ebe91 skrev 2015-05-15 21:52:30 följande:
Nu kommer ett klagoinlägg från min sida... Vi var bortbjudna till svågern på middag ikväll, dom har en liten som bara är 2,5 vecka äldre än Bosse så vi brukar ha rätt trevligt ihop. Men min sambo är fan omöjlig. Bosse var inte på bästa humöret, men min sambo skulle aldrig erbjuda sig o hjälpa mig med han. Han sitter o äter i lugn o ro medan jag inte får äta för att Bosse bara gnäller. Inte så att han erbjuder sig att ta honom när han ätit färdigt heller. Utan jag får tvinga han ta sin son ett litet tag så mina armar får vila. Sen brukar Bosse somna allt mellan 20-22, hade packat pyjamasen så där vid 21 när jag tycker det är dags att börja gå hem (dom bor ca 1 km från oss) och packar ner honom i vagnen öppnar sambon en till vinflaska? "Jaha, tänkte du att vi skulle gå hem?"..... Jag kan tycka att pappor o mammor ska dricka lika mycket, typ 1-2 glas, om man inte bestämt något annat. Man är ju faktiskt ansvarig båda två, men jag vet inte hur många öl o vinglas som han slinka ner under kvällen för honom, även om han nu inte var full så var han helt klart för berusad för att ha hand om ett spädbarn när vi gick därifrån för 1 timma sen.
Jag skulle också bli sur om han fick äta men inte jag. Tråkigt när det blir bara mammans ansvar.