Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Ikväll har jag suttit och surfat efter shaping underkläder. Vi ska döpa vår lille och gå på studentfest i juni, och jag har köpt en snygg klänning men valken vid naveln är inte så snygg. Någon som har erfarenhet och kan tipsa om något bra? Ska man ha trosor med ben, klänning eller bara höga shapingtrosor? Och hur gör jag med storlek eftersom jag antagligen kommer klicka hem istället för prova i butik.

• LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-05-15 21:52:30 följande:

Nu kommer ett klagoinlägg från min sida... Vi var bortbjudna till svågern på middag ikväll, dom har en liten som bara är 2,5 vecka äldre än Bosse så vi brukar ha rätt trevligt ihop. Men min sambo är fan omöjlig. Bosse var inte på bästa humöret, men min sambo skulle aldrig erbjuda sig o hjälpa mig med han. Han sitter o äter i lugn o ro medan jag inte får äta för att Bosse bara gnäller. Inte så att han erbjuder sig att ta honom när han ätit färdigt heller. Utan jag får tvinga han ta sin son ett litet tag så mina armar får vila. Sen brukar Bosse somna allt mellan 20-22, hade packat pyjamasen så där vid 21 när jag tycker det är dags att börja gå hem (dom bor ca 1 km från oss) och packar ner honom i vagnen öppnar sambon en till vinflaska? "Jaha, tänkte du att vi skulle gå hem?"..... Jag kan tycka att pappor o mammor ska dricka lika mycket, typ 1-2 glas, om man inte bestämt något annat. Man är ju faktiskt ansvarig båda två, men jag vet inte hur många öl o vinglas som han slinka ner under kvällen för honom, även om han nu inte var full så var han helt klart för berusad för att ha hand om ett spädbarn när vi gick därifrån för 1 timma sen.

Jag skulle också bli sur om han fick äta men inte jag. Tråkigt när det blir bara mammans ansvar.
  • LillLouise84
    ebe91 skrev 2015-05-15 22:50:13 följande:

Sambon har fortfarande inte kommit hem så får väl se i vilket skick jag får hem honom... Självklart får han vara ute och roa sig en kväll dådå, men då tycker jag man kan planera eller tala om det. Middag för mig är bara middag, med ett glas eller två, inte mycket mer.

Jag är lite elak och kör med öppna kort till min man. Om min man dricker sig för berusad så får han sova hos sina föräldrar, för jag har redan två små barn att ta hand om. Det är han helt med på och då sköter han sig .
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-05-16 01:01:33 följande:

På tal om vaccin. W fick rota-vaccinet i fredags i förra veckan, då sex v gammal. Han fick inga biverkningar. Skönt!

Vad är det för vaccin? Skönt att ni slapp reaktion
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-05-16 14:35:31 följande:

Grattis! För min del går det långsamt, men åt rätt håll. Trodde det skulle gå lite snabbare faktiskt. Jag kommer inte vara tillbaka till min inskrivningsvikt till midsommar som jag hoppats.

Samma här. 5 kilo kvar och jag är typ sängliggande av smärta. Visst jag äter inte så mycket, men jag lever på glass och läsk. Jag får ta vikten sen, nu ska jag bli frisk och stark först.
  • LillLouise84

Det bästa med att operera halsmandlarna nu med en tvåårig och en sju veckors är att pappan får testa hur det är att sköta allt. Hehe han är helt slut efter två nätter med en matning per natt. Han kommer nog att uppskatta mig mer sen när jag är som vanligt

• LillLouise84

Vi har heller inget rum till bebisen. Vi bor fyra personer på ca 60 kvm fördelat på tre rum och kök. Så när vi plusade med nr två så tog vi tag i att göra i ordning gästrummet där vi bara slängt in dotterns säng. Så i höstas målade och tapetserade jag barnrummet i grönt, turkost och orange. Och nu har vi en stor säng och en spjälsäng så båda ska kunna bo där sen.

Men vi har börjat planera för en utbyggnad på två rum och ett till badrum. Men det är ett stort projekt några år framåt.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-05-18 12:44:03 följande:

Promenerade in till stan idag, tar ca 55 minuter, bara för att gå en annan runda än den vanliga. Tage behövde även en ny mössa så jag passade på att gå in på Åhléns och fixa det. Och såklart så går man ut därifrån med mycket mer än en mössa :)

Skyndade mig att ta bussen hem nu innan jag hinner shoppa ännu mer, haha

Haha, jag känner igen problemet. Jag kan inte åka till stan utan att hamna på Åhléns, Lindex och kappahls bebisavdelningar och då är det svårt att inte shoppa
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-05-18 22:38:35 följande:

Vi har också en trea, så om vi får ett barn till har vi tänkt att de ska dela. Det funkar säkert alldeles utmärkt några år tills vi känner oss mer motiverade att köpa hus! :)

Skönt att vi inte är de sista som låter barnen dela rum. Vi köpte hus rätt tidigt i livet (jag var 22 och han 23) och då hade vi inte en tanke på barn, och tre rum räckte gott och väl. Men nu är det en helt annan situation.
  • LillLouise84

I morgon har jag min efterkontroll som jag väntat på att få göra. Jag vill liksom ha ett kvitto på att jag är Ok. Men som taskig timing har jag den värsta mensvärk jag haft på år och dar. Jag ligger och vänder och vrider mig i sängen och bara väntar på en störtflod. Så jag får nog ringa och ställa in kontrollen i morgon. Typiskt!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?