Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-05-27 19:03:42 följande:

En annan anledning att bli arg på sina grannar; när man lagat mat och ropar in sina barn vid 16.30 och grannen ropar tillbaka "dom är nog inte hungriga nu för dom äter glass" och så kommer ungarna hem med varsin BÄGARE MJUKGLASS!

På en onsdag? Precis vid middagstid?

Sonen har känslig mage och den där mjukglassen vet jag kommer göra susen för tarmen.

Dottern har två hål i tänderna som vi springer hos tandläkaren en gång i veckan för att lyckas laga (hon är väldigt tandläkarrädd).

Tack liksom! Nej, ingen av dem åt någon middag!

Suck vilka grannar du har. Sånt kollar man väl alltid med föräldrarna.
  • LillLouise84

Idag har vi ligga i soffan dag. Lilleman har ont i magen och mamman är trött. Några tips på hur man får bebisen att bajsa? Nu har han inte bajsat sen i fredags eller lördags och har magknip. Cyklat med benen, massage, pysventil, febertemp inget funkar.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-05-28 12:45:40 följande:

Selina verkar också ha ont i magen:( inte så att hon skriker eller så men hon stånkar och bökar en del emellanåt och det kommer lite pruttar.. har svårt att komma till ro också och vill bara ligga i famnen.. vilket jag gärna vill låta henne göra men sambon har sin kvällsvecka på jobbet och de andra två barnen kräver ju sitt de också:/

Idag har jag iaf gjort klart middagen redan innan sambon for och tvätt och sånt är redan fixat så det är "bara" de andra barnen att ta hand om och annars kan jag gosa med Selina i soffan:) fast det är ju inte direkt så BARA med de andra barnen när vi som sagt har grannarna att "hålla koll på";)

Min man har som tur är förmiddags vecka så lillen och jag kan ligga i soffan tills vi ska hämta storasyster på dagis vid två. Maken slutar vid två och kommer hem före tre i alla fall.

Min lille får magknip så han jättegråter och fiser så det stinker. Han vill ligga på mage på min mage för att sova.
  • LillLouise84
    SvanE skrev 2015-05-28 20:23:00 följande:

När man ger ersättning kan man ju ta med lite messmör, rapsolja eller laktulos i flaskan. Kanske kan blanda med bröstmjölk och ge på flaska eller i en liten kopp innan själva amningen om inte flaska funkar?

Till slut lossnade det. När jag gjort både honom och mig klar för sängen så passade han på att göra en bajsfest.

Jag har börjat ge honom sempers magdroppar för att få lite balans i magen.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-05-29 20:02:39 följande:

Haha förlåt men alltså jag måste ju skratta.. rätt typiskt karlar va?

Min sambo kan sitta i fåtöljen i vardagsrummet och tömma en dricka, men istället för att ta den till källartrappen där vi har pantflaskorna (3 meter från fåtöljen han sitter i) så går han ut ur vardagsrummet, genom lekrummet och in i köket, och ställer burken/flaskan på diskbänken. Där får den stå tills jag tröttnar och bär den tillbaka den sträckan och lägger den i pantpåsen. Haha

Haha karlar. Min karl är duktig på att gnälla om jag ställer något fel någon gång, medans jag flera gånger har testat hur mycket han egentligen ser. Vi har tre plan vilket innebär två trappor mellan tvättstuga och sovrum. Då har jag flertalet gånger ställt baljan med ren tvätt mitt i trappan till övervåningen så att han kan ta den med sig upp, då tar han ett jättekliv över baljan för han tänker inte att den kanske ska upp.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-05-29 06:17:16 följande:

En dålig natt igen:( jag vaknade kl 2 av extremt illamående.. Min ibs har varit helt otroligt bra i över 7 veckor nu, såhär bra har min mage inte mått på över 5år. Jag har förstås varit överlycklig över det.. MEN, 2 gånger nu på en vecka har det kommit såna här tvärstunder då det bara vänt sig i magen. Inatt blev det alltså kl 2.. det gick över efter ett tag men då låg Selina och prutade för fullt bredvid.

Hon har inte alls ont i magen, gråter inte.. men hon rör sig en del innan hon får ut pruttarna och då vaknar ju jag. Har inte ätit något hon borde ha reagerat på så jag tror det beror på att vi liggammar hela nätterna och då tas hon ju aldrig upp för att få rapa. Och hur löser man det egentligen? Ska jag rapa henne på natten får vi inte sova något alls:/

Jag har också en kraschad mage. Jag har åkt på en infektion och äter antibiotika, fy tusan vad magen har packat ihop redan efter en dag, 6 dagar kvar av antibiotikan och lilleman har världens diarré av att amma nu. Det kan bli en lång vecka
  • LillLouise84

Tjoho W har sovit HELA natten!!!!! Han åt vid 22 och sov till ca 6.30 så skönt. Jag vaknade till vid 2 och 4 då han brukar äta men han sov så gott.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-05-30 07:09:38 följande:

Men nej vad trist! Vilken sort äter du? Jag hann ju prova två sorter och blev tack och lov inte dålig av nån av dem. Selina bajsade lite oftare medan jag åt det men sempers magdroppar gjorde det sååå mycket bättre. Hoppas antibiotikan hjälper för dig iaf så du inte behöver ta det i onödan!

Heracellin tror jag den heter. Nu äter jag både omeprazol och postafen för att orka finnas till. Antibiotikan har gjort verkan och jag känner mig redan bra men bör äta hela kuren ändå
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-05-31 20:20:50 följande:

Just nu har vi bara en, super nitron:) de andra fem sålde jag bort eftersom vi inte skulle ha fler barn. Vi hade två syskonvagnar, en emmaljunga av nån modell och en babytravel. Sen hade vi en emmaljunga cerox sport, en acta graco mirage och en babytravel Amsterdam. Älskar barnvagnar och skulle gärna köpa mååånga fler men har lovat att det bara blir EN till. Älskar super nitron men en till vill jag ändå hinna med;)

Jag vill också ha fler barnvagnar . Nu har vi crescent Classic, crescent m300, emmaljunga edge (en gammal gräslig vagn som sovvagn på dagis) och emmaljunga double viking. Innan double viking hade jag en brio sing som jag aldrig använde. Så 4 vagnar hade jag innan barn nr 2. Nu är jag sugen på att sälja m300 och köpa ett vikingchassi så jag kan använda samma sittdelen/liggdel från double viking även om jag har bara ett barn. För ännu en barnvagn får jag nog inte ta hem . Classic och double viking kommer jag aldrig att sälja.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-06-02 13:06:52 följande:

Fy fan, idag känns det inte bra alls! Som ni vet är ju Selina täppt i näsan (5v och 2dagar nu och ger sig inte). Ringde vc igår och har tid imorgon eftermiddag.

Nu tycker jag nästäppan blivit sämre de senaste dagarna, låter som hon får kämpa ihjäl sig för att kunna andas:( idag är hon dessutom inte alls sig lik. Hon bara sover och sover.. vaknar och gråter men så fort jag lägger henne till bröstet somnar hon. Behöver inte ens lägga henne till bröstet egentligen, flera gånger idag har hon somnat bara jag lyft upp henne, händer ALDRIG annars.

Vill inte ringa 1177 eller vc i onödan då jag faktiskt fick första lediga läkartid som fanns. Klart att det går åka dit akut men vad ska dom göra idag som inte kan vänta till imorgon? Samtidigt har jag den där hemska gnagande oron och känner att det är inte som det ska:(

Usch vad jobbigt med dålig liten. Hur har det gått?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?