BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Hej alla nyblivna mammor!
Jag fick en dotter Mathilda den 31 mars men hon kom en vecka tidigt så har kollat in här hos er efter hon var född men inte vågat skriva tidigare. Men det har varit otroligt skönt att läsa om problem som man själv upplevt denna tiden. Har tyvärr ingen nära med barn som jag kan fråga och bolla med. Hoppas det är ok att jag skriver...
Jag har en fundering...
Jag vet att ni pratat tidigare om det här med avslag och mens. Jag känner mig lite villrådig.
Jag blödde ca 6 veckor efter förlossningen, sedan ett par dagar med sårvätska. Sedan var det två dagar utan något innan jag började blöda mycket när lilla M var 7 veckor. Trodde då det var mensen som kom tillbaka men efter 10 dagar "riklig mens" avslutades det med sårvätska också... Nu har jag haft 3 dagar utan något och idag började jag blöda igen... Lilla M är idag 9 veckor. Jag födde vaginalt och helammar. Dock är M ingen storätare och har gått från födelse 3,2 kg till igår 9 veckor 4,3 kg. Hon följer sin kurva men det kanske spelar in när mensen börjar?
Jag har efterkontroll om först tre veckor men vet inte om jag ska ringa min BM och fråga? Känner mig dum då det liksom inte finns så mycket att göra antar jag...
Sedan har jag fortfarande ont till och från "där nere" men antar att det är helt normalt bara två månader efter förlossningen...
Än en gång tack för att ni delar med er av er vardag och erfarenheter. Kanske vågar skriva lite oftare!