Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-04-27 22:39:30 följande:

Alltså, jag har varit lite nervös över hur jag ser ut "där nere", så ikväll bestämde jag mig för att kika efter! Syns ju typ inget! Ett litet tunt sträck där de var tvungen klippa, men är fortfarande lite öm när jag känner på ärret. Och det känns ganska tydligt, även om jag känner mig helt läkt i skruttan...

Men mitt problem är fortfarande dessa jäkla hemorojjder, att de aldrig vill försvinna! Oftast är det ju bara invärtes, men ikväll under kvällspromenaden hoppade en ut o det kändes ju som att jag hade ett finger upp i rumpan hela promenaden... O dom är rätt lättblödande också, så jag tar lite laxerande dådå för att försöka låta de läka men det tycks inte alltid hjälpa.... Bläää... Känner mig som Agda 87 med dessa hemorojjder...

Jag är också rädd för hur det ser ut. 5 veckor sen fl i morgon och i helgen lossnade det långa trådar. Jag är sjukt öm och nr 2 gör ont då jag sprack bakåt och är väldigt sydd där. Jag sprack liksom i flera lager och är sydd i flera lager, bm sydde i nästan en timme. Avslaget fortsätter att komma fast mindre mängd. Att någonsin ha sex igen känns väldigt långt borta
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-04-28 10:52:17 följande:

Jag ställde mig på vågen idag igen (lördagar är vägdagar) och det känns som att vågen hoppar upp och ner hela tiden. Men även om jag går ner 1 kg och sen hoppar upp 300 g så verkar ändå trenden vara att det hela tiden går sakna sakta neråt trots fusk med godis och dåligt med motion. Men i det här tempot kommer det ta låååång tid innan når målvikten.

Jag har kommit i en total svacka när det kommer till sötsaker. Maten är vanlig mat och mycket grönt, men bullar, kakor, glass och läsk slinker ner. Godis har jag gett mig förbud att köpa hem och det har gått bra. Glassen är en drog för min ömma hals som alltid gör ont, men nu har jag en tid hos halsläkaren och hoppas nästan på operation av halsmandlarna.
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-04-29 07:55:58 följande:

Dålig natt men maken tog honom på morgonen så Jah fick slumra en timme.

Veckans vägning... -2kg?? Fattar ingenting! Ska väga mig igen imorgon för det verkar så konstigt... Innebär i så fall 3kg kvar till målvikt.

Idag blir det besök på mitt jobb! Kul!

Jag har också vägning idag, det gick skitdåligt. Förra veckan låg jag på -1 kilo och nu + 0,2. Inte roligt, men jag tappade då 0.8 på två veckor om man slår ut det. Men som sagt så har jag varit jätteslarvig med fika och glass sista dagarna. Motionen har jag skött rätt bra ändå det blev ca 3.5 mil promenad med hund och syskonvagn förra veckan. Igår blev det 4 km pw och sen körde jag första perioden träning ifrån "träning för nyblivna mammor".
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-04-29 09:56:02 följande:

Hos oss är det höger bröst det ska bökas vid men det är ju inte så konstigt när jag måste ha nappen där och när det finns mindre mjölk:) sen är det som att jag alltid sitter obekvämt när jag ska amma på det bröstet, hur mycket jag än pallrar upp med kuddar. Jag testade "tvillingamma" på den sidan men fick inte alls till det med kuddar osv

Idag har jag fått nytt penicillin utskrivet. Läkaren ringde och sa att eftersom det andra inte hjälpt än så får jag något annat. "I värsta fall är det en sån infektion som inte går få bort och då blir såret kvar". Upplyftande:P

Jag hade stafylokocker i ett operationssår för ett antal år sen och det krävde flera kurer antibiotika och tvätta såret med sprit flera gånger om dagen. Det var segt innan det läkte men tillslut blev det bra. Så kämpa med antibiotikan och försök hålla såret rent så borde det gå över
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-04-29 11:56:11 följande:

Ja jag vet inte om det var det han menade. Han pratade halvdålig svenska och Selina gallskrek i famnen just då så jag hade svårt att koncentrera mig, haha.Hon har bajsat ofta även tidigare och alltid löst men det blev betydligt värre av antibiotikan. Inte så mycket i varje blöja men man måste ju ändå byta så.. Och sju bajsblöjor på en natt känns ju sådär lagom kul:/ jag vet inte om det hade effekt så snabbt men jag gav henne första dropparna igårkväll och sen dess har hon bara bajsat en enda gång och det var imorse.. slump eller?

När vår dotter var bebis så kunde det gå ett helt paket blöjor på en natt, det var när hon hade kolik. Efter vi började vi med Minifom innan varje ätning så blev bajsblöjorna betydligt färre och hon sov bättre
  • LillLouise84

Skit skit skit! Jag skulle bara lyfta en tung grej och tappade taget och det knackade till i ryggen och jag kan knappt gå :'(. Lyfta W ur bilen sen och det gick nästan inte. Just nu känner jag mig som Agda 94

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-04-29 12:52:56 följande:

Ajajaj! Det är väl det sista man vill ha med en liten bebis som vill bli buren:( hoppas att det går över fort för dig!

Verkligen det sista jag ville nu. Jag bär både bebisen och tvååringen en hel del. Att släpa på bebis i bilstolen är inte bra för kroppen
  • LillLouise84

Angående vikt och kläder så får jag snart gå naken. Vi var i en större stad i torsdags och då skulle jag kolla på kläder hade jag tänkt. Det blev en vända inne på hm för att konstatera att jag orkar inte/har inte ro att prova när man och barn står och väntar, plus att jag kommer ändå inte kunna ha något som sitter bra. Men i morse vände sig upp och ner på garderoben i jakten på en viss tröja och hittade ett par jeans som jag provade, och jag kunde ha dom. Så nu har jag två par jeans men inget mer att ha på mig.

Nu har jag 5,4 kilo kvar av den här graviditeten och 5 kilo sen förra graviditeten. I cm runt midjan är det 15. Mycket att jobba med

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-05-03 11:45:52 följande:

Jag var på hm i tisdags och hittade massa fina kläder. Visserligen inte i den storlek jag brukar ha, men jag kände mig bra mycket finare i ett par svarta byxor och ett ärtgrönt sidenlinne än i mina tajts som jag gått runt i de senaste månaderna :)

Förstår att det blev skillnad i lite snyggare kläder. Jag använder bara tajts hemma när ingen ser, eftersom jag tycker det känns som om jag går ut i långkalsonger eller naken
  • LillLouise84

Åh jag måste få gnälla lite. En bra helg blev riktigt skit nu på eftermiddagen. Dottern åkte nämligen på magsjuka och spydde ner hela mig.

Jag har spyfobi, både att se någon spy och att spy själv. Så nu ligger jag i sängen och mår illa och har lätt ångest plus magkatarr eftersom jag inte fått i mig någon mat sen klockan 12. Just nu funderar jag på vad jag gett mig in på? Hur ska jag fixa två barn som antagligen kommer att ha magsjuka många gånger under sin uppväxt?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?