BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Idag håller jag nog på att bli tokig. Det drar, svider & hugger i (som det känns) urinblåsan!
Har ni så?
Idag håller jag nog på att bli tokig. Det drar, svider & hugger i (som det känns) urinblåsan!
Har ni så?
Igår var jag till bm pga hastig viktuppgång. Men ingen protein i urinen och blodtrycket låg på 124/79 inte det bästa men ändå inte dåligt. Rekommendationen blev högläge för fötterna, stödstrumpor och dricka massor av vatten. Men så skönt att jag slapp åka till sjukhuset.
Idag är det 21 dagar kvar.
Märkte att det gick skitdåligt att lägga ut länken. Haha. Jag googlade iaf på "statistik föda barn" och hittade en artikel från SVT med en intressant faktaruta från Karolinska institutet:)
Jaha, okej! När min bebis låg i säte, och även innan hon var fixerad sa två olika barnmorskor åt mig att ringa förlossningen (och sätta mig ner) om vattnet gick, så jag tänkte att det inte var så noga nu längre.
Men det är klart att de säkert vill veta och kunna planera i den mån det går, och alltid bättre att fråga en gång för mycket. Jag slår dem en signal om vattnet går :)
Läste några inlägg igår om männen igår som det är synd om pga snuva ryggont eller bara annat pjosk :)
Min man uppför sig väldigt bra måste jag ändå säga, men en sak verkar han inte fatta och det är att jag börjar känna mig stressad över att det känns som att vi är så oförberedd på bebis. Vi har 190% fokus på renovering just nu. Köket är i det närmaste klart, men hantverkarna är inte klar med tvättstuga och badrum än vilket innebär att vi bland annat inte har fixat något skötbord än och huset är totalt upp och ner. Alla bebisens saker är helt lämnat åt sidan. Spjälsängen fungerar som förvaring till allsköns prylar, vagnen ligger undanstuvad bakom massa renoveringsprylar och inget som helst i vårt hem tyder på att det förväntas komma bebis inom närmaste veckorna.
Jag vet att man överlever ändå, men som det är nu känns det som att jag kanske möjligen ska föda bebis mot sensommaren, men definitivt inte nu!! Och jag vill inte känna såhär, så totalt oförberedd och i total förnekelse över att det närmar sig.
Ett riktigt gnällinlägg idag ;)
Ny dag utan bebis, men med något jag tror är bristningar. De är ljusa än så länge, och syns dåligt på bilden, men de finns där. Utslagen har blivit fler också.
Sambon har tillbringat 1,5h på badrumsgolvet idag, innan han lyckades släpa sig upp på knä och krypa tillbaka till sängen. Han kan alltså inte ens gå nu, och jag vet inte vad vi ska göra.
Både familjeläkaren och 1177 säger att han ska vila, men han har ju inte rört sig mer än från soffan till toan på en hel vecka. Han hade tid hos kiropraktorn i morse, men kunde ju inte resa sig. Nu har han fått en akuttid till läkare imorgon, men de verkar mest fokuserade på att han ska få ett sjukintyg. Och blir han inte bättre kan han ju inte ens ta sig till toan, ännu mindre ut till en bil.
Fan, jag vet inte vad vi ska göra... :(