Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2015-02-25 21:44:32 följande:

Hade besök av mina föräldrar tidigare idag. Det är deras första barnbarn och pappa blir bara mer och mer nervös. Han har sagt att det är värre (alltså mer nervöst) att bli morfar än när han blev pappa. Han förklarade det med att när han själv blev pappa hade han inte vett eller tid att oroa sig.  Inte lätt när hans "lilla" dotter väntar sitt första egna barn Flört

Mina föräldrar var också sådär när jag väntade dottern eftersom det var deras första barnbarn. Men sen dess har det sprutat ut ungar så nu är det lite vardagsmat med barnbarn ;)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-02-25 22:13:13 följande:

Hur känns era bebisar nu? Min sparkar inte alls lika mycket nu, utan den sträcker mer ut sig till så det spänner under revbenen och några men väldigt kraftiga rörelser. Inte alls det där puffande och bluppandet i magen. Inte lika mycket hicka heller.

Sparkar känns inte alls på samma sätt längre. Mer bara att det rör på sig och helt plötsligt sticker det ut en fot eller en armbåge genom magen. Känner även av rumpan som åker fram och tillbaka, ibland är den på höger sida och ibland på vänster :)

Hicka är lite till och från, men inte lika mycket som innan...
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-02-25 23:24:19 följande:
    Samma här. Hon hade hicka idag, men innan dess har hon inte hickat på flera dagar, vad jag känt.

Jag tycker det är svårt att avgöra om frekvensen verkligen är samma, men så länge jag känner henne tydligt flera gånger om dagen ska jag väl inte behöva oroa mig...
    Ja, det är svårt att veta om det är samma frekvens. Känns som att det här pyret har ändrat sitt tidsschema. Förut kunde den leva rövare hela förmiddagen, men nu verkar den sova på dagen och ha party på kvällen :)
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-02-26 09:21:33 följande:

Den här vill jag ha exakt just nu! Ser ju så skönt ut! phpU5gMJ291688.jpg

Det såg ju onekligen väldigt bekvämt ut det där! Jag har ju inga problem egentligen att hitta sköna sovställningar, men jag kan liksom inte somna av okänd anledning...
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-02-26 14:26:36 följande:

Igår var jag lite orolig för att jag kände mindre rörelse, bara därför har bebisen haft disco i magen hela dagen.

Ett nytt gravidbekymmer har visat sig. Bebisen sträcker ut sig in under revbenen flera gånger om dagen så jag kan inte böja mig framåt överhuvudtaget. Att gå och kissa då ett projekt, både att torka mig och att nå byxorna för att dra upp dom.

Jag har känt mig lite orolig de senaste dagarna när bebisen varit stilla på dagtid, men tänkt att den kanske ställt om sin dygnsrytm. Bara därför har den levt rövare heeela förmiddagen idag :)
  • snö 81
    Mildamilda skrev 2015-02-26 15:03:37 följande:
    Jag har BF 25/3. Jag är inte så orolig. Jag fick göra TUL förra grav också. Det känns lite mysigt att få se den lille en gång till innan man får se den IRL. Undrar hur mkt man ser? Vi vet inte vad det är, vågar man titta?
    Sist jag var på TUL frågade han innan om vi visste och när vi svarade nej så sa han att ok, då går jag inte längre upp än nödvändigt. Dom mäter ju buken, lårbenet och huvudet så uppe vid rumpan kan dom ju låta bli att kolla
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2015-02-26 15:25:00 följande:

Bm idag och allt såg fint ut smile1.gif

Tv1: 135 i puls

Tv2: 140 i puls

Sf-mått: 40 cm! (v 35+1)

Hb: 130!! (Gött! Känns som det inte gör lika mycket om man förlorar lite blod då under förlossningen)

Bt: 115/60

Blodsocker: 4,1

Sen är hon så himla härlig också! Nästa träff blir den sista (förutom efterkontrollen då) och det känns riktigt sorgset smile4.gif

Jag fick lämna lite blodprover förra veckan för att kolla att det inte fanns några tecken på Hf då blodtrycket hade gått upp så pass mycket. Och efter det fick jag veta att jag hade ett hb på 132!! Äter en tablett varannan dag. Förra graviditeten låg jag under 120 hela tiden och då åt jag två tabletter per dag :-/
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-02-27 07:51:42 följande:
    Jag gillar inte alls att det är så olika och luddigt! Jag vill att alla ska få regelbundna värkar, och att man ska åka in när man har exakt si och så långt emellan. Svart på vitt! :)

Min mamma åkte in på lördag eftermiddag, och jag är född måndag eftermiddag. Det känns kryddat, kan ju inte vara möjligt att man får ligga så länge nu.
    Man kan få ligga så länge om man har otur, men om det inte är regelbundet får man åka hem. Min brorsa och hans fru låg inne i 2 dygn lite drygt innan det till slut blev akut kejsarsnitt.
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-02-27 08:22:30 följande:
    Fy vad jobbigt! Först två smärtsamma dygn, och sedan ett par dygn efter att bebisen kommit.

Jag hoppas på ett lagom snabbt förlopp, typ 4cm öppen när jag kommer in, och sedan några timmar (vet inte hur många som är "lagom") innan det är klart. Sen vill jag vara kvar tills jag känner att amningen funkar skapligt.
    Ja, det är ju så olika hur länge det tar. En kollega till mig brukar skämta och säga att under hennes första förlossning hade hon hunnit åka på långweekend innan ungen var ute ;)

Jag hoppas att min förlossning tar ungefär lika länge som förra gången, alltså den aktiva delen. Totalt tog det 14,5 timmar, men det var ju från helt omogen sluten tapp till bebis var ute. Aktiv förlossning med värkar tog 5 timmar.
  • snö 81
    sommarstad skrev 2015-02-27 09:33:12 följande:

Precis gått upp och jag är redan uttråkad :p
    Att bara gå hemma är inte riktigt min grej känner jag. Hoppas verkligen att jag slipper gå över två veckor mest för att jag skulle bli så förbannat uttråkad.

Ikväll ska jag iaf på jobbfest( så länge jag orkar) och har ingen bebis tittat ut på tisdag (eller om de bytt till måndag) så ska jag på middag med min avdelning på jobbet. Lite vågat av dem att lägga det dagen efter BF men min arbetsledare hade fått för sig att det var ännu en vecka kvar :P Det känns iaf bra att ha lite att se fram emot :)

Jag har börjat tycka att dagarna försvinner för snabbt. Eftersom jag har konstant huvudvärk blir jag ju rätt trött så jag orkar inte så mycket annat än att ligga och vila. Har jag nåt ärende under dagen känns det mest jobbigt :)

Som idag är det planerat att käka lunch med några kollegor och det känns som ett jobbigt projekt att duscha och fixa till sig, haha...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?