BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Ja det är ju himla typiskt! Vad sa de att det kunde vara då?
Ja det är ju himla typiskt! Vad sa de att det kunde vara då?
Överproduktion av sköldkörteln kan ge hjärtklappning. Visst hade du problem med viktnedgång? För det är också ett symtom... Och magproblem. Men du hade IBS eller hur? Har för mig att det finns något samband mellan IBS och hyperthyreos (överproduktion av sköldkörtelhormon)...
Men sköldkörteln kan väl börja krångla i samband med graviditet om jag inte är fel ute.
Jag fick nämligen lämna ett sånt prov efter att jag fått min dotter då jag hade diverse symptom på obalans i sköldkörteln, och då har jag för mig att dom sa att det kan komma i samband med att man fått barn?!
Så jag tänkte att även om det varit ok innan så kan det ju vara annat nu... Hoppas dock att allt visar bra och att du "bara" sover för lite
Precis hemkommen från 6 månaderskoll med fröken fräken (fast hon är ju 6,5 månad nu).
7855g och 67cm och en OK-stämpel. Hon lyste dock väldigt länge i Selinas vänstra öga och frågade sen "tycker ni att hon verkar titta på saker och följer med blicken?".. blir lite orolig men hon gav ju ett okey och sa aldrig något mer om det så det måste ha varit lugnt då.
Pratade lite om maten och både läkaren och BVC-sköterskan tyckte vi kunde ta det lugnt. De sa däremot att välling skulle vara bättre än ersättning om jag skulle vilja testa ge något på kvällen.. precis tvärtemot vad jag läst alltså. Vad anser ni?
Konstigt. Jag fick veta att det är ersättning som gäller och välling är inte superbra eftersom det är så mycket gluten. Vilket också överensstämmer med det jag läst. Varför skulle välling vara bättre enligt dem?
Våran bvc sa också att vi skulle ta välling isf. Det lät som att hon tyckte att det var avigt att börja med ersättning om man skulle fasa in mat. Står de sig längre på välling kanske?
Jag hade också läst att välling inte är så värst bra.
Jag testade ge lite välling idag till lunch.. det är ju ändå rätt sött i smaken så jag tänkte att det borde gå ner..
Mja, någon klunk slank väl ner men inte mer än så.
Hittills är det mangopur? hon gillat bäst. Där kväljs hon iaf inte men är egentligen inte särskilt intresserad heller.. känns svårt det här.
Jag tänker så här, är hon intresserad och amning funkar så avvakta ett tag. Vi har lite problem med kväljningar emellanåt också och mycket rynk på näsan. Kväljningarna har blivit bättre sen jag spädde ut maten med mer vatten och för att jag tror att han blivit lite bättre på att hantera maten. Men vi har inte hållit på så länge och det är pyttelite på främre delen av teskeden som han får vid varje tugga. Jag försöker se det som en läroperiod precis som allt annat de ska lära sig och tänka på uttrycket som jag sett många gånger på amningshjälpens fb-sida: Food before one is just for fun
Tage har 3 tänder som lurar precis innanför tandköttet, dom skiner igenom. Kan väl säga att han är inte helt tillfreds med tillvaron just nu. Stackarn!!
Ännu en natt med dålig sömn. Hon väcker mig MINST 4 gånger i timmen hela natten bara för att snutta. Så fort hon får tutten i munnen somnar hon om. Känner mig som ett vrak just nu:/
Mjölkstockning - har någon här haft det? Jag kände en öm fläck på vänstra bröstet igårkväll när jag bytte om vid läggdags men inget hårt eller knöligt, bara ömt som ett blåmärke typ. Under natten har det blivit sämre så nu gör HELA vänster bröst ont. Fortfarande inga knölar och jag har inte feber men hela bröstet värker och gör skitont vid minsta rörelse. Vad kan det vara? Gör riktigt ont när hon äter därifrån nu:/
När jag liks är på gnällhumör, byggde lego med sonen igår och "slant" med en legobit och fick ett sår vid nagelbandet på ena tummen. Nu är det inflammerat och hela tummen har pulserat hela natten! Whats next?