Mildamilda skrev 2015-08-04 21:14:14 följande:
Kanske är hormoner, även om du skulle få ett fjärde barn kanske du skulle känna sorg när det är dags att lägga undan kläderna. Nån gång måste ju bebistiden ta slut. Försök se fram emot att se barnen växa upp också, och barnbarn! Men jag förstår dig, vill inte heller inse att det är slut när jag lägger undan små pyjamasar...
Ja det var något jag sa på efterkontrollen när jag pratade med min barnmorska om den här sorgen, att oavsett hur många barn jag skaffar kommer det ju vara sista gången nån gång. Man kan ju inte fortsätta skaffa barn i all evighet. Men det är ändå något som känns så jobbigt och som inte släpper. Det är liksom inte BARA det där att minsta kläderna läggs undan för att aldrig mer bli använda utan det är något mer. Jag riktigt sörjer och vet inte hur jag ska hitta något att se fram emot i livet längre. Låter ju sjukt deppigt, jag vet. Men nu är jag 26, de flesta i min ålder har inte ens skaffat FÖRSTA barnet. Jag har redan gjort mitt. Nu då? Var det här allt? Vad ska jag göra nu?
Missförstå mig inte, livet är perfekt som det är nu.. en underbar sambo, fast jobb, tre underbara perfekta barn.. men har jag inget mer att "se fram emot", vad ska jag då göra?