Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ang namn så hade vi klart med vilka flicknamn vi gillade sen år tillbaka Saga och Emilia, sen vi fick veta att vi väntade barn har vi lagt till lite tjejnamn så som Isabelle/Isabella, jag gillar även Sofia/Sofie. Maken har en lång lista flicknamn han gillar.

Nu har vi ju kollat vad vi ska ha och det är ju en pojk med högsta sannolikhet och vi har inget namn alls som vi båda verkligen gillar. Min favorit just nu är Vilgot, vilket maken inte har ratat (ännu) men är dock osäker på det då han tycker att namnet inte passar på en vuxen man. Isak har vi fått förslag från svärmor men jag vet inte, det känns inte helt rätt även om det har varit på vår "kanske-lista" långt innan förslaget från svärmor. Oscar och Mattias är några av våra andra "kanske-namn". Mellannamn är i stort sett bestämt och det vi tänker oss är Jacob efter makens helbror. 

• sommarstad

Idag är det 100 dagar kvar till bf! :)

Eftersom det är helg är maken hemma så vi passade på att ligga kvar lite extra i sängen bara för att känna efter sparkarna från lillen. Lillen har annars en förmåga att alltid bli lugn och stillsam när hans pappa ska känna efter rörelser, men alltid på morgonen sparkar bebben alltid extra mycket så nu fick maken känna en massa sparkar :)

• sommarstad
    tovemaja skrev 2014-11-22 10:08:26 följande:

jag har 103 dagar till BF och tänkte fira lite på "100"-dagen! Hur vet jag inte än... :)

Vi firade med att fira min svågers 25 års dag. :D Svärmor ville skämma bort oss alla så hon bjöd först på kondis och sen gick vi på stan och avslutade det hela med mat på en restaurang. Så perfekt firande även om det egentligen var svågern vi firade :) 

Imorgon firar faktiskt jag och maken vår 6 års dag, då vi blev tillsammans alltså, vi har bara varit gifta knappt ett halvår. Jag överraskade igår maken med en röd ros och lite lego, han är nämligen legofantast. Får se om han tänkt hitta på nåt litet för mig imorgon, vilket dock aldrig har hänt någon annan årsdag så mina förhoppningar är inte höga Flört
  • sommarstad

Fina magar ni visar upp :)

Är det vanligt att man får det väldigt tungt att andas? Har börjat känna av det framförallt på eftermiddagarna och kvällarna att känns riktigt tungt att andas. Värst är det nog när jag sitter ner men även när jag ligger. När jag står känns det ofta bättre men det orkar jag ju inte göra hela dagarna. Nån som känner igen det?

• sommarstad
    Skumbollen skrev 2014-11-23 20:24:57 följande:
    Känner igen mig precis, visslar gör det till och med i bröstet, pratar man i telefon låter det ju som man har något dirty för sig som man flåsar :)
    laila88 skrev 2014-11-23 19:03:10 följande:
    Joo verkligen! jag hade totalt glömt bort det, men nu då jag börjar känna av det igen så kom det en ordentlig flashback att det var en av dom saker jag tyckte var mest obehagligt sist. Som att det är lite trångt att andas ut helt eller ja, tungt att andas helt enkelt.
     Skönt att jag inte ensam iaf. :p 
  • sommarstad

Var på gravidmassage idag och det var sååå skönt. Lite konstigt att ligga på mage men det var ändå bekvämt. Det var en kudde hon la på massagebänken som hade ett håll för magen. Fick först rygg och nackmassage och sedan masserade hon baksidan av benen och efter det fick jag vända på mig så masserade hon framsidan benen och armar och händer. 

Jag kommer gå fler gånger, tycker jag förtjänar att bli lite bortskämd Solig

• sommarstad
    LillLouise84 skrev 2014-11-25 20:47:58 följande:

Hur ser det ut på era jobb, har ni fått vikarier klart?

På mitt jobb har vi personalbrist och vikarie finns ingen mer att ta in. Så just nu har vi provjobbare som jag får dras med om dagarna jag kör lastbil och har nu fått en grabb med nytt körkort som inte kört en meter sen uppkörningen förrän han kom till oss. Men ett jävligt stort ego har han och vägrar ta till sig tips och råd för han kan ju redan.... Mina gravidhormoner kommer snart att explodera!

Oj va jobbigt. Nyblivna körkortsinnehavare har verkligen en förmåga att de kan allt. Hoppas att det blir bättre. 

Min vikarie börjar på måndag men min kollega slutar nu på fredag (vi är två som har samma uppgifter). Det betyder att jag ska göra två personers jobb samtidigt jag ska lära upp en ny. Min chef ska gå in och stötta men hon har ju sina egna uppgifter samt så har vi en till som slutar på fredag och dennes arbetsuppgifter ska chefen ta. Jag har försökt att få tid med chefen så jag kan veta upplägget kommande vecka så jag vet hur jag ska lägga upp kommande vecka. Jag fick till svar att vi får släcka bränder allt eftersom. Kul svar och inte alls stressande  :/ Fast om inte jag hinner med mina uppgifter så är det faktiskt deras problem.
  • sommarstad

Oj tanken har inte ens slagit mig att man kan besöka nån på bb. Trodde inte att man hade det alls på nåt BB. Var tvungen gå in och kolla hur det såg ut på Karlskoga lasarett som vi planerar att föda, (får även välja att föda i Örebro men vi bor i Karlskoga så det känns tryggare att ha nära samt att det ska vara mer familjärt än Örebro) och där står det att endast partner och syskon till den nyfödda får besöka. Skönt då behöver vi inte fundera mer på det :)

Jag vet faktiskt inte hur vi vill göra sen när vi kommer hem. Som det känns just nu så får gärna mina föräldrar och svärmor och hennes man komma tidigt på besök. Men nån annan vill jag nog inte kommer ibörjan. Våra föräldrar behöver vi inte bjuda på fika eller nåt utan de kommer nog själva vilja fixa mat eller fika åt oss. Och de kommer alla ge oss plats med den lille som vi behöver. Så de kommer nog mer som hjälp än som en belastning. Men kan ju känna helt annorlunda efter förlossningen. 

• sommarstad

I natt var första gången jag spydde under graviditeten. Knappast på grund av den utan misstänker att det var en reaktion på maten jag åt igår eller om det är magsjukan. Jag har aldrig varit magsjuk innan, inte i vuxenålde iaf, men det känns mer som reaktion på maten eftersom jag spydde bara en gång. Dock var det bara hemkörd pizza och de andra verkar inte må dåligt så får väl se.

Nu är jag iaf helt slut i hela kroppen och har sovit dåligt. La mig i soffan i stället för sängen för att slippa störra maken iaf jag behövde springa fler gånger till badrummet.

Ingen bra start av helgen men hoppas att ni andra får en bättre start!

• sommarstad

Nån pysslar till bebisen?

Jag har virkat en del filtar samt en snuttefilt.

Denna är gjord innan jag blev gravid. Jag ville testa ny teknik och maken förbjöd mig att ge bort den utan ville ha den till vårt framtida barn

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?