Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Idag fick vi på posten från BM inbjudan till föräldragrupp. Det är ju vårt första barn så jag vill ju gå, men maken jobbar på annan ort fram till jul och såklart låg föräldragrupperna på tisdagar (hade hoppats på att det skulle ligga på torsdagar). Jag vet inte om jag vill gå själv och det är ju 5 h körning enkelväg för där maken är hem så det är omöjligt för honom att åka hem "bara" för detta. Känner mig så fjantig, det är ju inte hela välden att gå själv men just nu känns det så.

Maken kom iaf hem precis och lovade att ringa och kolla om det finns möjlighet att gå på nån av de andra vårdcentralernas föräldragrupper iaf nån av dem har på en torsdag. Han vill ju gärna själv vara med och så såg han nog på mig hur ledsen jag blev över tanken att inte ha honom med. 

• sommarstad
    snö 81 skrev 2014-10-30 20:11:52 följande:

När jag väntade mitt första barn gick jag på alla föräldragruppsträffar själv eftersom min dotters pappa jobbade på sjön i Norge så han var aldrig hemma. Det gick jättebra, men såklart var det lite trist.

Hur som tycker jag absolut inte att du ska hoppa över det bara för att du är ensam, det är jättebra att gå dit och samtidigt träffa lite andra gravida blivande mammor.

Ja jag vet ju att det är nyttigt att gå på ocjag kommer göra det men det känbs så surt när maken egentligen jobbar på samma ort vi bor men lovat bort sig nu när vi väntar barn. Det är ju nytt för oss båda och jag behöver veta att han får samma information som mig för han är den stabilare av oss och det är en trygghet för mig att han veta att han har koll.
  • sommarstad

Jag har förövrigt bokat in mig för gravidmassage i slutet av månaden. Hade velat tidigare men hittade ingen som var utbildad speciellt på just gravida i min stad så får åka till Örebro och då efter arbetstid så det var svårt att hitta en tid tidigare i månaden. Ska bli skönt. :) om det är bra så ska jag boka ett pass med massage där det ingår kurs för partner. Kan vara bra så maken kan lära sig lite och på så sätt hjälpa innan och under förlossningen. Men som sagt jag testar en gång själv och ser vad jag tycker :)

• sommarstad
    Lejonhierta skrev 2014-10-31 09:45:40 följande:
    Håller tummarna för dig och skönt att bebben mår bra :)
  • sommarstad
    laila88 skrev 2014-10-31 19:34:10 följande:

Jaa det känns så tråkigt bara för delad glädje är dubbel glädje. Att dom gör sådär tar udden av min lycka.

Jag vill inget hellre än att få vara lycklig och stolt denna gång. Då min förra graviditet bara bestod av att dölja och skämmas, då min släkt är kristen och jag bara var 16 och omgiven av negativitet.

Trodde det var min tur att va lycklig nu. Tur min f.d sambo är bra och säger att jag har hans familj och honom. Mitt barn har en underbar pappa och familj på den sidan iaf som är glad inför det här kommande barnet :)

Men man vill ju bara få sprudla och va glad nu och att ens nära ska glädjas med en. Men nu är verkligheten inte så i mitt fall. Så får blicka åt annat håll..

Men så tråkigt att höra att du har en sån tråkig familj. Tur iaf att du har din fd sambo med familj. Har du bra vänner som kan glädjas med dig?
  • sommarstad

Nu har vi köpt barnvagn. Blev en begagnad Emmaljunga. Tror modellen heter classic och var från 2010. Vi betalde 1700 och då ingick chassi, liggdel, sittdel, åkpåse, regnskydd, fotsack och parasol. Myggnät fanns inbyggt. Den är i jättefint skick så det kändes son ett riktigt bra köp. Jag ville inte ha en svart så var nöjd att hitta en grå med gröna detaljer. Bild kommer senare :)

• sommarstad
    Villhaenbebbe skrev 2014-11-01 15:30:13 följande:

idag har jag spenderat förmiddagen på akuten efter jag har haft så oerhört ont på höger sida av ryggen i intervaller. När det gjort som ondast så har jag gråtit av smärta :(
    Visar sig att jag har både njursten och en förstorad njure pga av att bebben ligger och trycker på urinledaren (?), och som vanligt är det inte så mycket dom kommer göra. Utan jag fick åka hem med uppmaning om att ta alvedon och höra av mig om det blir värre.. snark.
    Fick dock se lill killen på UL igen, allt var kalasbra med honom!

Någon annan som har erfarenheter av detta? 

ajdå låter inte alls kul :( Skönt iaf att lillkillen mår bra :)
  • sommarstad

Lånar säljarens bilder. Här är vårat inköp :) 

• sommarstad
    Skumbollen skrev 2014-11-03 19:02:38 följande:
    Hur menar du? Hjälpte massagen eller var det den som framkalla ontet? Hur ligger man på mage på gravidmassage? Är det hål i bänken? Haha :)
    Jag har beställt tid för gravidmassage (24 nov) och där jag beställde tid fanns använde de sig av specialanpassade kuddar de lägger på bänken, kolla längst ner på länken 
    http://danielasmassage.se/gravidmassage/
  • sommarstad

Har ett problem udda problem. Imorgon stänger de av vattnet på jobbet i 6h(!) och det innebär att jag kan ju inte gå på toaletten hur som helst. Hur tusan klarar man det som gravid? Löser sig säkert men tanke på hur ofta jag måste på toaletten och framförallt hur akut det oftast är så känns det jobbigt inför morgon dagen.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?