Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

Ligger och vilar med Folke och känner hur minihopp buffar runt i magen. Får lite ångest när jag tänker på vilka intensiva år som ligger framför oss... Hur vi ska orka med!? Mini i magen var ju som sagt inte planerad även om han är välkommen. Har foglossning och mår ganska dåligt i graviditeten just nu och är bara i vecka 30. Har tur som har min man hemma100% på pappaledighet och att jag jobbar... För helgerna är värst när jag kånkar runt på Folke eller plockar efter honom.

Vet ju att det löser sig men just nu känns det läskigt detta!

• tovemaja

För det mesta jeans, låter honom bli smutsig... Är det lite fuktigt har jag p&p skalbyxor...

josanl skrev 2016-05-18 17:15:11 följande:

En fråga angående utomhuslek. Vad har ni på era 1åringar nu i sandlådan då galon är för varmt och vanliga brallor blir så  jätte smutsiga? :/

• tovemaja

Skönt att höra att man inte är ensam i alla fall. Känner mig totalt kass som mamma nu dessutom då grabben är extremt pappig.... Men men... That too shall pass eller vad säger man?

Kram och tack för att du delar med dig

/hormonella lipsillen i v.31

Kpax skrev 2016-05-19 12:13:55 följande:

Jag har också ångest. Jag vet inte alls hur vi ska klara det här, och hur jag ska orka vara en bra mamma åt två barn. Vad gör jag om nya har kolik? När ska jag sova?

Jag vet ju också att det löser sig, att man växer in i rollen, men just nu känns det så tråkigt och orättvist mot bebisen att jag är orolig istället för glad och taggad. :(

Vi har i alla fall köpt syskonvagn, en bugaboo donkey, den känns bra :)

• tovemaja

Wow! Grattis! Vilken underbar liten kille!

Villhaenbebbe skrev 2016-05-23 01:41:06 följande:

Igår klockan 17:09 gjorde lillebror entré på bf -11. Man glömmer verkligen hur små dom är, men helt magiska!

• tovemaja

Hej gänget!

Hur har ni och era små det i värmen? Jag har tur och bor intill en sjö då Folke kan sitta och gräva i vattenbrynet varma dagar... Han är inte mycket för att doppa dig än, men det kanske kommer?

Tänkte egentligen höra hur ni ser på avkastningstid nu... Folke närmar sig 16 månader med stormsteg. Och vi har sådan tur att hans farfar verkligen vill vara med honom mycket. Maken är ju föräldraledig så de träffas alla tre ca 1 gång/vecka utan mig... Vilket är rätt skönt då jag ibland har svårt för svärfar.

Nu de sista veckorna har Folke även sovit över hos son farfar i princip 1gång/vecka. Jag saknar honom massa då men samtidigt är det ju skönt att få sova helt ostört på natten och kunna äta frukost i lugn och ro med min man ibland! Får dock dåligt samvete... Vet ju att Folke helst vill vara med oss (allra helst med sin pappa)men att han också trivs med farfar... Hur mycket avlastning är för mycket avlastning??

Är ju megagravid också och behöver därför extra mycket vila... Men är ledsen över att jag inte spenderar mer tid med Folke nu sista tiden innan minis ankomst...

Hur tänker ni?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?