Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Härligt! Jag går åt fel håll just nu :)

snö 81 skrev 2015-11-04 12:56:40 följande:

Nu har jag gått på mammamageträning i 8 veckor och delningen på mina magmuskler har gått från 2,5 cm till 0 cm, med en mycket stark botten - alltså de inre magmusklerna. Jag älskar när man kan se resultat! Magfläsket har också minskat så pass att man ser att jag har muskler också ;)

• tovemaja

Minns hur nervös jag var för att åka tåg med Folke första ggn... Nu är vi på väg till Falun och detta är väl resa 7?8? På egen hand och det går ju så bra! Smidigaste transportmedlet helt klart... Än smidigare är det sedan jag slutat ta med vagn och bara kör sele. Jag har liksom förlikat mig med tanken på att han inte är en barnvagns-bebis :) trevlig helg gänget!

• tovemaja

Diarré som håller på i flera dagar låter jobbigt! Har tyvärr inga råd men ville kommentera ändå och säga att det är kul att höra om fler som har sina bebisar på pottan! Vi har *peppar peppar* inte haft bajsblöja på över 2 månader, det är ju underbart att se hur flaskan är när det funkar!

Trollunge85 skrev 2015-11-09 12:55:26 följande:

Visst var det någon här där bebisen bara fick diarré helt plötsligt. Hållit på i ett dygn. Det kan ju inte finnas mer kvar i magen och ändå så kommer det hela tiden. Lite varje gång efter de stora första blöjorna. Håller på att bli knäpp på det. Vi som fått in så bra med att bajsa på pottan kan bara glömma det nu. Det hinner vi inte. Kan det vara att tänderna ska komma nu?

• tovemaja

Vid 8 mån (nu ca 8,5) vägde han 9900 och var 76cm. Följer sin kurva perfekt, skönt!

ebe91 skrev 2015-11-09 16:46:35 följande:

Var på BVC idag, 8150g o 67 cm :) hur växer era små? :)

• tovemaja

Skiljer mycket ja :) men jag är 1.74 och min man är 2m så inte så konstigt! :)

Hur mår du nu? Skiljer sug graviditeten från förra?

ebe91 skrev 2015-11-10 08:02:30 följande:

Oj, 9 cm längre :D Bosse är rätt kort kan man ju säga ;) men jag är bara 1,60 och sambon 1,78 så ingen av oss är ju speciellt långa :)

• tovemaja

Ang. Dusch, hade änglavakt imorse! Brukar sätta F i badkaret (fyllt av handdukar mm) och jag tittar på honom hela tiden när jag duschar. Sedan några veckor har han ställt sig upp och håller i badkarskanten... Idag dock, kastade han sig snabbt som attan ned huvudet före rakt mot klinkersgolvet! Som TUR var landade han med huvudet före i en full tvättkorg! Vette tusan hur det gått annars!

• tovemaja

Ajajajaj så ont det gör i tuttarna nu! Han har fått fjärde tanden och råkar bitas massor på natten, inte alls med avsikt. Fått sår på höger så kan inte amma alls där nu utan måste pumpa ur ett par dagar tills det läkt...

Blir det samma på vänster så är det dags att ge upp detta med amningen. Längtar ju tills nattamningen är slut men har trivts så bra med dagamning båda två...

• tovemaja

Stackars Selina! Fy så jobbigt! En väninnas dotter hade jätteproblem med utslag och kli men det visade dig vara mjölk och ägg allergi, helt återställd nu. Hoppas det är en lika "enkel" förklaring för er, att det försvinner snabbt när ni får en förklaring!

Ang allas blöjproblem... Vill återigen slå ett slag för tygblöjor! På natten finns t.ex ullbralla över inlägg som aldrig, aldrig läcker! Många många alternativ till detta finns och billigt blir det plus typ noll miljöpåverkan...

• tovemaja

Kul att höra ifrån dig Kpax! Skönt att jobbet känns bra, jag går tillbaks på 80% andra veckan i februari. Kommer kännas märkligt!

Jag och J planerar att vänta med syskon åtminstone ett år till. Kanske hade vi tänkt annorlunda om F sovit på nätterna men det blur verkligen värre och värre :( sjuttielva uppvak, särskilt på förnattwn. Han vill verkligen bara sova med bröstet i munnen och då kan inte jag sova alls.

Någon annan som inte har preventivmedel men ändå fått konstiga mellanblödningar? Har denna månaden blött lite men typ hela tiden :( konstigt!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?