Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Vi hade tänkt att vänta till januari -17 då vi skulle ha varit hemma varsitt år först. Nu i och med nya bebisen väntar vi längre eftersom det känns som mer jobb (med sjukdomar, körning osv.)med ett 15tim-barn och en spädis.

Är dock orolig för hur det kommer kännas med två barn under två hemma... Så min icke-förankrade plan är att min man är hemma minst en dag i veckan och att F kan vara med farfar en dag i veckan. Känns som jag borde "klara" 3 dagar själv. Men vi får se lite! Gissar på att F då kanske skolas in runt 3? Mycket nytt att ha i åtanke! Min man vill dock vara hemma lika mycket som jag så vi får utgå från det!

• tovemaja

Ja, jag har ju ingen aning om hur det kommer bli och kännas.. Men spontant känns det bara jobbigt med förskola då vi bor väldigt off... Och hålla på att packa in och ut två ungar flera ggr/dag känns mycket omständigt! Plus dagis-sjukor då! Men vi får ta det som det kommer... Öppna förskolan när man känner för det är ju en annan femma!

Men allt hänger ju på att jag får avlastning av släkten då!

LillLouise84 skrev 2015-12-11 07:23:31 följande:

Det låter som en bra plan. Jag funderade ett tag på att ha båda barnen hemma och spara lite pengar på dagisavgiften. Men så här i efterhand hade jag aldrig fixat båda fem dagar i veckan. Från att barnen är ca 1,5 kräver de mycket mer stimulans. Jag har dottern nu tisdag- torsdag fem timmar om dagen, så på fredagen ligger hon mest i soffan och vilar för att hon är sliten efter veckan. Men sen lördag och söndag måste vi hitta på en massa saker för att aktivera henne och måndagar blir det ibland öppna förskolan. För det är viktigt att de får träffa andra barn.

• tovemaja

Hoppas det gått bra idag!

KarinIngrid skrev 2015-12-14 07:01:40 följande:

Nu är det dags!

Jag har klivit upp. Pussat mannen på kinden (som vänt sig om och somnat om)

Håller nu på o klär mig för att.. Gå och jobba!!!

Första arbetsdagen sen Julian föddes!

• tovemaja

Heja! Va roligt! Hade tänkt söka nytt i höst men blir ju hemma med båda (!!!) barnen istället... Så ska söka till hösten 2017 :)

ebe91 skrev 2015-12-15 10:30:03 följande:

Jag skrev ju typ för 2 veckor sen om ett jobb jag var sugen på, dom ringde idag och ska dit på anställningsintervju nästa vecka! Haha. Shit. Nu håller vi alla tummar och tår!

• tovemaja

Men det är väl jättebra att Mullan upplyser om fakta? Sedan inser man att folk har olika förutsättningar att följa råden till punkt och pricka.

Tack säger jag i alla fall, han kör nu med ylletröja och underställ plus tjock filt över bältet... Förut hade vi fleeceoverall. Ingen är perfekt men vi gör alla vårt bästa!

• tovemaja

Aha! Klart alla gör det bästa utifrån sin situation! Jag som bor söderut har svårt att sätta mig in i hur kallt ni har det! Nu när jag kikar på prognosen för julafton är det inte utan att jag blir avundsjuk!

ebe91 skrev 2015-12-16 16:09:52 följande:

Absolut, men jag tog illa vid mig då det kändes som att hon attackerade min lämplighet som förälder. Försökte bara säga att vi alla har olika förutsättningar och att jag försöker göra det som fungerar bäst för oss.

• tovemaja

Ebe och Villhaenbebbe: ja, spännande spännande! Men visst är det märkligt och orättvist att inte alla (eller ingen) får ul runt v.12 oberoende av landsting! Märkliga regler!

Ska bli spännande att se när mitt bf blur i förhållande till era och laila88. När har ni nu igen? Juni-juli?

Annars är det lite segt nu, Folke är förkyld igen och hängig på dagarna och orolig på nätterna. Men idag är makens sista arbetsdag, sedan går han på fl och är hemma till minst mitten av oktober! Så skönt!

• tovemaja

Haga Trollunge :) tror inte hen kommer på födelsedagen, vore snopet :)

Louise: jag hade verkligen ingen aning eftersom jag inte märkt min graviditet. Magen svullnade upp dock så jag var orolig över att jag skulle vara typ i v.15 utan att ha vetat om det! Blev glad över att det "bara" var v.9 :) vill ju helst inte ha barnen mega tätt och nu blir det ju nääääästan 1,5 år emellan :) föder gärna i augusti!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?