Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hoppar också med här då jag inte är intresserad av fb. Bf ca 9/3 och det är första barnet. Har försökt i ca ett år och oroar mig självklart extra för att något ska gå fel nu... speciellt eftersom jag inte har några symptom.

Lågg gärna till mig på bf-lisyan. Fyllde 30 igår och bor i Östergötland

• tovemaja
    Teresiat skrev 2014-07-27 18:57:06 följande:

Kan inte citera då jag skriver från mobil...

Nej fick inte komma in och göra ul. "Blir det missfall så blir det och det kan inte ett ul ändra".... Ska ringa kvinnokliniken i morgon och böna och be. Var med om ma för ett år sedan. Upptäckte i vecka 12 att fostret var dött nästan en månad tillbaka.. Känner inte för att gå i genom liknande igen. Har blött så pass lite denna gång att det inte går att dra några slutsatser, även om det inte ser ljust ut :/

hoppas så för din skull både att du får göra UL och att det ska visa sig att allt är bra. KRAM
  • tovemaja
    Teresiat skrev 2014-07-28 09:45:21 följande:

Har pratat med kvinnokliniken och de låter oss inte komma in för ul. Blir så arg och förtvivlad. "Vänta och se"...

fy så jobbigt för dig! Hur känns det idag? Ont?
  • tovemaja
    mp90 skrev 2014-07-28 20:09:55 följande:

Jag är i v 6+2 enligt sista mens, men tror snarare på 5+3 ca!

Ringde min gyn imorse o fick tid för ultraljud på fredag!

Har tagit äl stimulerande o är lite nojig för att det inte är en bebbe:p

Tror ni man kan se hjärtat då? 6+1!

Har ju en son o då såg vi ej i 5+6 men i 8+3!

Men folk säger att de är olika.

Är 24, en son sen innan o bor i östergötland:)

jag bor också i Östergötland! Kul! Tror det är mycket osäkert med hjärtaktivitet så didigt. Från 7+0 brukar det vara säkert enligt BM. Vill du vänta en vecka eller hoppas på det bästa?

Jag är avundsjuk på allas symptom! Känner noll! Läääängtar till UL om 9 dagar!
  • tovemaja
    mp90 skrev 2014-07-29 07:29:08 följande:
    Nä vi ska titta:), för ev kan hon se om det är fler än en! Det värsta som kan hända är ju att vi får boka om tiden :)! Det fick vi göra med ettan!

Är det ditt första barn:)?
    japp!
  • tovemaja
    mp90 skrev 2014-07-29 10:00:38 följande:
    Vad kul:)!!! Var i östergötland?
    Jag har precis flyttat till Kinda kommun ( i närheten av Rimforsa). Innan dess bodde jag i Linköping... flyttade in i drömhuset för 2 veckor sedan nu :)

Var bor du?
  • tovemaja
    Teresiat skrev 2014-07-30 09:25:01 följande:

Vi har precis byggt ett hus på 160 kvm som vi flyttat in i för ett par månader sedan. Så här finns det också mycket plats. Alla stora husprojekt är klart, vilket känns riktigt lämpligt då jag har foglossningar... Yes tidigt som attan, faktum är att det var mitt första gravsymtom innan jag testat på BIM. + 4..

Skötbord tänkte jag ha i tvättstugan. Men jag har noterat att många väljer att ha det i bäbisens rum.. Vill man inte ha det nära rinnande vatten?

Tovemaja, vi tänkte också börja inreda barnrum kring jul. Men tankeverksamhet och planering går för fullt i min hjärna ;)

samma här! Planerar för fullt :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?