Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2014-10-13 18:03:44 följande:
    Åh, Stokke Trailz är jag jättesugen på!

Det står mellan den och Brio go next. Ergonomisk eller vanlig, detta dilemma... Man vet ju inte vad barnet föredrar förrän det är för sent.

Hur menar du "om det sedan visar sig att det inte behövs"? Om ni hittar en bra vagn till bättre pris, eller om ni inte ska ha vagn längre?
    den vagnen var verkligen kanon på alla sätt.. enda som var perfekt för oss. Jag menar bara att kronan-vagnen jag får av syrran kanske känns bra trots allt och då behöver vi inte köpa den dyra Stokke :) Men om den inte känns bra så blir det Stokke-köp :)
  • tovemaja

var på RUL idag, tjohoo! Kul att se Plutt igen och overkligt att tänka att nästa gång vi ses kommer det att vara "live" efter förlossningen!

Jag tyckte mig skymta en pung så jag tror fortfarande på kille.. maken tror fortfarande stenhårt på tjej :) Vi får se!

• tovemaja
    JhjärtaK skrev 2014-10-15 12:31:04 följande:
    Åh så härligt med RUL! Mitt är hela tre veckor bort och det känns som en evighet. Dock har jag UL imorgon redan men då kommer de ju inte att kolla allt som kollas på RUL. Men kanske får vi reda på kön om vi har tur
    men kul att få kika så mycket extra! Tyckte egentligen att RUL:et kändes väl "kliniskt"... inte lika kul som det första!
  • tovemaja
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-21 09:17:17 följande:
    Eftersom vi ska få en pöjk så kan du få några tips som vi funderat på :) Vi hade bestämt Penny om det var en flicka, och andra förslag som vi hade var Nora, Henny, Joline, Alma, Love-Li och Juno. Ganska ovanliga och speciella, men jag har halltid velat haft något som inte alla andra heter. Det betyder inte att dom inte är fina, men bara inte min grej :) 
    namn vi funderar på är Malva, Silje, Elvira, Eira...
  • tovemaja
    Astilbe skrev 2014-10-22 10:25:46 följande:
    Åh, jag sover alltid på rygg. Då kanske det är dags att ändra sovställning... fast mitt ryggonda är mitt på ryggen. Ditt onda (med ländrygg, höfter och ljumskar) låter som foglossning. Har du kollat upp det?
    jag hade SVINONT i ryggen 2 dagar för 2 veckor sedan... högt upp i korsryggen som du beskriver. Satt och lipade på pendeln och varken gå eller stå eller ligga eller sitta funkade... men tillslut lade jag mig i badet, hett, och det var som att allt bara släppte! MÅSTE varit någon nerv som hamnat i kläm på något vis. Men hemskt var det så länge det varade.

• tovemaja

förresten: även jag har ont i ljumskar (främst vänster) men det är hanterbart. Gissar på foglossning av något slag. kan inte ha platta skor och kan definitivt inte gå raskt (och glöm springa!). Men så länge jag har vettiga skor och går i lugn takt går det fint.

• tovemaja
    Astilbe skrev 2014-10-22 11:46:39 följande:
    Det låter precis som mitt. Då finns det kanske hopp om att det släpper. Jag blir mest rädd att om det gör så ont NU hur blir det sen då :-O
    har du badkar? Testa idag i så fall! Och annars tycker jag som JhjärtaK skrev, att du ska kolla upp det. Det hade jag gjort om det inte släppt.

Förstår fullkomligt känslan av "hur ska det bli sedan om det är såhär nu"... jag kände samma...
  • tovemaja

Min mage är spänd som en boll varje dag efter lunch. Ganska obehagligt!

Annars var de flesta av mina besvär som intensivast runt v20 med halsbränna, ryggont och uvi. Nu i v.23 är det bara den spända känslan i magen kvar som besvär... Vilket iofs även innebär att jag går långsamt som en tant ????

• tovemaja

här är min lilla mage i v.24... jämförde med en vän som är i v.34 och min ser större ut. Hjälp, var ska detta sluta! Men hennes bebis är iofs 18% för liten så det är väl inget att eftersträva så...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?