Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

jag är glad över att folk slutat kommentera så mycket nu när det närmar sig slutet. Trodde inte jag skulle bry mig ALLS men att hela tiden höra hur stor jag var blev tjötigt tillslut. Speciellt eftersom jag gick upp mycket i vikt snabbt medan magen låg i normalkurva...

Men nu har det lugnat sig som sagt och min vikt har också slutat skena hejvilt så det känns skönt!

Idag hade jag tänkt att både laga mat, dammsuga, skura och baka... men har mest vilat i soffan med förkylning och sammandragningar. Precis 40 dagar kvar idag! Tjohoo!! Började även fila på mitt förlossningsbrev...

• tovemaja

hm... någon annans slempropp som börjat lossna? Det MÅSTE vara vad som pågår här, även om jag aldrig varit med om detta förr. Jag vet att det inte betyder att förlossningen är nära, men någon som vet om det stämmer att den alltid återbildas om den lossnar "för tidigt"? Vill ju inte att Plutt ska råka ut för infektioner och liknande...

Är i början av v.35...

• tovemaja

Verkar olika när förlossningen drar igång när slemproppen väl lossnat helt... Är inte alls orolig för att det ska dra igång nu... Inget annat tyder på det. Ville bara kolla PM någon visste hur snabbt den återbildas... Just pga infektionsrisken. Min vattenträning börjar på tisdag :)

Kpax: önskar jag kände mer som du! Är inte alls trött på graviditeten även om det är jobbigt med vissa saker. Är inte helt redo för förlossning och bebis än! Hoppas det täcker med 5 veckor för att bli det:) jämnt ilningar ett par dagar nu så antar att Plutt är på väg att lägga sig tillrätta...

• tovemaja

Buhuuuu! Upptäckte just bristningar på brösten, ganska många, under vårtan liksom. Inga på magen än men det är väl bara en tidsfråga nu då?! Jag som gillar mina boobs!! Jaja... Bara att acceptera!

Hur går det på bristningsfronten för er?

• tovemaja

Fler som haft tung dag idag hör jag. Tråkigt! Min blev tung för att jag sov som en kratta pga förkylningen OCH kisspauser så ligger nu i badet och vilar efter jobbet.

Imorgon hoppas jag bli bättre, då är det premiär både för vattenträning för gravida och föräldragrupp. Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

• tovemaja
    Trollunge85 skrev 2015-01-27 23:46:56 följande:

Så kan man lägga till lite till i gnällandet. Vet inte vad som är värst. Att jag började spy när jag skulle hosta upp slemmet i halsen eller att det gjorde ont i magen när jag hostade eller att när jag skulle snyta mig så kom det bara en massa blod ur näsan. Det är bara att konstatera att det blir en lång natt...

Instämmer i gnällkören! Tredje dagen med huvudvärk och sömnen räcker INTE!

Men mer positivt: var på första föräldragruppen igår och trots att BM var trist och frågorna fåniga så var det ändå kul att träffa de andra paren! Alla i typ samma situation och alla kändes mysiga! Skoj!
  • tovemaja

Kpax: vi var runt 12 pers i vår grupp... mycket trevligt.

Tredje dagen med huvudvärk förresten... borde man oroa sig för Havandeskapsförgiftning? Ska träffa BM på fredag så känns kanske onödigt att kolla något innan dess...?

• tovemaja
    JhjärtaK skrev 2015-01-29 05:46:55 följande:
    Det är väl ok. Har dock inte lyckats sova i mer än någon timme inatt. Dels så gör kortisonsprutan en lite speedad och sen är det en stressig situation rent allmänt så svårt att koppla av och komma till ro. Jag hoppas på många små sovstunder under dagen och ja, Netflix lär också bli min räddning

Men alla här är väldigt positiva kring att jag kommit "så långt" med tvillingarna så det känns uppmuntrande. Dock superjobbigt att inte få träffa dottern på minst fyra dagar, speciellt som hon gått och blivit förkyld stackaren

Får se till att prata med henne i telefon lite senare idag.
    kram och pepp till dig och barnen i magen! Hoppas de stannar så länge som möjligt, men precis som de andra skriver så är de ju i princip "färdigbakade" så det går säkert bra!
  • tovemaja

vaknade med huvudvärk för fjärde dagen i rad.. sa igår att jag skulle strunta i jobbet ifall jag mådde dåligt idag men blir ju för tusan mer stressad av att missa så mycket! Så jag åker in en sväng så får vi se hur lämge jag orkar.

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-01-29 06:28:58 följande:
    Segt. Vet du vad huvudvärken beror på? V 36 imorgon, pepp pepp! :)
    nej, väldigt märkligt! Har inte högt blodtryck så det verkar inte vara HF  i alla fall. Märkligt.

Kom i alla fall inte till jobbet, kom in till stan men hade FRUKTANSVÄRD mensvärk (då trots mina 2 alvedon på morgonen) så jag fick snopet vända igen (ca 30 min körning) Tar därför en förmiddag på soffan med vetekudden... men självklart kände jag mig bättre så snart jag kom hem. Märkligt!

I alla fall så insåg jag och maken att det nog är dags att packa Plutts väska i alla fall. Om vi ska få sådana här "scares".

Ja, v.36 imorgon! Woop!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?