Kpax skrev 2015-06-04 09:28:51 följande:
Jag upplever att Josefin blir irriterad och frustrerad när hon är täppt, varför skulle hon inte bli det? Det där att de inte bryr sig tycker jag låter gammaldags, ungefär som när man inte trodde att spädbarn kände smärta.
Hur gör du med nässprayen/näsdropparna? Jag läste någonstans att man skulle ta rejält för att spola ur näsan, och jag tyckte Josefin blev bättre när jag tog ungefär en centiliter istället för nån droppe i varje näsborre.
Vi använder bara Physiomer numera (sprayen). Det är rätt mycket som kommer ur en spray från den flaskan så jag tror inte jag vågar ge mer än vad som står. Det hjälper som sagt men bara en kort stund och nattetid känns det ju fruktansvärt att reta upp henne med det en gång i timmen. Visst går det, bättre det än att hon inte ska kunna andas, men när ska ungen få sova ordentligt då? Och när ska JAG få sova?
Är bara så less nu.. förkylningar och andra smittor får man ju räkna med att bebis åker på, speciellt med äldre syskon som drar hem skit från skola och dagis. Men nu har hon ju varit förkyld snart 6v och det börjar kännas lite hopplöst:( hörde på skolan igår förresten att det börjat gå magsjuka där IGEN nu så sonen är hemma idag och imorgon. Vill verkligen inte att Selina får något sånt nu när hon ändå inte är pigg! Nästa vecka har sonen bara 4 dagar kvar innan skolavslutning så jag har inte hjärta att hålla honom hemma den veckan.. får hålla tummarna att han klarar sig och att amningen skyddar Selina lite!