Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-06-17 13:08:23 följande:

Äntligen har vi haft en riktigt bra natt. Lilleman la sig 20.30 och sov till 4.40, tuttade och sov till 7.

Skönt! Igårnatt hade vi det så.. Var jäkligt skönt! Inatt däremot har vi sovit oroligt. Hon har velat äta hela natten så jag har blivit väckt typ en gång i kvarten av att hon tappat bröstet:( är sååå trött idag!

Selina är halvrisig i magen idag.. eller ja, hon bajsar inte mer löst än vanligt och egentligen inte alls mycket varje gång men 6 bajsblöjor på 7 timmar, varav 4st de senaste 3 timmarna. Så var det ju när hon var nyfödd men sen har det blivit bättre och landat på 3-4 blöjor/dag. Nu är det som sagt väldigt lite i varje blöja, hon verkar inte ha ont alls och inget annat är annorlunda.. men emetofoben i mig förstorar ju upp allt och får panik! Jag som njöt av att det var soligt idag och tänkte gå en vagnpromenad med de äldre barnen:(
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-06-17 17:32:25 följande:

H har också fått fler bajsblöjor efter en lugnare period. Men han äter ju oftare också just nu. Det jag tycker är jobbigt är att det blivit mycket och utanför blöjan i minst femtio procent av fallen = mycket tvätt. Men det positiva är att man får testa igenom många utstyrslar

Idag lyckades H greppa en leksak några gånger. Han har kanske kunnat det tidigare men idag var första gången jag tog mig tid att testa. Har sett att han ibland greppat nappen de få gångerna jag använt den nu när jag varit själv så jag ville se om det även funkar på leksaker. Det var ingen lång stund men tillräckligt för att han skulle lyfta leksaken innan han tappade den igen. Roligt att se hans utveckling Nu vill jag bara att han ska sova hela nätter också

Ja jag försöker att inte oroa mig så mycket över bajseriet men.. nu har hon bara bajsat en gång sen halv två så det är nog ingen fara. I den sista blöjan såg det dock ut som ljusgul gelé.. nån som vet om det är normalt? Annars brukar hon bajsa rätt löst och ibland grynigt, lite mörkare gult. Det här var första gången det hade den här konsistensen.

Ja visst är det roligt att se deras utveckling :) Selina har börjat med nåt nytt ljud nu som låter som att hon försöker skratta. Än har hon inte fått till något riktigt skratt trots att hon är glad mest hela dagarna. Och precis som du skriver har hon börjat greppa saker. Har kommit de senaste dagarna så nu är det mer roligt att ligga i gymmet;) och så lyckas hon trösta sig själv ibland med tummen.. idag tyckte jag hon blev så tyst när jag var i källaren och när jag kom upp hade hon somnat med tummen i munnen:)
  • septemberbarn08

Jag fick hem brev i veckan med inbjudan till skolåterträff.. aj vad jag kände mig gammal (har redan extrem åldersnoja).

Hade varit kul att träffa alla igen men jag stannar nog hemma. Är inte alls redo att vara ifrån Selina än. De andra två barnen hade vi barnvakt åt när de var 3 månader, några timmar bara. Selina kommer vara 3,5 månader då men nja.. tror det är amningen som gör att jag känner att det inte går. Trist, men så får det bli

• septemberbarn08

Vi brukar alltid fira midsommar hemma i lugn och ro men igår åkte vi till svärföräldrarna istället. Middag, tårta och lek för barnen (svärmor är en riktig lekfarmor som har mycket leksaker hemma;) )

Min mormor är lika upprörd varje år för att vi inte vill fira hos henne. När jag var yngre var det liksom tradition att vara hos henne men jag hatade det varje år. Det var på tok för mycket alkohol och varje år slutade det med att någon av de vuxna satt och grät. Inget roligt minne med andra ord och inget jag vill att mina barn ska behöva uppleva. Min mormor däremot ser inte alls någon anledning till att vi INTE ska vara med och har tom varit så fräck att hon sagt åt mina föräldrar att "det är väl minsann bara att hämta barnen och ta med dem hit, dom har så tråkigt hemma med mamma och pappa och vi har det bättre här". Tack liksom.. och nej, det skulle aldrig falla mig in att låta mina barn vara hos er utan att vi är med ????.

Lär få höra gnäll och klagomål resten av sommaren för att vi i år IGEN valde att inte fira med dem!

• septemberbarn08

Vi brukar alltid fira midsommar hemma i lugn och ro men igår åkte vi till svärföräldrarna istället. Middag, tårta och lek för barnen (svärmor är en riktig lekfarmor som har mycket leksaker hemma;) )

Min mormor är lika upprörd varje år för att vi inte vill fira hos henne. När jag var yngre var det liksom tradition att vara hos henne men jag hatade det varje år. Det var på tok för mycket alkohol och varje år slutade det med att någon av de vuxna satt och grät. Inget roligt minne med andra ord och inget jag vill att mina barn ska behöva uppleva. Min mormor däremot ser inte alls någon anledning till att vi INTE ska vara med och har tom varit så fräck att hon sagt åt mina föräldrar att "det är väl minsann bara att hämta barnen och ta med dem hit, dom har så tråkigt hemma med mamma och pappa och vi har det bättre här". Tack liksom.. och nej, det skulle aldrig falla mig in att låta mina barn vara hos er utan att vi är med ????.

Lär få höra gnäll och klagomål resten av sommaren för att vi i år IGEN valde att inte fira med dem!

• septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-06-20 11:03:19 följande:

Men fy! Stackars dig som fått såna midsommarminnen! Har du berättat varför du inte vill? Hon måste ju fatta att du inte vill utsätta barnen för fylla och bråk/gråt... Och att lämna ungarna i en sån miljö utan att vara med själv, det är ju vansinnigt.

Min mormor förstår tyvärr inte.. hon tycker ju liksom att hon har RÄTT att träffa mina barn, vilket jag INTE tycker om man ska vara riktigt hård. Jag har aldrig förbjudit henne från att träffa oss men det är ju lite upp till henne också. Förra året var jag till henne rätt ofta trots att jag inte har andra ärenden till den byn. Under hela förra året var hon till oss 3 gånger, trots att hon åker förbi här minst en gång i veckan. Ändå får jag klagomål varje gång vi ses för att hon aldrig får träffa mina barn och det är så synd om henne. Då tröttnar man ju lite och känner att det är faktiskt inte bara upp till mig. Egentligen borde jag inte bry mig om henne eftersom jag vet hur hon är men det är rätt sårande ändå att hon gnäller och klagar på mig.
  • septemberbarn08

Alltså det här med utvecklingssprången.. Selina har inte direkt varit sig lik den här veckan. Tidigare sken hon upp som en sol bara man tittade på henne men nu är hon betydligt mer svårflörtad. Och vill inte gärna vara någon annanstans än i min famn.. det är lite gnäll under dagarna helt enkelt. Jag hoppas verkligen att det är något utvecklingssprång nu så hon kommer tillbaka till sitt glada jag snart. Idag när vi var ute och gick blev hon tvärledsen och gallskrek, inte alls likt henne. Det var så soligt och mycket ohyra så jag ville inte ta upp henne. Tur det var precis utanför mina föräldrars lägenhet så jag kunde gå in dit och amma henne och ge tröst. Känner inte igen henne, hon som brukar vara så glad jämt:(

• septemberbarn08

Vi brukar snutta oss igenom hela natten känns det som. Speciellt på morgonsidan blir det mycket snuttande. Tittar sällan på klockan faktiskt så har ingen aning om hur länge det går mellan amningarna.. inatt tittade jag dock på klockan och då åt hon 1.30, 4.30 och sen från 7-8 låg hon och snuttade.

Idag ska jag ta med mig barnen och åka till mina föräldrars stuga, bara en mil härifrån. Min bror är där just nu och han har inte hunnit se Selina än så det ska bli trevligt. Mitt enda orosmoln är att stugan ligger nästan bredvid min mormor och ser hon att vi är där så dyker hon ju upp.. och ja, ni vet ju vad jag känner för min mormor;)

• septemberbarn08
    SMA87 skrev 2015-06-21 13:27:25 följande:

Märker ni av att era bebisar blir dåliga i magen om de har perioder då de vill äta mycket? Jag sätter det alltid ihop med att jag ätit något fel och nu föll det ju samman med midsommar. Har svårt att veta om hon vill äta oftare för att hon har ont i magen av något jag ätit. Eller får ont i magen av att hon har en tillväxtperiod och vill äta oftare... Igår tror jag vi var uppe i åtta bajsblöjor och tre klädbyten...

Apropå blöjor skedde de flesta olyckor i babyskyddet eller babysittern men har faktiskt två mornar hållit henne över handfatet med hennes rygg mot min mage (tror någon tipsade om det i början) så vi har sparar lite tvätt!

Selina har som sagt varit halvgrinig hela veckan och sen var det någon dag (onsdagen?) som hon bajsade 8 gånger, höll på bli tokig. I samma veva började det lukta mer av bajset, tidigare luktade det inget alls. Det har fortsatt lukta mer även om hon inte bajsar riktigt lika mycket som den dagen. Idag har hon tvärtom inte bajsat en gång ännu, brukar i normala fall bajsa MINST två gånger bara på förmiddagen.
  • septemberbarn08

Nu har jag fått en telefontid med en sköterska igen, hoppas få komma ner och träffa en ny läkare för Selinas näsa. Nu har hon varit täppt i över 8 veckor och jag orkar seriöst inte mer. Det är nån natt här och där som hon kanske sover lite bättre men annars är det 10minuterslurar från 2-tiden varje natt för att hon är så täppt. Vi använder saltspray varje kväll och suger ur och (ursäkta informationen) men det kommer MÄNGDER med grönt slem! Då sover hon hyfsat under början av natten men efter 2 är det kört. Och då får jag dessutom lov att ligga HELT stilla eftersom hon inte somnar så hårt.. vilket resulterar i att jag har ont överallt:(

Förlåt för gnäll, men tröttheten är inte rolig nu! Mest är jag arg på att hon ska behöva ha det såhär varje natt:(

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?