Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lavish skrev 2015-05-12 21:16:03 följande:

Härligt med en egen kväll SvanE!

Idag har varit en toppendag med Linnea! En vän skulle komma förbi och fika och på morgonen var jag orolig över hur jag skulle hinna städa och baka något, men det gick fantastiskt. Hon sov som vanligt nästan inget men hon satt snäll i babysittern och sen låg i gymmet jättelänge, mellan några amningar. Hann inte bara det nödvändigaste att diska, dammsuga och moppa, utan även sånt jag betraktar som extra lyx som att torka köksluckorna, röja upp bland papperna på mitt skrivbord och liknande. Samt baka en jättegod "italiensk äppelpaj med citron och pinjenötter".

Sen när vännen kom blev hon iofs gnällig och fortsatte sen med det resten av kvällen, men vad gör väl det  

Haha moppa betraktar JAG som extra lyx! Anser du att det är bland "det absolut nödvändigaste" ska jag inte tala om hur sällan det blivit skurat här den senaste tiden;)

Fast jag försvarar mig med att vi alla går i ljusa sockar jämt och de är aldrig synbart skitiga efter en dag här hemma så det känns rätt okey. Jag brukar köra fuskversionen; dammsuga och sedan ta tvättservetter på eventuella fläckar, haha
  • septemberbarn08

7v är Selina idag och vi har varit på bvc och vägt. 605g upp på 2v och nu är hon över 4kg.. 4390g för att vara exakt :) är så jäkla glad att allt slit med amningen ger resultat på vågen och fick beröm från bvc för att jag kämpat så hårt!

• septemberbarn08

Sådärja.. nu har sambon precis åkt och jag har 12 timmar utan honom att se fram emot. De äldre barnen har en bråka-och-slåss-dag och tycker dessutom att det är en alldeles utmärkt idé att riva fram allt de hittar och sedan lämna utspritt på golvet. Lillasyster har en tutt-dag och är inte intresserad av att ligga själv ens en liten nanosekund.

Själv känner jag att det finns ungefär en miljon måsten som jag verkligen vill börja ta itu med och samtidigt är jag så trött och har sån huvudvärk att jag inte vill något annat än sova.

Gnällgnäll

• septemberbarn08
    Lavish skrev 2015-05-13 17:03:01 följande:

Tja min mamma är ganska tjock, och det första hon sa när jag kom dit för att fika för min trettioårsdag tre veckor efter förlossning var "haha lämnade dom kvar en bebis i magen eller?" (Jag är ju inte modellsmal, men även då var jag smalare än henne)

Men fy fan så taskigt! Vad svarade du på det?

Min mormor är expert på att kommentera min vikt, men åt andra hållet då förstås. "Men usch så mager du är jänta". Har sån lust att säga något elakt tillbaka men till skillnad från henne har jag lärt mig att inte kommentera andra människors vikt.
  • septemberbarn08
    Vikkan333 skrev 2015-05-13 14:16:00 följande:

Är såren läkta nu? Grattis till "detnyalivet" isf. Det är iaf så jag kallar det.

Nu är mina sår borta, munsåren läkta och svampen under behandling. Så de senaste dagarna orkar jag åka bil, träffa folk och se lyckan i livet. Yeay! Nu väntar jag bara på solen. :)

Yes de är läkta! Tog sista tabletten med penicillin förra onsdagen och såret hade läkt nån dag innan. Var rädd att det skulle komma tillbaka när jag slutade med penicillinet men än håller det sig borta:)
  • septemberbarn08
    Cymi skrev 2015-05-14 09:47:28 följande:

Oj ja då blir det ju svårare :D jag tänker på det ibland att vi har det rätt lätt med bara en baby, jag vet inte om jag skulle palla med syskon :P

Vi har inte haft problem med att ha barnvakt till de äldre två.. det är dock bara mina föräldrar som varit barnvakt än så länge under de snart 7åren vi varit föräldrar:) svärföräldrarna har aldrig bett om att få vara barnvakt så vi har aldrig frågat dem heller. Vi känner lite att det ska få vara på deras initiativ och så länge de inte bett om det tolkar vi det som att dom inte vill, vilket är helt okey:) mina föräldrar däremot ÄLSKAR att ha barnen och de tycker att det är så lättsamt att ha dem för de sköter ju sig själva rätt mycket. Blir skillnad sen om de ska ha alla tre eftersom Selina inte har någon nära i ålder som hon kan roa sig med.. men jag tvivlar inte på att mina föräldrar skulle ta dem alla tre om vi vill vara barnfri nån gång :)
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-05-14 13:33:26 följande:

Varannan vecka är min mans pojkar hos oss, och två nästan-tonåringar äter rätt mycket. Och som om inte det vore nog så har dom en kompis här varenda jäkla helg som bor en bit bort vilket innebär att han ska äta både lunch OCH middag här. Min man säger varje gång att det är ok, men jag kan tycka att nån enstaka gång vore ok, men inte varje jäkla gång!!!

Usch vilken bitterfitta jag känner mig som ;)

Förstår dig! Vi har ett ganska barntätt kvarter (23 barn under 10år) och det är ungar och springer här hela tiden. Än så länge är ju barnen små så det är inte tal om att stanna och äta mat och så men ändå.. jag är definitivt ingen barnmänniska så jag blir fruktansvärt obekväm med att ha en massa barn här. Mina egna barn avgudar jag förstås men andras barn tycker jag oftast är odrägliga.. :P
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2015-05-14 19:19:06 följande:

Jahapp, då var det min tur... Trots helamning tycks mensen ha kommit tillbaka. Bläää. På måndag är det ett år sen sista mensen innan vi plusade, hade faktiskt hoppas på några månader till utan... Bosse är 9,5 vecka.

Jag ser verkligen INTE fram emot mensen. Men nu har jag inte ens slutat blöda helt efter förlossningen än så jag hoppas mensen håller sig borta ett tag. 7v med binda nu plus penicillinet jag ätit. . kan ju onekligen säga att fiffin skulle må bra av att slippa mensen ett bra tag och få vädras;)

Jag har ju p-ring utskrivet så jag kan börja med när som helst men jag vet att börjar jag med det nu så kommer jag få mens under uppehållsveckan så jag tror jag skippar ringen tills mensen kommer igång av sig själv.

Nu har det som sagt gått 7v sen förlossningen, sambon börjar nämna att han längtar tills vi kan ha sex igen (han pressar mig inte på något vis, lika bra att tillägga det;) ). Jag längtar väl också, mest för att få den närheten till honom igen. Men jag känner mig samtidigt så feg. Jag sprack ju inget så det är inte någon smärta jag är rädd för. Känns bara fruktansvärt fel på något vis.. är rädd att vara lika tight som en ICA-kasse ungefär, rädd att det inte ska vara som förut. Minns inte att jag ens oroade mig för något sånt efter förra förlossningarna.
  • septemberbarn08

Dålig sömn inatt.. stackars lilla bebis som är så täppt i näsan att hon knappt kan andas:( låter som en liten gris, trots näsdroppar.

Nu har jag varit på apoteket och köpt nässug och nässpray (fortfarande bara koksalt men i sprayform). Blir det inte bättre i helgen får jag nog ta henne till läkaren.. det har varit såhär i 3v nu och det är så synd om henne:(

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-05-15 12:54:41 följande:

Stackars er båda som inte får sova.

Tage har också varit täppt i näsan jättelänge. Två förkylningar på raken med snorfri näsa typ två dagar mellan förkylningarna. Mest besvärligt är det när han ska äta, sätter i halsen hela tiden!

Man vill ju bara att dom ska vara friska!!

Har han hosta också eller är det bara näsan som jäklas? För Selina har inga som helst andra tecken på förkylning, bara helt täppt i näsan. Samtidigt kom det i samband med att äldsta blev förkyld så det måste ju nästan vara förkylning ändå. Vet inte om de öht gör något hos läkaren men det är ju inte kul att hon ska behöva ha det såhär.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?