Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-04-27 09:46:44 följande:

Bra jobbat! Jag börjar inse att mitt mål var lite högt satt eftersom man inte ska banta under amningsperioden... Får nog tänka om efter veckans vägning.

Fint väder här idag också så blir en tur till ett naturområde för mig och lillen. Kanske får med oss farfar också...

Nätterna är samma som förut, men han somnar om lättare på morgonkvisten nu så jag får faktiskt nästan 8 timmar om än väldigt väldigt upphackat. Måste verkligen lägga mig med honom redan vid 21 dock eftersom det är enda passet han sover nästan 3 timmar...

Jag lägger mig också senst 21, känner mig ju galet social. Men precis som för dig är det det första passet hon sover som bäst så jag tar tillvara på det. Och sen är hon oftast vaken redan vid 4 eller 5 så jag känner att hellre lägga mig tidigt och vara pigg liksom:)
  • septemberbarn08
    Vikkan333 skrev 2015-04-27 09:37:35 följande:

Efter att ha testat typ allt på marknaden mot såriga bröstvårtor ( i fyra veckor) kan jag berätta att bröstvårtsluftare har i stort sett läkt mina sår på ett halvt dygn.

Är det en sån där som finns på apoteket? Blir det inte sjukt mycket läckage och söl när man har en sån och "tillåter" det att läcka? Jag läcker inget alls annars nämligen så länge jag har bh med inlägg på mig. Släpper jag fångarna fria droppar det rätt bra;)

Jag har imorse tagit tablett 10 av 20 av penicillinkuren. Vet väl inte om jag märker någon större skillnad än.. tycker såret ser likadant ut! Men det kanske tar tid att få bort bakterierna först och SEN kan det börja läka? Eller borde jag märkt skillnad redan?

Tror jag ska köpa en sån du nämnde.. se om det gör det bättre:)
  • septemberbarn08
    Vikkan333 skrev 2015-04-27 09:37:35 följande:

Efter att ha testat typ allt på marknaden mot såriga bröstvårtor ( i fyra veckor) kan jag berätta att bröstvårtsluftare har i stort sett läkt mina sår på ett halvt dygn.

Är det de här du använt?

www.apotea.se/philips-avent-bekv%C3%A4mt-br%C3%B6stkupsset
  • septemberbarn08
    Vikkan333 skrev 2015-04-27 11:50:52 följande:

Den går säkert bra. Jag har från medela.

Jag tycker du borde sett skillnad nu. Hur många tar du per dag?

Ja det kan läka lite för mig men det krävs ganska mkt för att det ska läka och kladda tror jag. Så mkt läker jag inte iaf. Har jag amningsskydd så fastnar jag...

Lätt värt att testa tycker jag. Håller tummarna att det funkar för dig med!

Ja det fanns en sort till också, får se om de har något på vårt lilla apotek:)

Jag tar två tabletter per dag i tio dagar. Amningsskydden fastnar för mig med förutom de jag fick från bvc. Jag beställde likadana från apotea men när jag fick hem dem har de tydligen ändrat på materialet, till det sämre, så de fastnar liks förbannat:( har några från bvc kvar så jag kör på dem nu och hoppas att det i kombination med penicillinet ska göra någon nytta. Än ser jag ingen bättring som sagt.
  • septemberbarn08
    Lilj3 skrev 2015-04-27 11:56:55 följande:

Inatt somnade V efter sista amningen kl 22.20 och vaknade inte för att äta förrän halv 6 och sov därefter 4 timmar till, åt och sov 2 timmar till! Har hunnit med att både duscha och ta fram och vika storlek 62-kläder nu på förmiddagen. Känns som det verkligen gått åt rätt håll med nattsömnen, men man får väl vara beredd på bakslag. Synd bara att han ofta är på dåligt humör stor del av eftermiddag och kväll fortfarande.

Skönt med såna nätter, hoppas det håller i sig för er:) här sover vi fortfarande rätt dåligt. Skrapar ihop några timmars sömn per natt men det är bara små stunder åt gången så jag är rätt trött på morgonen.

Imorse hade hon dock en längre sovstund och sov från 8 till efter 11. Skönt att få duscha och städa lite i lugn och ro:)
  • septemberbarn08

Fan vad less jag känner mig idag! Såret som inte läker (har köpt vårtluftare nu!), en förkylning som däckat mig och så världens nackspärr.. knastrade till i nacken när jag duschade imorse:( hade likadant i somras och då höll det i sig i 3 veckor. Kan inte hålla upp huvudet mer än några minuter innan det gör överjävligt ont. Slapp jag bara nackspärren hade jag inte gnällt så mycket men har fruktansvärt ont:(

Nu har jag iaf hunnit slå in paketen till dottern som fyller 5år imorgon. Och gjort färdigt tårtbotten.. det är bara mina föräldrar som har tid att komma imorgon så det kändes sjukt ovärt att stå och baka när jag inte känner mig pigg MEN, klart jäntan måste få tårta när hon fyller år och så har hon sett fram emot att få dekorera själv:)

Selina har varit ovanligt trött idag.. sov 3 timmar i streck imorse och sovit småstunder efter det. Somnade vid 17 och sov två timmar till. Nu ligger hon och halvslumrar i mitt knä.. Jag borde njuta när hon sover under dagen men jag blir så jäkla orolig att hon ska vara slö och inte bara trött. Hennes förkylning gav inte mer än lite nästäppa och hon har inte feber men jag blir ändå så sjukt orolig:(

• septemberbarn08

Jag börjar seriöst fundera på hur länge jag ska envisas med det här..Känns som att jag verkligen kämpar i ständig motvind!

Antibiotikan kan göra att bebisen blir risig i magen stod det.. Och det stämde ju onekligen rätt bra. Hon bajsar inte nödvändigtvis lösare än tidigare (det har ju varit löst sen hon föddes) men alltså antalet bajsblöjor är extremt. Det är inte alls särskilt mycket i varje blöja men vad spelar det för roll, hur lite det än är måste jag ju ändå byta. Hittills har natten sett ut som så att hon åt färdigt kl.22, knorrade och hade sig en halvtimme, sov en timme, vaknade av bajsblöja, blöjbyte, amning, bajsblöja, blöjbyte, amning och nu gav jag upp och gick ner till soffan och ammar vidare.

Hon vaknar alltså inte av hunger utan av att hon bajsat. Så penicillinet som ska få såret att läka gör att hon skiter hela nätterna och därmed måste amma hela tiden och på så vis nöter på såret ännu mer. Fantastiskt!

(Ska tillägga att vi byter ett par tunga kissblöjor mellan alla bajsningar också så det är ingen risk för uttorkning och hon verkar tack och lov inte ha ont i magen.)

• septemberbarn08

Usch och fy vad jag känner mig nere idag. Sömnbrist, stressat hela förmiddagen, Selina är trött och kommer inte till ro och är därmed väldigt klängig, försöker hålla humöret uppe för dottern som fyller år, sambon har nyss åkt till jobbet och blir borta till halv ett inatt, tårtan blev misslyckad..

.. och precis när jag får Selina att somna vid bröstet dundrar grannbarnen in genom huset med leriga skor och undrar om dom inte får hååålla den söta bebisen. Jag som är så töntig att jag mår dåligt när någon annan än jag själv eller sambon håller henne har ju absolut INTE lust att en femåring jag knappt känner ska ta henne när hon sover. Vilken surkärring jag är idag:(

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-04-28 13:10:45 följande:

Jag tycker det är nog jobbigt när syskonen vill hålla Tage så jag förstår om du inte har lust att halvt okända ungar från gatan ska hålla i henne.

Hoppas dagens nedgångar kan vända lite och få ett bra slut. Tårtans utseende är det nog bara du som bryr dig om, dottern är säkert lika glad ändå!

Jag klarar av att mina föräldrar och svärföräldrarna håller henne.. Tills hon börjar gnälla, då måste jag få tillbaka henne direkt. Fattar inte vad som är fel med mig. Med de andra två barnen var det så skönt när någon annan höll och tröstade ett tag och den här gången vill jag bara hålla fast henne allt jag kan och skrika "låt bli min bebis!!". Är mer orolig den här gången också, är så rädd att hon ska sluta andas tex. Är det inte med första barnet man ska vara såhär hispig, haha.

Dagens positiva är att den nya mobilen finns att hämta på affären nu så det ska jag göra senare. Och sen tror jag faktiskt vi kör en fuling och tar hämtmat idag! Jag har inte orken att laga något idag och Selina är ju inte direkt på humör för att låta mig göra det heller.. Barnen blir nog glada:)
  • septemberbarn08

Kan tyckas att Selina borde vara riktigt jäkla trött nu.. Hon har varit vaken heeela dagen förutom nån minuts sömn här och där.. och dessutom har vi ju varit vaken väldigt mycket inatt. Men ICKET att hon somnar! Idag har hon överhuvudtaget inte varit nöjd ens en kort stund om jag inte ammat.

Hoppas att hon sover förbannat bra (och länge) när hon väl somnar!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?