ebe91 skrev 2015-05-16 08:31:21 följande:
När han väl kom hem, vid midnatt, efter endel tjat från min sida var han dyngrak... Känner mig bara så irriterad o besviken, är rätt mycket jag är missnöjd med just nu, tycker han allmänt är en latgris också. Ofta känns det som att han prioriterar typ att se när folk streamar dataspel, se sina 47 olika serier, fiska osv före sonen. Självklart tycker jag att han ska göra annat också än o vara med oss, men inte alltid före sin son. Sen klagar han på att han inte kan trösta sonen de få gånger han har honom, men han känner ju inte sin son. Ne, han kan sitta vid datorn 3 timmar varje kväll medan jag nästan får fråga om lov för att gå o duscha, o då gör jag det när Bosse är nöjd och glad.
Är det ert första barn? Minns när jag var föräldraledig med första barnet och sambon hintade ibland att jag hade det så bra som var LEDIG. När han sen hade semester när sonen var 10 månader så skulle jag börja jobba lite extra. Det var inte så roligt tyckte han för då fick ju inte han vara ledig på sin semester:P No shit, menar du att man inte är ledig när man är hemma med barn? DÅ först insåg han att dagarna med en liten inte direkt innebar sovmorgon, tid framför tvn, tid att duscha/gå på toa när man ville osv.. DÅ först förstod han att det är väldigt mycket pusslande för att få dagarna att gå ihop och hinna allt när man har en liten att tänka på och att man är väldigt låst till sov-/mattider och inte bara kan dra på affären huxflux när man känner för det. En väldigt nyttig erfarenhet och han har aldrig klagat över att han måste jobba medan jag är föräldraLEDIG efter det:)