Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Det som är mest frustrerande är att veta att för många sätter det igång under natten men nu har jag vaknat upp efter varje natt med inga känningar trots att jag somnat med det. Och detta har hållit på sen i torsdags... Och den här nya vanan att vakna vid tre (hade ju varit tre även idag om det inte blivit sommartid) för att sen inte kunna somna om utan man måste ligga och lyssna på mannens snarkningar gillar jag inte.

• Trollunge85
    Cymi skrev 2015-03-29 04:57:37 följande:
    Det kanske sätter igång vid tre nån natt här då, kan ju hoppas :)
    Ja fast inte i natt men jag tror mannen hade fördragit det framför hur min "morgon" sett ut hittills. Gav upp att försöka somna om så jag gick och duschade (vilket var skönt) och sen skällde jag ut mannen för att han snarkade som sa att han kunde lägga sig i gästrummet men få tyckte jag att jag ändå var vaken och jag gissar att halsbrännan i natt beror på att jag år för lite igår kväll. Sen startade jag en tvätt, började fixa en frukost till mig, klämde mitt finger i en låda så jag skrek till vilket ledde till att mannen vaknade igen och kom ner och sen grät jag över hopplösheten vilket gjorde att han lovade mig sovrummet helt för mig själv i natt så jag kan sova trots att jag tror att det inte är hans fel att jag vaknar vid den här tiden. Men nu ska jag äta frukost och hoppas att det tar bort halsbrännan sen tror jag att jag kommer slumra på soffan någon timme tills tvättmaskinen piper och berättar att den är klar att hängas upp.

Du är vaken tidigt också Amning?
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-03-29 07:58:35 följande:
    Jag har sovit dåligt och vaknat varje timme sen i julas, men totala summan timmar per natt blev ju ändå hyfsad då. Idag börjar vår tredje dag som föräldrar, fortfarande på BB, så vi har ju inga rutiner, knep eller sömnplan än. Jag går väl på en cocktail av ångor och hormoner som maken saknar... Just nu snarkar båda mina män här i rummet.
    Oo det ser jag inte fram emot med två snarkande individer. Tycker det just nu är tillräckligt jobbigt med en

Har nu sovit någon timme i soffan vilket gjorde att jag känner mig ännu tröttare men blåsan trycker på och tvättmaskinen klagar (förstår inte varför vi ska ha en tvättmaskin som piper när den är klar, jag föredrar att glömma bort den ).

Tack för din peppning! Jag försöker faktiskt tänka på ditt förlopp med att du gick några dagar med nästan på gång innan det satte igång på riktigt. Det är nog det som håller mig uppe just nu. Googlar man så hamnar man bara på folk som hade det så här i flera veckor men de verkar också alla vara omföderskor så det går inte riktigt att applicera och jag vill inte tänka att det ska vara så här i veckor.

Nej nu får jag gå och köpa bullar till frukost (efter jag tagit tvätten) som liten ursäkt till mannen för att jag var så hemsk tidigare idag. Tror han fortfarande sover stackaren.
  • Trollunge85

En fråga. Måste det ha kommit råmjölk ur brösten under graviditeten för att man ska kunna amma? För jag har inte fått några droppar alls som jag märkt och jag vill väldigt gärna amma (trots allt besvär ni andra verkar ha nu i början) Är inte avskräckt än men lite orolig att jag kanske inte har någon mjölk.

• Trollunge85
    ToveS skrev 2015-03-29 11:26:55 följande:

Ännu en perfekt natt med mycket sömn.. Fattar inte hur man kan somna med förvärkar, och sova gott hela natten?! På morgonen börjar lite molvärk igen, om än klen sådan. Varför smäller det inte bara till och händer smile4.gif varje kväll innan jag somnar tänker jag att denna värk kan man ju inte sova med! Så somnar jag ändå! Ja jag ska inte klaga egentligen jag vet ni är många som inte får sova alls med era små.. Men ändå smile5.gif

Exakt likadant som det är för mig. Men idag har jag inte ens fått molvärk. Dock kom ännu mer slempropp på toaletten. Trodde det var allt igår men idag kom ännu en rejäl bit så jag tror att jag missbedömt hur stor den skulle vara Men det borde vara vår tur snart!
  • Trollunge85
    Vikkan333 skrev 2015-03-29 15:37:17 följande:

BF+14 idag MEN imorgon på nästa ul åker jag nog inte hem, de får helt enkelt sätta igång mig vare sig de vill eller inte!

Hade förvärkar hela kvällen igår men de klingade av vid 24?! Innan dess kom de 4-8 min, trodde på riktigt att det var på g.

Snart är alla bebisar i tråden födda! :D Är vi tre som är kvar?

Tror vi är åtminstone fem som jag fått det till men har mest koll på dig och Tove.

Hur mycket slempropp har man egentligen??? Nu var det fullt i trosorna med blod så jag ringde till fl för säkerhets skull. Pratade med en mycket trevlig bm som verkade inte tycka det var ett dugg konstigt att jag ringde. Hon undrade om jag var förstföderska så jag gissar min fråga endast kommer från förstföderskor Men hon tyckte jag skulle ta det lugnt och höra av mig när värkarna blev regelbundna eller om jag hade någon annan fundering. Kändes skönt att man blev bemött som om det var helt okej att ringa och att inga frågor var för dumma.
  • Trollunge85
    Trollunge85 skrev 2015-03-29 15:57:17 följande:
    Tror vi är åtminstone fem som jag fått det till men har mest koll på dig och Tove.

Hur mycket slempropp har man egentligen??? Nu var det fullt i trosorna med blod så jag ringde till fl för säkerhets skull. Pratade med en mycket trevlig bm som verkade inte tycka det var ett dugg konstigt att jag ringde. Hon undrade om jag var förstföderska så jag gissar min fråga endast kommer från förstföderskor smile5.gif Men hon tyckte jag skulle ta det lugnt och höra av mig när värkarna blev regelbundna eller om jag hade någon annan fundering. Kändes skönt att man blev bemött som om det var helt okej att ringa och att inga frågor var för dumma.
    Alltså fullt med slempropp som var blodblandad inte fullt med blod för då hade de säkert tagit in mig på kontroll.
  • Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-03-29 16:05:49 följande:

Ett litet livstecken härifrån! Mobilen har nog aldrig varit så lågt prioriterad;)

Idag blev lilla tjejen 4 dygn gammal och vi har bestämt oss för namnet Selina, känns sååå rätt:)

Vilken skillnad det hittills varit med den här lilla mot när vi haft de andra två barnen små. Minns bara hur missnöjda de var mest hela tiden, hur amningen krånglade, hur mycket jag grät, hur ont jag hade, hur mycket jag blödde, hur kvävd jag kände mig av att ha en bebis som hela tiden var beroende av mig...

Lilla Selina är helt underbar, nöjd mest hela tiden, amningen fungerar KLOCKRENT, kroppen känns helt återställd och jag har inte ett dugg ont, blöder minimalt, har ännu inte gråtit en tår, ÄLSKAR att få sitta med henne i famnen och bara njuta mååånga timmar per dag! Älskar att få ta henne gnällandes från sambon och se hur lugn hon blir när hon kommer till mig!

Bägge bröstvårtorna är rejält såriga och det blöder och gör ont vid varje matning men inte ens det stör mig! Det är helt galet hur perfekt jag tycker allt känns den här gången, vill aldrig att hon ska växa upp:)

Vad underbart det låter! Hoppas det fortsätter så här och att dina bröstvårtor läker snart så allt blir perfekt!
  • Trollunge85
    ToveS skrev 2015-03-29 17:47:08 följande:

Det är ju nära nu för dig trollunge!! Här händer ingenting! Jag börjar bli säker på att kroppen fastnat i nåt repeat läge. Förvärkar med jämna mellanrum-ja men sen då! Det ska ju bli mer nån gång, de är bara jobbiga men inte onda alls. Har så ont i övrigt nu, rygg, foglossning och allt att jag börjar undra om jag kommer känna nån skillnad smile5.gif jag vill också ha slempropp så jag visste att det hände nånting! Men nada. Tycker det var bra att du ringde trollunge, det hade nog även jag gjort även om jag är omföderska smile1.gif

Fast jag har nästan inga förvärkar längre. Bara lite lite molvärk. Det är störigt det med. Men ja ett stort plus att något tydligt har hänt. Nu vill jag bara att värkarna kommer igång på riktigt eller ett niagarafall skulle inte vara så pjåkigt heller. Vilket som, bara det leder till att jag får åka in helst både och så jag inte riskerar att bli hemskickad.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?