Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

KarinIngrid skrev 2015-03-27 04:38:22 följande:

52 cm

4010 gr

27 mars kl 00:46

Äntligen ville jag komma ut till mamma o pappa!

Förlossningsberättelse kommer senare! phpujzpXf14146.jpg

Grattis!
  • Trollunge85
    Chuckiiii skrev 2015-03-26 22:35:03 följande:
    Skönt med en fredad att se fram emot! Har oxå haft en heldag med molvärk, men som blir liite kraftfullare med mer eller mindre jämna mellanrum. Tar nu ett halvt glas skumpa och hoppas att det tar fart inatt eller imorrn!
    Hoppas det kom igång. För min del blev det som vanligt ingenting under natten. Vara att ställa in sig på att det här barnet vill inte komma i mars. Får väl bli igångsättning även om jag ville att det skulle starta av sig själv. Bf+4 idag.

Nu börjar mannen berätta för magen att det är en bra dag att komma ut. Han börjar också bli less på att vänta. Men han har iaf ett jobb att gå till om dagarna. Nåja, idag är det besök hos bm och sen ska min kompis komma hem och dricka te. Men efter lunch är det bara att fortsätta med väntandet...
  • Trollunge85

Tvära kast hos bm idag. Först började jag gråta för att jag kände att allt var hopplöst och hon pratade om igångsättningsdatum. Sen lovade hon att undersöka om något hänt och ge mig hinnsvepning om det var möjligt. Men sen mätte hon blodtrycket... Det hade stuckit 150/100. Så nu har jag tid på specmvc i eftermiddag. Bm tror de kommer sätta igång det om det inte visar sig att jag har börjat öppna mig vid undersökningen eftersom jag har redan gått över tiden. Annars avvaktar de kanske ett tag. Får se. Var iaf inte det jag förväntat mig av besöket. Får se vad som händer i eftermiddag

• Trollunge85
    Vikkan333 skrev 2015-03-27 10:20:50 följande:
    Hoppas det kommer igång medan du väntar! ;)
    Hoppas jag också
  • Trollunge85
    KarinIngrid skrev 2015-03-27 10:20:57 följande:
    Jag o Julian håller tummarna och skickar massa pepp!' phppybqM386540.jpg
    Tack! Så gullig han är
  • Trollunge85
    tovemaja skrev 2015-03-27 10:31:37 följande:

En månad idag! php8bl4X228500.jpg

Oj så fort tiden går! En riktig sötnos
  • Trollunge85
    Chuckiiii skrev 2015-03-27 10:22:42 följande:
    Det kom igång! Molvärk och värkar nästan hela dan, värkarna va först svaga och med ca 30min mella rum. Mot kvällen o natten blev det tätare och kraftigare! Nere på 7-8min mellanrum! Halv 4 gav jag upp o tog två alvedon i hopp att kanske få liite sömn iaf. Vaknade 3 timmar senare helt utan känningar!:((. Skit också! Fortsatt blödning iaf, så nånting lär väl hända snart..
    Typiskt att det stannade av men då blir det nog snart ska du se. Håller tummarna!
  • Trollunge85
    Lilj3 skrev 2015-03-27 10:47:57 följande:

Valter har börjat ge riktiga svarsleenden nu. Allt gnäll och skrik är som bortglömt när man får ett tandlöst litet flin <3 phpDxHLAq68158.jpg

Leenden är det bästa som finns. Vilken sötnos!
  • Trollunge85

Är på spec-mvc och allt tar lång tid. Men nu har vi gjort ctg, tagit blodtryck, urinprov och blodprov. Nu väntar vi på läkaren. Men ctgn såg bra ut. Inga värkar överhuvudtaget och lite hög puls på bebisen i början men det blev bra efter en stund. Mycket lägre blodtryck än hos bm i fm. Nu var det lägre nere vid 80-85 första mätningen och 75 andra och det övre vid 140. Skulle jag gissa på något så gissar jag att de bara kommer släppa hem mig och då får jag återgå till att vänta på att något ska hända. Men jag hoppas de gör en undersökning också så jag kan få veta om något är på gång men det verkar inte som det är något de planerat.

• Trollunge85

De skickade hem mig och tycker jag ska gå till min bm på mån för ett nytt blodtryck. Det är dock inte lätt att boka någon tid på en helg... Nåja hoppas det startar av sig själv i helgen så slipper jag böka runt med det här. Annars ska jag be min bm om den där undersökningen och hinnsvepningen hon lovade mig idag innan hon mätte mitt blodtryck.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?