Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

laila88 skrev 2015-03-25 01:18:05 följande:

Tack så mycket för gratulationerna :) förlossningen gick rätt bra trots att sovdosen (morfin+brickan) jag fick under dagen inte riktigt hjälpte sen att edan bara tog på halva sidan kroppen :) men känslan att ha krystat ut sitt barn och få hålla det slår allt i världen för mig :)

Har två mega jobbiga efter-förlossnings problem. Det ena är att jag känner att jag är förstoppad och riktigt ordentligt dessutom men vågar inte gå på toa heller då jag är öm där nere. Sen verkar jag ha blivit förkyld också! Det gör ju ont som fan att nysa och snyta sig då man just fött barn :( dom hjälpte mig under krystvärkarna att inte göra det för fort, och höll emot med varma handdukar då jag var så rädd att få bristningar. Men blev två små ytliga stygn ändå mest för att det inte skulle vara öppna sår å göra ont då man kissar.

Hur ska jag våga gå på toa då ja är förstoppad? :( och va tvungen klaga att jag är förkyld precis nu..

Min syster hade samma problem och fick skaffa tabletter för att sätta igång magen. Hon klarade inte ut det annars, gjorde för ont.
  • Trollunge85
    KarinIngrid skrev 2015-03-25 07:36:17 följande:

Ok tid kl 10 idag med läkare för beslut om snitt eller igångsättning i eftermiddag. Det lät igår som att det lutar åt snitt o jag blev tillsagd att inte äta frukost innan ...

Sjukt nervös nu...livrädd för snitt..

Det enda som lugnar mig lite är tanken på att jag kanske får hålla min älskade plupp i eftermiddag.

Kommer säkert gå bra! Då innebär det att du hann före mig Lycka till! Och du gör helt rätt i att tänka på att du snart kommer hålla din bebis i famnen. Håll fokuset där och inte på ev snitt. Som sagt, lycka till idag!
  • Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-03-25 10:58:40 följande:

7.26 imorse kom äntligen en liten tjej ut, på BF+4. 3170g och 51cm lång:)

Äntligen! Grattis!
  • Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-03-25 11:26:18 följande:
    Grattis!

Vi följs åt. I morse 6.50 kom vår kille på bf +4
    Vad roligt att du och septemberbarn fick nästan samtidigt. Ni har verkligen följts åt Stort grattis!
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-03-25 10:49:31 följande:

Alltså - det kan vara på gång för mig nu, men med tanke på så många falska alarm i tråden vågar jag inte ropa hej. Men i alla fall: jag har haft mensvärkssmärta (förvärkar?) hela natten och när jag vaknade märkte jag att de kommit gick i ett mönster, så jag började klocka dem. Förvärkarna kommer ca var 6-7:e minut nu. Gör ont som riktigt taskig mensvärk, men inte värkont (det måste vara mkt ondare än så här!). Ringde förlossningen, de tyckte att det lät som värkarbetet var på g, skrev en notering om mig, beordrade mig att vila och ringa igen när det är tre riktiga värkar på tio min. För min del får det gärna vara dags och på riktigt nu, men jag är orolig för att det bara klingar av och att jag får sitta här i soffan i 1,5 vecka till.

Vad spännande. Vill också att det ska vara på gång. Har ibland mensvärk i samband med sd men så sällan så jag tror inte på det. Hoppas det är på gång för dig men börjar känna att jag kommer bli ensam kvar med min mage
  • Trollunge85
    KarinIngrid skrev 2015-03-25 12:36:10 följande:

Verkar inte som de vill snitta ändå. Sitter o väntar på besked om de har tid att ta in mig för igångsättning ikväll...

Suck inne på tredje dygnet av fruktansvärd smärta av bråcket o man får bara vänta o vänta.

I måndags satt vi här 5 timmar. Igår 9 och nu har vi suttit här sen tio.

Totalt träffat 6 olika barnmorskor och 4 olika läkare. Alla klämmer på bråcket som bara gör ondare för varje gång,,,

Varje gång jag rör mig, reser mig, sätter mig, går, nyser, hostar eller typ allt jag gör utom att sitta helt still,,, så känns det som en kniv körs rakt in i naveln..,

Jag är så less denna konstanta smärta som inte leder nånstanns och är helt slut både fysiskt o psykiskt redan innan jag ens har fått värkar hur fan ska jag orka ... Sova kan jag inte heller

Nu väntar vi tydligen på en 5 e läkare som kunde komma om 1-2 timmar för ett expertutlåtande om hurvida bråcket kan bli värre av en vanlig förlossning. Om han säger nej så vill de inte snitta bara för att det kommer göra förjävla ont att krysta med ett bråck. Men samtidigt trodde de inte att de har tid för igångsättning förrän imorn eller torsdsg...

Alltså helt allvarligt så orkar jag inte mer snart...

Skickar de hem mig ikväll igen efter ytterligare en dag i detta väntrum.,, ja då bryter jag ihop ;(

Förlåt för gnäll men var tvungen få ur mig lite...

Seriöst, så kan de inte behandla dig. Kräv hjälp för så här kan du inte ha det.
  • Trollunge85
    ToveS skrev 2015-03-25 12:24:59 följande:
    Du är inte ensam kvar, jag är också kvar med samma symtom. Ibland mensvärk med sd men så sällan att jag börjar tro att det är inbillning..
    När var ditt bf?
  • Trollunge85
    ToveS skrev 2015-03-25 13:27:39 följande:
    Igår 24e va mitt bf. Trodde aldrig jag skulle gå över, ingen annan heller så nu ringer folk hela tiden och svarar vi inte blir det värre. Väldigt irriterande! Vill bara va ifred utan kommentarer på "om jag har några känningar"..
    Så du var en dag efter mig. Än så länge är det bara en som hört av sig till mig och undrat. I övrigt är det tyst vilket känns skönt. Hade inte velat få en massa kommentarer. Är tillräckligt jobbigt att bara gå hemma och vänta. Har dessutom lyckats få huvudvärk så just nu tycker jag extra synd om mig.
  • Trollunge85
    KarinIngrid skrev 2015-03-25 16:12:48 följande:

Förresten. Tack för all pepp. Det värmer!

Lycka till! Och som nån sa, be om bedövning för naveln redan nu så du slipper den smärtan.
  • Trollunge85
    linnis83 skrev 2015-03-25 19:24:42 följande:

Idag har vår lilla Ellen blivit utplockad! En riktig sötnos På 3645 g och 49 cm. <3

Grattis till er andra som har fått och lycka till ni som är på g!

Grattis!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?