ToveS skrev 2015-03-24 20:53:02 följande:
Precis så har jag också känt, i fler dagar men inte just idag. Tydligen är det bebisens huvud som trycker så det hugger. Ibland kan jag få rejält ont av det. Men idag har väl min dragit sig uppåt igen.. Den har trots allt gått från ruckbar till rörlig det förvånar mig inte om den helt vänt sig därinne idag och ligger med armarna i kors
Idag testar jag ett litet glas rött, nån sa att det är bra för blodet och kan sätta så sätt sätta fart.. Jag menar mimipig testade champange och det verkade inte vara helt verkningslöst.. Dock sa min bm att alkohol har en lugnande verkan så det är väl 50/50..
Förvånar mig inte om kroppen inte fattar och så får man tillslut sättas igång alt få nåt värkstimulerande, för förvärkarna kommer aldrig över tröskeln liksom.. Så psykiskt påfrestande detta är så borde kroppen fatta vinken och göra sitt jobb!
Hade vi haft bubbel hemma hade jag kanske försökt mig på det. Hoppas viner funkar. Jag har fått en ny typ av sammandragning. Trycker runt lungorna. Sjukt obekvämt och inget jag uppskattar. Börjar göra lite ont imagen också. Kanske något på gång trots allt. Eller så är det bara falskt larm som så många andra drabbats av. Svårt att veta när man ska börja tajma på värkappen.