Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ToveS skrev 2015-03-23 09:53:55 följande:

Ännu en natt utan nånting, blir så deprimerad av att ens vakna smile4.gif börjar bli orolig att kroppen inte vet vad den ska göra, har ju bara förvärkar, och känner hela dagarna hur den pressar ner sitt huvud, oskönt som f*n! Men det händer inget mer, tänk om kroppen inte fattat. För länge sen drömde jag en natt att barnet har en knapp på insidan som den trycker på när den är redo för avfärd. Mitt barn verkar inte hitta den knappen smile5.gif

Jag har också undrat om kroppen vet vad den ska göra men det kanske är som du säger. Barnet har inte hittat knappen. Hoppas den gör det snart
  • Trollunge85

Idag har jag min första semesterdag och är därmed själv hemma. Trodde jag skulle tycka det var roligare än vad det är. Är tyvärr redan uttråkad men det kan bero på att jag sov dåligt i natt och inte har så mycket energi. Hade också hoppats att barnet skulle dyka upp i helgen för jag och väntan går inte så bra ihop om jag inte kan fylla tiden med annat. Har dammsugit nedervåningen och gått och slängt allt som ska till återvinningen. Trist men välbehövligt.

Det roligaste jag har gjort än så länge är att sortera in alla 50-56 kläder som jag fått av min syster i byrån i barnrummet. Dock fick det mig att längta ännu mer efter att hålla det lilla knytet i min famn. Nåja, nu är det max 2 veckor kvar.

• Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-03-23 11:07:15 följande:

Mina numera väldigt onda förvärkar höll på mest hela dagen igår men det verkar som att kroppen hakar upp sig och inte vet hur den ska ta sig framåt.

Inatt har jag sovit som en stock och inte vaknat en enda gång, helt jävla otroligt! Hade jag inte varit tvungen att kliva upp för att ringa dagis och skola hade jag nog kunnat sova ännu längre:) givetvis vaknade jag med känslan av besvikelse att det inte hänt något inatt heller och att ännu en dag börjar utan bebis men istället för att bli ledsen bestämde jag mig för att trycka undan dom känslorna och vara glad istället. Bebisen KOMMER att komma ut nån gång och det är bara att vänta, det blir inte bättre av att jag deppar ihop..

Idag är det förvånansvärt lugnt i magen. Har hittills bara känt två helt vanliga smärtfria sammandragningar. Bra eller dåligt kan man ju undra?

Jag hoppas att det är ett bra tecken! Kroppen kanske pausar efter all repetition och laddar inför den stora finalen.

Tror det är bra att försöka ha en positiv inställning. Jobbar på det själv också.
  • Trollunge85
    Skumbollen skrev 2015-03-23 13:33:38 följande:

Då var vår lilla Siri här :)

Vilken skillnad det var att föda sitt andra barn! Men sonen kämpade jag på i ca 16 timmar totalt, varav 12 gjordes på förlossningen.

Denna gång gick vattnet vid tretiden när vi var hemma hos mamma och fikade. Kunde inte bli mer perfekt då vi bara kunde lämna sonen där och åka in för en kontroll.

Eftersom jag inte hade några värkar fick vi åka hem, i lugn och ro fick vi packat ihop det sista, städat undan hemma och kollat på en film. Värkarna kom bara sporadiskt.

22.30 började de komma vart tredje minut och göra ganska ont så jag ringde förlossningen ganska omgående.

23.00 parkerade vi på östra, jag kräktes ned blomkrukorna på utsidan och fick skämmas lite ;)

23.15 var det dags för ctg och lustgas. Var öppen 3 cm bara...

Efter ett galet intensivt värkarbete och ett antal svordomar... Kallade till exempel narkosläkaren för en jävla kommunalarbetare som tog sån tid på sig när jag ville ha Eda... Min man fick skämmas lite :)) så var det

01.00 var det dags att krysta, vilken skillnad på att krysta utan Eda! Kroppen vara tog över och det gick lite väl fort, Siri blev lite dålig av det snabba händelseförloppet så jag fick skynda på ännu mer. 01.23 på söndagsmorgonen är hon född!

Gick sönder lite i mellangården, men det måste ju vara det perfekta stället att spricka på, känns inget nu och inga problem med att varken göra nr ett eller två.

Nu ligger vi och väntar på att bli utskrivna och jag skall läsa ikapp i tråden :)

Hoppas det är någon mer av oss med alla falska alarm som fått, och ni som väntar.... Håll ut! :)

Jättestort grattis!
  • Trollunge85
    laila88 skrev 2015-03-24 03:12:18 följande:

Kl 23:35 kom våran lilla Vilja till världen :) 3020 g och 47 lång :)

Vad roligt! Stort grattis!
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-03-24 18:13:44 följande:
    För min bästa kompis började det också efter en pw. Jag hade gärna testat, förutom att jag har sån foglossning att jag inte ens kan gå... Så jag ser på film och väntar på bättre tider. Även om det bara är +2 för mig och jag vet att 70% av alla förstföderskor hår över tiden så blir man ju otålig, även om det egentligen inte är något märkligt med att det inte har börjat. Dumma tankar kommer, som "min kropp har aldrig lyckats producera regelbunden mens. Om den inte fattar det, hur ska den fatta att dra igång i förlossning i tid?".
    Jag har testat att vila, ut och gå, sitta och rulla höfterna på pilatesboll. Känns som om inget vill hjälpa. Min mens är sjukt regelbunden och ändå sitter jag här på bf+1 och märker inte av något och känner att min kropp inte fattar att det är dags och kanske aldrig gör det. Nu tog det förvisso ett år innan den fattade hur man blir gravid men jag vill inte vänta ett år på förlossningen. Jag borde inte gnälla men jag vill ha ett tydligt tecken som att vattnet går eller extremt onda värkar så jag vet att nu händer det. Nu kan jag få lite småont som jag tänker beror mer på obekväm ställning eller att jag behöver gå på toaletten. Barnet lever loppan i magen men ut verkar det inte vara på väg...
  • Trollunge85

Idag har jag börjat fundera på att hoppa ut bebisen men jag tror det skulle skada min kropp för mycket. Jag är dock sugen och kanske ger mig på det trots allt om en vecka om det fortfarande inte startat.

• Trollunge85
    ToveS skrev 2015-03-24 18:57:17 följande:
    Jag har hoppat, det hände inget. Har dock inte provat studsmatta smile5.gif men hörde att det kunde vara jäkligt farligt... Jag har också rullat höfterna på pilatesboll, fick bara sjuk träningsvärk. Min unge är helt crazy i magen, pressar åt alla håll, jag tror inte den vet vart den ska ut... Trots att jag fött en gång tidigare två dagar före bf är jag rädd att kroppen inte vet hur den ska göra nu. Att den bara ger mig kraftiga sd för att den inte fattar att den ska ta det ett steg längre...
    Kunde väl tro det. Det verkar inte funka med något. Har ingen studsmatta så det kan jag inte testa oavsett Ikväll högg det till där nere när jag jag gick och det börjar kännas där nere när bebisen rör sig men det är väl bara en nerv som kommer i kläm.
  • Trollunge85
    ToveS skrev 2015-03-24 20:53:02 följande:
    Precis så har jag också känt, i fler dagar men inte just idag. Tydligen är det bebisens huvud som trycker så det hugger. Ibland kan jag få rejält ont av det. Men idag har väl min dragit sig uppåt igen.. Den har trots allt gått från ruckbar till rörlig det förvånar mig inte om den helt vänt sig därinne idag och ligger med armarna i kors smile5.gif

Idag testar jag ett litet glas rött, nån sa att det är bra för blodet och kan sätta så sätt sätta fart.. Jag menar mimipig testade champange och det verkade inte vara helt verkningslöst.. Dock sa min bm att alkohol har en lugnande verkan så det är väl 50/50..

Förvånar mig inte om kroppen inte fattar och så får man tillslut sättas igång alt få nåt värkstimulerande, för förvärkarna kommer aldrig över tröskeln liksom.. Så psykiskt påfrestande detta är så borde kroppen fatta vinken och göra sitt jobb!
    Hade vi haft bubbel hemma hade jag kanske försökt mig på det. Hoppas viner funkar. Jag har fått en ny typ av sammandragning. Trycker runt lungorna. Sjukt obekvämt och inget jag uppskattar. Börjar göra lite ont imagen också. Kanske något på gång trots allt. Eller så är det bara falskt larm som så många andra drabbats av. Svårt att veta när man ska börja tajma på värkappen.
  • Trollunge85
    ToveS skrev 2015-03-24 23:04:43 följande:

Nu insåg jag precis nåt som gjorde mig helt svett! I början av grav när jag bla gjorde fostervattenprov sa de att moderkakan låg i framvägg. Inget jag tänkt mer på, förens nu! Jag ska nämligen föda i ett annat landsting, så de har inga andra uppgifter än de jag lämnat från det andra landstinget och detta har jag inte ens tänkt på. Jag har vart på bm besök här men inte gjort några ul. Jag vet inte vad det kan innebära, men blev orolig nu.. Tänk om den blockerar, tänk om det är därför huvudet inte sjunker ner ordentligt, och om det är därför det gör så ont när huvudet väl trycker ner... Åååh.. Eller så är jag bara nojjig...

Det har jag också men som mimipig skriver så hade den legat i vägen hade det sagts på rul. Pratade med min bm om just det eftersom jag oroade mig för det under ett av besöken. Men den ska växa uppåt och inte vara något problem för förlossningen
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?