Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-03-14 03:35:53 följande:
    Så olika det kan vara. En kompis till mig födde för några veckor sedan och hade då Ingela och var supernöjd! Jag hade nämligen henne i början av förlossningen med min dotter och tyckte att hon var en riktigt otrevlig kvinna, medan de påföljande barnmorskor jag träffade var underbara:)

Studenten fick vi också träffa igår, Anna. Jättegullig!!

Sovdos gjorde susen för en trött kvinna med värkar :) Somnade som en stock kl 22 och sov fram till 3. Nu har sammandragningarna börjat komma tillbaka och vi ska in på förlossningen kl 9 - då jäklar får dom se till att jag föder barn!!
    Stort lycka till idag!
  • Trollunge85
    sommarstad skrev 2015-03-14 10:25:49 följande:
    Tack! Hoppas att nattens och dagens värkar har gjort nån nytta så det går ganska snabbt. Ska även bli skönt att få komma in till smärtstillande ;)
    Lycka till!
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-03-14 14:22:04 följande:

Nu har lille Tage kommit till världen, 13.09 idag. 2940 g tung och precis perfekt :)

Jättestort grattis!
  • Trollunge85
    Tussludd skrev 2015-03-14 15:24:28 följande:

Hej! Nu i morse kl 5.29 kom vår lilla tjej. Hade värkar bara var 8e minut under kvällen igår och åkte till förlossningen vid 12, för att få en sovdos och invänta bättre tider trodde vi. Vid us var jag öppen 5cm och vi fick inte alls åka hem. Badade och fick akupunktur tills dess att jag inte kände mig bekväm där längre 1-2h. Hanterade värkarna efter det med lustgas. Vattnet gick när BM tvingade mig att gå och kissa vid strax före 5. Efter 6-7 krystvärkar var hon ute. Klart att det gjorde ont och var skitjobbigt, men det gick sååå mycket bättre än väntat. Kan tänka mig att göra om det, inte i morgon kanske, men vet att det är helt görbart nu. :)

Grattis snö till er tjej! Hoppas att du också fått en positiv upplevelse!

Jättestort grattis! Tur att ni åkte in med tanke på hur öppen du var trots lång tid mellan värkarna.
  • Trollunge85

Roligt med många som verkar föds idag men lite avis är jag allt Har idag sytt ihop ett babywrap till babyskyddet. Kanske inte helt perfekt och kanske aldrig kommer användas men med tanke på att tygkostnaden blev totalt 30kr så kan jag stå ut med det

• Trollunge85
    ToveS skrev 2015-03-14 17:57:43 följande:

Så kul med alla bebisar som kommer! Vill att min också kommer nu!! Särskilt som min idiot till man tror han vet när den ska komma vill jag att den kommer snarast! Som jag misstänkte blev han sur för att han inte fick ta ett par öl ikväll när vi ska bort, sa att jag var egoistisk... Har tio dgr till bf.. Men han tror att den tidigast kommer 24e så då är det ingen fara smile4.gif Hoppas han beklagar sig sen över hur dum jag är så någon annan säger till honom hur jävla dum han är!

Alltså blev han sur över att han inte får ta några öl? Vet han inte om att man ska räkna bf plus minus 14 dagar för att det är störst sannolikhet den kommer nån gång mellan de datumen? Visst det kanske inte händer idag men är det så mycket viktigare att ta några öl och därmed inte kunna köra om det startar jämfört med att inte ta någon öl?

Jag är glad när jag läser det här att min man insett det och skrivit vit månad under mars i kalendern men å andra sidan hoppas han barnet ska komma innan bf. Den har nio dagar på sig för att lyckas med det
  • Trollunge85
    sommarstad skrev 2015-03-15 06:36:45 följande:

Nu är vår son här. Han kom igår vid 21-tiden. Inte förren nu har han velat somna så jag är inte bara helt slut från förlossningen utam ännu en nstt utan sömn. Ska skriva och berätta mer senare.

Stort grattis!
  • Trollunge85
    linaxelsson skrev 2015-03-15 09:02:43 följande:

Den 11/3 kl 20.47 föddes vår lilla dotter, Ester Maja. Hon var 47 cm lång och 2720 gram tung. Kom drygt en vecka innan bf.

Grattis!
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-03-16 06:26:22 följande:

Här är vår lille kille, Tage.

Inatt har han slagit rekord och sovit 6 timmar, vaknat för matpaus och sen sovit 5 timmar till efter det. Känner mig rätt utvilad :)

Vad söt! Vill också ha en liten en nu. Nåja 7 dagar kvar till BF. Är ju inte så lång tid kvar oavsett.
  • Trollunge85
    SvanE skrev 2015-03-16 10:13:51 följande:

BF idag, bara hunnit vakna så har fyra personer frågat om han kommit eller om något är på gång. Jag tror inte alls att jag hade haft svårt att gå över något om det inte vore för alla "känner du något?" "Har du några förvärkar" "är det inte på gång snart?" "Innan helgen ska han ut för då kommer jag hem!"...ångesten att alla ska vara så på en får mig att inte vilja träffa en enda människa och ger mig tankar som att min egna kropp inte vet hur det ska sätta igång, att jag kommer få vänta två veckor till för igångsättning för att jag inte kan..:( känns som en jobbig dag bara att BF är här, inte alls så spännande som jag hoppats :/

Vad tråkigt med pressen. Har 7 dagar kvar så än så länge får jag inte så många sådana frågor. Jag tycker ju ändå att de flesta borde veta att sannolikheten att föda på bf är inte så stor och kanske ha lite förståelse för att det inte känns roligt att gå och vänta från början när det väl närmar sig bf och det inte blir precis bättre när alla andra frågar hela tiden.

Din kropp vet hur den ska sätta igång men ibland så tar det längre tid och det gör att man föredrar att sätta igång det istället för att vänta ytterligare en vecka. Jag hoppas det startar av sig själv snart men du ska inte tycka att din kropp gör ett dåligt jobb om du slutar med igångsättning. Tänk snarare att du måste ha en otroligt bra kropp som gör att bebisen trivs så fruktansvärt bra där inne och inte alls vill komma in
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?