laila88 skrev 2015-03-12 07:44:11 följande:
Tvättade ena halvan av tvätthögen med vanligt milt tvättmedel fast utan parfym och sånt. Men tyvärr luktar dom också. Förra ägaren måste använda starka grejer :/ eller ha ett väldigt parfymerat hem, för det var ett klädpaket jag köpte och allt kändes nästan nytt och vissa saker hade prislapparna kvar.
Men luktar likväl så mycket. Kan nog vara jag som har för bra luktsinne nu då jag är gravid, men vill inte att min bebis ska måsta ha kläder som luktar parfym :/ får kanske både tvätta igen och vädra? Suck.. Men hyggliga problem ändå :) bara att göra.
Tror vädring kan funka bra. Det står det ju på allt som man köper nytt (madrass och lammskinn t.ex har det stått att det ska vädras för det kan vara kvar en svag parfymlukt sen tillverkningen) Har du möjlighet att hänga upp det utomhus i en torkställning och om det blåser lite tror jag du snabbare får vädrat ut plaggen. Är glad att jag ärvt kläder från min syster och hon inte använder massa parfymer heller i sitt hem när jag läser om dina problem. Men sen kan det vara gravidluktsinnet som spökar lite också för jag uppfattar vissa lukter mer intensiva än förut.
Lycka till med kläderna!