Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Sparv15 skrev 2015-03-11 16:37:40 följande:

Har inte läst ikapp dagens inlägg men har fått tid för igångsättning på fredag. Hade regelbundna värkar i morse som registrerades på ctg kurvan sen avtog det litr men nu är det igång igen tillsammans med en blödning så kanskr kanske smile1.gif

Hoppas på det bästa, att det är på gång!
  • Trollunge85
    tovemaja skrev 2015-03-11 16:03:45 följande:

Idag har jag haft en sådan perfekt dag som jag drömde om under graviditeten! Fick sova bra, bara två långa vakentimmar... (Plus lite amningspauser). Maken tog Folke när han vaknade och badade honom... Jag ammade och sedan tog maken ut honom på promenad en timme medan jag fick duscha, äta långfrukost och fixa lite hemma... Sedan sov Folke 2 timmar i vagnen och då sov jag också... Sweet!

Maken lagade sedan lunch medan jag ammade och sedan gick jag och Folke ut på låååång och solig promenad medan Joel planterade och grejade i landet. Nu sover Folke igen och jag och Joel har fikat i kvällssolen och nu slappar jag på soffan och tittar på skidorna. Underbar, underbar dag!

Imorgon har dock de första 10 dagarna gått och Joel ska börja jobba... Känns läskigt att plötsligt stå med allt själv men spännande också! Skönt att det bara är två dagar till helgen!

Mammalivet är härligt just nu!

Låter verkligen som en perfekt dag!
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-03-11 19:40:14 följande:

Två frågor:

1. jag får alltid sammandragning när jag blir kissnödig. Någon mer?

2. Bör man inte ha nagellack på förlossningen? Min fotvård sa det igår och målade blankt lack. Pga att man kan se syrebrist på naglarna tydligen. Är det verkligen något som är kutym?

1. Japp men har inte kopplat ihop det förrän du sa det

2. Ingen aning
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-03-11 20:17:47 följande:

Nu är kvällens onda sammandragningar här igen, välbekant på nåt vis ;)

Jag får också mer sammandragningar på kvällen men än så länge så är de kännbara men inte smärtsamma. Jag behöver än så länge inte ta alvedon men det känns retligt att det känns som om det är på gång och sen på morgonen är det som inget hänt.

Lider med dig för att du måste gå igenom den här processen med smärtsamma sammandragningar.
  • Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-03-11 20:36:14 följande:

10 dagar kvar och nu kom graviditetens första bristningar!!! Två stycken långt upp på magen. Jag har en miljon bristningar sen dottern så jag behövde inte fler.

10 dagar är inte lång tid. Jag har 12. Förstår inte riktigt var tiden tagit vägen. Tyckte det var nyligen som de som hade bf i början på mars som räknade ner och vi räknade veckor.

Trist att få bristningar först nu. Jag har börjat vänja mig vid mina och försöker att inte titta så noga efter nya
  • Trollunge85
    Sparv15 skrev 2015-03-12 03:26:20 följande:

Försökte göra ett inlägg tidigare men det verkar inte ha kommit upp. Vid tio föddes vår lilla tjej efter ca 20 minuter på förlossningen

Vad snabbt. Grattis!
  • Trollunge85
    laila88 skrev 2015-03-12 07:44:11 följande:
    Tvättade ena halvan av tvätthögen med vanligt milt tvättmedel fast utan parfym och sånt. Men tyvärr luktar dom också. Förra ägaren måste använda starka grejer :/ eller ha ett väldigt parfymerat hem, för det var ett klädpaket jag köpte och allt kändes nästan nytt och vissa saker hade prislapparna kvar.

Men luktar likväl så mycket. Kan nog vara jag som har för bra luktsinne nu då jag är gravid, men vill inte att min bebis ska måsta ha kläder som luktar parfym :/ får kanske både tvätta igen och vädra? Suck.. Men hyggliga problem ändå :) bara att göra.
    Tror vädring kan funka bra. Det står det ju på allt som man köper nytt (madrass och lammskinn t.ex har det stått att det ska vädras för det kan vara kvar en svag parfymlukt sen tillverkningen) Har du möjlighet att hänga upp det utomhus i en torkställning och om det blåser lite tror jag du snabbare får vädrat ut plaggen. Är glad att jag ärvt kläder från min syster och hon inte använder massa parfymer heller i sitt hem när jag läser om dina problem. Men sen kan det vara gravidluktsinnet som spökar lite också för jag uppfattar vissa lukter mer intensiva än förut.

Lycka till med kläderna!
  • Trollunge85
    LillLouise84 skrev 2015-03-12 08:21:50 följande:
    Tur att jag inte är ensam om att vara på väg att bli galen. Sen att bm gav mig tid till nästa besök den 24 gör att det känns som nu har jag varit på koll ofta, men det kommer aldrig bli någon bebis så nu behöver jag inte dit så ofta längre.
    Haha. Jag har varit på besök varannan vecka hos bm tidigare men mellan förra och det som jag har nästa vecka var det två och en halv vecka. Jag kom på mig att tänka att jag har ju inte varit där på evigheter. Borde jag inte vara där oftare nu i slutet istället för mer sällan? Tänk om jag föder innan jag hinner dit på det som skulle vara mitt sista möte? (Bortser helt från det mötet som är inbokat efter BF )
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-03-12 09:28:04 följande:
    Jag har inte tvättat på 5 veckor så jag minns inte hur ren tvätt luktar ;)

Men hantverkarna är äntligen klara så om en liten stund är tvättmaskinen på plats och då jäklar ska jag tvätta igen :)
    Vad roligt att de är klara! Tvätta är inte min favoritsyssla precis men kan tänka mig att du måste se fram emot att kunna tvätta själv igen.
  • Trollunge85
    Dideliana skrev 2015-03-12 10:19:40 följande:

Nu är vår lilla prinsessa född. Blev igångsatt den 4/3 pga allvarlig hepatos. Annie föddes 5/3 kl 21.28 efter en helvetes förlossning. 51 cm lång och 3490 gram tung. Grattis till er andra som fött och lycka till ni som är kvar.

Grattis
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?