Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lavish skrev 2015-03-06 22:22:51 följande:

I onsdags kväll 21.50 kom vår lilla flicka ut! 4240 gram och 51 cm. Det gick väl ganska bra, bättre än förra gången eftersom det gick så pass mycket fortare, men blev en del komplikationer då moderkakan inte ville komma ut (igen) och navelsträngen gick av så hann blöda en hel del innan läkaren kom, körde upp handen i livmodern och drog ut den manuellt. 

Nu är vi hemma och mår väl bra efter omständigheterna. Lillan är hungrig och tuttarna gör ont, men vi ska nog klara oss, hon är fin och frisk förövrigt. 

Har det hunnit bli några fler bebisar? 

Stort grattis!
  • Trollunge85
    Kpax skrev 2015-03-07 04:56:40 följande:

Jag kan inte sova.

Vaknade av en så rejäl sur uppstötning att det var mer som en spya i munnen. Fy faaan. Gjorde skitont och orsakade hostattack.

Jag har drömt en massa förlossningsrelaterade grejer också, inget positivt. Nu har jag tagit en omeprazol och tänker sitta upp tills den verkar, men ingen idé att gå tillbaka till sängen mer.

Jag har börjat noja över att bebisen är slö. Hon rör sig fortfarande, men jag tycker att hon verkar trött och seg. Borde jag åka in och få en ctg-mätning? Är era lika aktiva på sluttampen, eller har era tidigare varit det om ni har ett par veckor kvar nu? BF +2 idag.

Jag har vaknat över just sådana uppstötningar några gånger den här veckan. Inland lägger jag mig för snabbt efter jag tagit min tablett = det hjälper inte alls och jag får nästan panik och så får jag ta en eller två till.

I natt har jag sovit men samtidigt varit mycket vaken och känt på bebisen. Den har legat väldigt uttryckt med rygg och rumpa i magen så jag har börjat fundera om den slutat vara fixerad oh hoppat upp igen. Kändes som så mycket bebis alternativt att det är ett jättebarn där inne.
  • Trollunge85

Igår frågade en på jobbet om min mage inte skulle sjunka ner snart. Jag svarade bara att jag vet inte men det var ingen brådska och innan tisdag funkar det ändå inte med att föda för jag har analyser som blir klara då som jag gärna vill ta ut resultaten på så allt sånt är klart innan den lilla dyker upp.

Men måste magen sjunka ner? Barnet är ju fixerat, innebär inte det något? Jag tänkte att då har ju huvudet sjunkit ner iaf eller hela kroppen måste sjunka ner mer? Lite mer än två veckor kvar till bf så oavsett vilket har den lite tid på sig att bli klar med tillvaron i magen och komma på att det är dags att upptäcka världen utanför.

• Trollunge85

Jag låg i godan ro i sängen och läste här medan maken snarkade bredvid när jag kom på att jag var hungrig. Funderade på att gå upp för att fixa frukost när jag plötsligt fick en rejäl nysattack (kan inte nysa en gång utan det blir alltid serienysningar). Detta väcker såklart mannen med en chock och ber jag om ursäkt? Nej, det första jag säger är: jag är hungrig. Så nu är han på väg till bageriet och en liten del av mig har dåligt samvete för att han blev väckt på det viset men jag erbjöd mig faktiskt att åka istället för honom så han kunde sova vidare så mitt samvete är inte helt skuldtyngd

• Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-03-07 07:36:20 följande:
    Min har ju hoppat upp från ruckbar till helt rörlig mellan två BM-besök, fruktansvärt irriterande!!!

Men att en bebis gått från fixerad till ruckbar/rörlig har jag aldrig hört talas om :)
    Nej det låter väldigt osannolikt men när det inte känns som vanligt börjar man fundera och drar ibland helt orimliga slutsatser.

Har kommit fram till att magen sjunkit lite trots att ingen ser det. För nu har jag inte ont i revbenen varje dag längre vilket tyder på att magen sjunkit lite. Skönt att slippa den smärtan.
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-03-07 10:05:09 följande:

Fick mail från familjeliv imorse eftersom jag går in i v.39 imorgon. Det står att jag är klar med alla förberedelser nu och är redo. Vilken tur att dom vet att jag är det, dom vet mer än mig med andra ord :)

Eftersom badrummet fortfarande inte är klart är vi inte ens i närheten av att ha ett skötbord. Väskorna är inte färdigpackade eftersom vi saknar tvättmaskin och därför inte har allt rent än...

Klart de vet mer. Tur att jag inte går in i V 39 förrän på tisdag så jag har några dagar till på mig innan jag är klar med alla förberedelser. Vi har iaf idag köpt lister till barnrummet och foder till fönsterna i matsalen så vi kanske kan bli klara med iaf barnrummet innan barnet kommer. Matsalen är det fortfarande mycket jobb med. BB-väskan verkar aldrig bli packad men målet är att den ska bli packad innan helgen.
  • Trollunge85
    ebe91 skrev 2015-03-07 09:58:56 följande:
    Åh lyllos dig! Själv väckte jag min sambo för att han skulle hålla sina händer i min svank (hjälper mot den molande mensvärken), han suckade, gjorde ett halvtamt försök som inte hjälpte, o sen vände han sig om o somna om... Haha, väldigt hjälpsam den där mannen! O jag är för trött för o kliva upp o hämta värmedynan...
    Du skulle skickat honom att hämta värmedynan. Jo jag har tur, speciellt för att han var beredd att köpa nya bullar när jag började gråta för han inte köpt den sorten jag var sugen på (utan att berätta det för honom). Det slapp han göra och bullarna han valt var goda. Hoppas jag snart slipper dessa hormonpåslag fast jag har hört att amningshormonerna är värre.
  • Trollunge85

Hoppas det löser sig pink86 så han får stanna och att han kan vara med när ert barn ska födas!

• Trollunge85

Har sån extrem halsbränna/sura uppstötningar så även om jag tagit flera tabletter gaviscon så hjälper det inte. Brukar räcka med eller två nu för tiden men inatt kommer det så fort jag ligger ner även om jag precis knaprat i mig tabletterna och jag ligger på dubbla kuddar. Jag är trött och vill sova men det går inte. Stark mat var nog den sämsta idéen jag haft på ett tag men jag var sugen och får väl stå mitt kast. Inte har vi någon mjölk hemma heller som kan lindra.

• Trollunge85
    ebe91 skrev 2015-03-08 04:50:19 följande:

Är inskriven på förlossningen nu, värkar med 2-3 min mellanrum :) öppen 3 cm!

Lycka till!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?