BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Spännande med åsikterna om abascals böcker. Jag läste "att föda" inför förra förlossningen och tyckte den var grym. Jag har rekommenderat den till alla gravida efter det :)
Spännande med åsikterna om abascals böcker. Jag läste "att föda" inför förra förlossningen och tyckte den var grym. Jag har rekommenderat den till alla gravida efter det :)
Hemkommen från bm, nu är det lite skräckblandad förtjusning. Jag hade okej blodtryck, ingen protein men jag har gått upp 2 kilo sen i fredags. Så bm rådgjorde med en gammal bm. De kom fram till att eftersom jag är omföderska och gått 37+ 2 fick jag göra en hinnsvepning om jag ville. Självklart tog jag chansen!!! det var inte skönt och magen svarade med en rejäl värk. Tappen har bara lite kvar och jag är öppen 2 cm och fixerad. Nu är jag ordinerad vila och absolut inte stressa så det ska dra igång.
Är helt slut efter att ha varit och fått vaxat ben och brasilianskt (det krävs ganska mycket akrobatik för att komma åt numera , men kände ändå när jag kom hem att det var himla härligt att få känna sig så fräsch igen. Sen går jag på toa och får en äcklig snorliknande grej på pappret - kan det vara en del av slemproppen? Eller är det bara universum som ville få balans igen när jag för en gångs skull kände mig lite halvfräsch och tillpiffad?
Sådär, bara två arbetsdagar kvar, 18 dagar till bf. Magen krampar, sd hela tiden och mensvärkssmärta av och till. Känns som vad som helst kan hända - full fart, eller ingen mer action alls.
Jag har bara lämnat urinprov en gång hos bm, det var på inskrivningen. Blodgruppspapper fick jag också då, vid möte ett eller två. Det står även i elektroniska journalen. Vi skrev också sammanfattning igår, har inga särskilda krav och tillåter student att närvara.
Såg en ful och skrikig bäbis idag på tunnelbanan. Blev opeppad.
Idag jobbade jag inte utan gav mig själv kompensationsledigt för de långa dagarna i labbet (fördel med att doktorera, inte de långa dagarna men möjligheten att kunna vars ledig ibland). Det har varit en ta hand om mig själv dag. Sovmorgon till åtta och sen gav jag mig på medelst akrobatik att epilera ben och bikinilinje. Resten fick ansas på måfå. Blev så inspirerad av vaxningsberättelsen igår Därefter har det varit tandläkarbesök, några minuters d-vitaminsupptag i solen och en timmes helkroppsmassage. Nu ska jag bli bjuden på middag av en kompis och sen tror jag att jag kommer sova gott och komma till jobbet pigg och fräsch imorgon. Sen är det bara en dag kvar tills mannen kommer hem från jobbresan.
Är det bara jag eller finns det fler här inne som känner panik över en massa som måste bli gjort innan bebis anländer?
Helt plötsligt har jag total megapanik över hur det ser ut här hemma. Skrubbade som sagt väggar och golv inne i badrummet med en tandborste i fredags, storstädade köket i lördags och söndags.. och nu har sambon kapat färdigt hyllplanen så jag känner sån stress över att få garderoberna klara. Ser bara grejer som behöver göras NU NU NU! Och det känns som att det är så mycket grejer överallt som behöver slängas/säljas/hittas förvaring åt att jag blir helt grinfärdig och svettig! Jag är ju en sån som hatar oordning i vanliga fall och har såna här rensperioder då jag måste bli kvitt en massa men nu är det extremt!
Snälla säg att jag inte är ensam!