septemberbarn08 skrev 2015-03-06 11:21:37 följande:
Det har varit en craving här också, typ det enda jag varit sugen på. Tyvärr har vi ju inget sushiställe här i närheten och att göra egen är inte samma sak. Vet dock att i samma stad som vi ska föda ska det finnas en sushirestaurang så det har jag beordrat min (sushihatande) sambo att köpa åt mig som "tack" efter förlossningen;)
Haha! Ne, inget går ju att jämföra med köpes (såklart!). Vi har en sushibar o sen två restauranger som har "vanlig" utemat o sushi - varav den ena har sushibuffé till lunch. Dock har jag varit lite kräsen nu under graviditeten och bara köpt från den renodlade sushibaren, har känts säkrast så :)
Kom nyss hem från bm-besöket... "Bebis mår jäääättebra!" Jaja, kul för den men den får gärna komma ut typ NU. Blodtryck 130/70, SF 37 o vikten oförändrad jämfört besöket för snart 2 veckor sedan. Bokade in ett till besök 12/3 hos henne (då 41+5, men det besöket ska jag väl ändå slippa?!) Då sa hon att vi får ringa spec.mödra för att boka in en kontroll inför ev igångsättning... "Finns ingen anledning att stressa igång förlossningen" fick jag till svar när jag sa att jag hade begravningen som jag så gärna vill gå på. Jäkligt konstigt egentligen när man passerat bf med marginal.