• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-03-03 16:02:41 följande:

Är det tillåtet att strypa sin make när man är höggravid och har förvärkar? Han kommer hem och beklagar sig hur dåligt han mår för han är förkyld. Den klassiska "kvinnor snackar om att föda barn, men tänk om de visste hur det är när en kille är riktigt sjuk".

Jag hade några hemska värkar och tog två Alvedon, men då avtog det mesta. Men känslan av att ha huvudet mellan benen känns nu. Och när värkarna kommer mår jag tvärt illa. Hoppas att det drar igång på riktigt, för nu är det en seg väntan.

Absolut! Min sambo spelade hockeycup med jobbet för ngn helg sen, dagen efter sa han "åååh guuuuud vad jag har ont i ryggen........ Men du har det ju hela tiden så jag tycker synd om dig också". Kunde inte annat än skratta då faktiskt när han försökte rädda situationen så snabbt ;) jag har ju varit delvis sjukskriven sen v21 pga foglossningssmärtor i ländryggen... O helt ledig sen v 32 :p
  • ebe91

Jaha, bf+5.. Nu är det okej att börja bli less va? Bm-besöket på fredag närmar sig, hade ju bestämt att jag skulle föda innan dess men nu tvivlar jag. Sen tycker jag det tär på sambon att inte veta när det ska sätta igång, hur länge till han ska behöva jobba... Sover sådär, många kisspauser på nätterna. Orkar inte göra ngt på dagarna, utan ligger i soffan o väntar på att ngt ska hända. Jag orkar verkligen inte gå någonstans, o köra bil har blivit besvärligt. Guud vad negativ jag känner mig, men vill egentligen bara veta när ngt händer! Kontrollfreak som man är....

• ebe91

Alltså detdär med blodgrupperingspapper, undra om min bm missat det eller om det inte är rutin i mitt landsting? Sen verkar det ju som att alla får lämna urinprov när ni är hos bm, har fått göra det en gång o det var i v 20 eller 25? Har hon missat det också? Eller har det funnits orsak till att ni fått lämna urinprov?

• ebe91

Vad skönt att det verkar vara lite olika både med blodgrupperingspapprena och urinprovet, blev lite nervös att min bm missat något. Alltså, alla mina besök har tagit max 10 minuter. Ett blodtryck, känna hur bebis ligger, lyssna hjärta varje gång, ibland vikt+hb+glukos. Har aldrig varit avvikande, är väldigt imponerad att jag har 130 i hb trots att jag inte äter några järntabletter :) (var nere i 115 i v16-17 o käkade då järntabletter i typ 3-4 veckor men fick såna magknip så slutade, o då gick hb-värdet upp av sig själv).

Slänger med en bild från idag, tycker magen har sjunkit rejält nu! +15kg i v40+4 :)

• ebe91

Usch så dåligt jag sovit inatt, igårkväll (!!) insåg jag att jag ska FÖDA ett barn. Fick panikkänslor i hela kroppen, kände bara nej nej nej det kommer aldrig gå. Sen har jag sovit oroligt hela natten. Nu på förmiddagen känns det igen lite bättre, men samtidigt som jag önskar att det snart drar igång (bf+6) så är jag livrädd för smärtan...

• ebe91

Så, då ska jag strax iväg på det där bm-besöket man hoppades skulle utebli... V40+6 idag. Att 7 dagar kan kännas så långa! Men, nu är det snart helg o solen skiner o det droppar från taket så kanske jag får ngt annat o tänka på i helgen än o räkna dagar som passerar utan bebis! Ikväll blir det iaf sushikväll med sambons bröder o respektive, har verkligen varit en cravings för mig sista månaderna :)

• ebe91
    septemberbarn08 skrev 2015-03-06 11:21:37 följande:
    Det har varit en craving här också, typ det enda jag varit sugen på. Tyvärr har vi ju inget sushiställe här i närheten och att göra egen är inte samma sak. Vet dock att i samma stad som vi ska föda ska det finnas en sushirestaurang så det har jag beordrat min (sushihatande) sambo att köpa åt mig som "tack" efter förlossningen;)
    Haha! Ne, inget går ju att jämföra med köpes (såklart!). Vi har en sushibar o sen två restauranger som har "vanlig" utemat o sushi - varav den ena har sushibuffé till lunch. Dock har jag varit lite kräsen nu under graviditeten och bara köpt från den renodlade sushibaren, har känts säkrast så :)

Kom nyss hem från bm-besöket... "Bebis mår jäääättebra!" Jaja, kul för den men den får gärna komma ut typ NU. Blodtryck 130/70, SF 37 o vikten oförändrad jämfört besöket för snart 2 veckor sedan. Bokade in ett till besök 12/3 hos henne (då 41+5, men det besöket ska jag väl ändå slippa?!) Då sa hon att vi får ringa spec.mödra för att boka in en kontroll inför ev igångsättning... "Finns ingen anledning att stressa igång förlossningen" fick jag till svar när jag sa att jag hade begravningen som jag så gärna vill gå på. Jäkligt konstigt egentligen när man passerat bf med marginal.
  • ebe91

Äckelvarning för de känsliga!

Tjejer! Nu håller vi tummarna här :) var nyss på toa och ut kom en matskedsstor dallrig klump (lite lätt vitstrimmig, annars genomskinlig med lätt gul ton), kan det vara den där kända slemproppen som precis lossnade?! Har inte haft några flytningar alls under graviditeten, och den kändes så stor för att bara vara en vanlig flytning? Hoppas hoppas hoppas! (Bf+7!)

• ebe91
    Kpax skrev 2015-03-06 12:13:37 följande:
    Finns ingen anledning att stressa igång? Vem är det som stressar? Och jag kan komma på många anledningar att vilja sätta igång en förlossning, det är faktiskt inte alltid av godo att gå över tiden... Vad irriterande!

Har de inte ens erbjudit hinnsvepning? Det får jag på måndag (41+3) om jag är mogen för det.
    Nepp, vågade inte ens fråga när hon direkt sa att man inte ska skynda på ngt... Hon har redan från början känts rätt anti överhuvudtaget mot all form av igångsättning, om hon fick bestämma skulla man säkert få gå tills det startar spontant hur länge det än skulle ta...
  • ebe91
    snö 81 skrev 2015-03-06 12:45:59 följande:

En jättekonstig fråga, men på tal om slempropp - "brukar" man få den på pappret när man torkar sig? Tänkte om man kan råka missa den för att den trillar i toalettstolen?!

Jag torkade mig som vanligt, o då såg jag en liten klump på pappret men kände att jag behövde torka mig igen så "grävde" lite o då fastnade den stora klumpen på pappret, eller den satt delvis kvar i mig så fick typ "fiska" ut den med handen... Haha...

Ja, visst har det varit skönt att slippa flytningar men då har jag istället haft problem med torra slemhinnor... Tur glidmedel finns för min del!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?