• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag undrar om jag är riktigt normal... Är redan less på meddelanden/samtal om bebis kommit eller är påväg (får även av sånna som jag inte pratat med på år?). Istället för att typ vilja föda känner jag bara "nefan, jag skiter i det. Ska inte föda någon unge nu bara för att alla tjatar". Förstår om alla bara är nyfikna o vill väl, men jag meddelar de som behöver veta när ngt är pågång eller när bebis är ute... Klart jag längtar samtidigt som jag försöker njuta av egentiden jag har nu, bebis är ju här om max 2 veckor. Bf+1 idag.

• ebe91
    Lavish skrev 2015-02-28 18:00:36 följande:
    Nej, och då har folk ändå varit rätt försynta den här gången. Bara tanken att de sitter och undrar och spekulerar retar mig. Men det är ju givetvis för att det retar mig mest av alla att ungen inte kommit ut än.

Väldigt irriterande när folk frågar om man märkt några tecken på att det är på gång. Vaddå för tecken, hade vattnet gått hade jag väl sagt det liksom. 
    Haha precis!
  • ebe91

Alltså, haha, jag blir så arg när ni känner en massa o jag inget alls! Bf +2 idag, o det enda jag känner är foglossningen i ryggen... Ingen annan smärta. Inga pinvärkar. Inget. Tycker det är min tur att föda nu :D

Inatt blev min förväntade februaribebis en marsbebis, fick dock sambon att lova på morgon att det iaf inte skulle bli en aprilbebis, haha... Har ju dock varit inställd hela tiden på att gå över några dagar så marsbebis har funnits i huvudet hela tiden ;) menmen, nu är det rätt månad iaf tjejer!

• ebe91
    Mimipig skrev 2015-03-01 15:09:41 följande:

Recension amnings-bh.

Jag köpte en amnings-bh på hm som jag haft varje dag i en vecka nu. (Jag tyckte att jag lika gärna kunde ta en sån framför en vanlig eftersom den garanterat inte kommer att passa när jag ammat klart sen) Men jag skulle inte rekommendera den. Den har liksom börjat bukta ut i tyget under armhålan, som en luftfylld valk, och såna behöver man ju inte fler än nödvändig. Den har ju inga byglar, så det är väl därför? Ser fult ut när jag har tajt tröja. Någon som har någon att rekommendera? Lindex? phpcdnyaY58422.jpg

Jag har två st av den där o jag har verkligen älskat dom sen jag köpte dom i somras/höstas... Mina bröst gick från B till D-kupa typ i v 12-13 så köpte amningsbh då (ogillar bygel-bhar sen tidigare) o jag har växlat mellan dom dagligen o har gillar dom hela tiden. Nu efter jul har brösten växt ännu mer så nu är dom lite små, så just nu kör jag på en sportbh från dollar store (60kr) som är helt underbar, köpte ytterligare en likadan idag :). Har tänkt ha en sån som natt-bh när bebis kommit för tycker inte jag behöver en med öppningsbara kupor när jag annars är naken upptill. Sen har jag köpt ett två-pack bhar till från hm som är helt mjuka, inte formpressade som den på bilden. Dock ingen recension ännu då dom åkte direkt ner i BB-väskan :)
  • ebe91

Vad jag förstått ska man ringa förlossningen pga infektionsrisken när vattnet gått, för ibland går det och man får ändå inga värkar. Syrran gick tydligen o läckte fostervatten när hon fick sin dotter ifjol, o var därför tvungen sättas igång. Hon visste dock inte hur länge hon läckt så hon fick antibiotika intravenöst i några dagar (själv mådde hon bra). Men är det inte något med att man max får gå 3 dygn efter vattenavgång? Skiljer säkert olika i olika landsting :) o sen ska man väl inte ha samlag efter vattenavgång tror jag heller? Bada badkar var ok enl min barnmorska, men hon sa att man skulle ringa FL först för de brukar vilja konstatera att det är vattnet som gått, o hur det såg ut osv. :)

• ebe91
    snö 81 skrev 2015-03-02 08:02:40 följande:
    Just det där med bad är väldigt spännande, alla säger olika. Jag har också hört att man inte får bada medan jag hört andra som fått rådet att bada?!
    Det finns ju dom som föder i vatten? Jag frågade just för att man hört så olika :)
  • ebe91

Var så trött igårkväll så orkade inte fara o handla efter middagen, sa till sambon att jag kunde fara idag istället (tänkte att det kan ju hjälpa till o få igång förlossningen om jag gör ngt annat än o ligger på soffan hela dagen - bf+3 idag...). Sagt o gjort, åkte på ica men nu säger jag det - jag åker aldrig mer på ica själv innan den här knodden är ute. Tog mig 50 minuter inne på affärn att fylla 1,5 kasse, stånkandes o stönandes över vagnen tog jag mig tillslut runt affären. Fyfan. O yrslig o svettig o lätt illamående hann jag bli också. Nu ligger jag på kökssoffan o stirrar på kassarna i tron om att de kommer packa upp sig själva...

• ebe91
    sommarstad skrev 2015-03-02 13:24:50 följande:
    Stackare. Jag försökte med affären i går men då hade jag maken med mig. Ingen bra idé. Hoppas du mår bättre snart!
    Haha, att vara envis är inte alltid det bästa! Nä, nu ska jag banne mig inte göra något sånt igen. Jag tänker typ "men jag är ju ledig så jag kan fixa allt!" Kanske dax att inse att man inte är ledig bara för att, kroppen behöver nog sin vila innan förlossningen och framförallt innan bebis är här o rubbar ens dygnsrytm :)
  • ebe91
    snö 81 skrev 2015-03-03 09:38:05 följande:

På tal om tappar - är det nån här som testat att känna efter själv?

Vet att många känner på tappen vid ÄL och för att försöka gissa om man blivit gravid och liknande.

Tänkte att eftersom tappen ska kännas lika hård som en nästipp när den är omogen borde man ju kunna känna den på sig själv?! Alltså känna om det känns hårt eller mjukt där inne så att säga ;)

Jag brukar i vanliga fall kunna känna min tapp ganska långt ner, så skulle jag prova för kanske 2 v sen o jag hittar den inte alls. Nu är man ju inte lika smidig som i vanliga fall, men har provat både sittandes på huk o på toaletten men känner inget. Vet inte om den förkortats eller flyttats eller om jag bara inte når in (vilket jag tycker att jag gör?).
  • ebe91
    snö 81 skrev 2015-03-03 11:28:10 följande:

Jag kände tappen! Den var typ som geléaktig, men högt upp bak mot rumpan ;)

Efterlämnade lite molvärk i magen...

Alltså jag kanske letar efter fel sak, letar ju den vanliga hårda tappen - den kanske har mjuknat o det är därför jag inte hittar den? Är ju ändå på bf+4 idag, så något borde väl snart börja hända? Hoppas få föda denna vecka iaf, eftersom jag har en begravning 16/3... Om jag ska sättas igång blir det ju tidigast 14e....
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?