LillLouise84 skrev 2015-12-13 14:26:14 följande:
Hur mobila är era små nu? W sitter och åker på rumpan eftersom han hatar att ligga på mage. Men att åka på rumpan och dra sig fram med armarna går sakta och han åker gärna till soffan och vill ha hjälp att komma upp på fötterna, när han väl är på fötterna så går han i sidled efter soffkanten. Helst vill han att jag håller i honom och gåtränar hela dagarna, när jag inte har tid med honom blir han ofta missnöjd.
Han kryper, ställer sig mot möbler, går längs möbler, klättrar upp på saker (max 20 cm höga typ), han släpper även taget om möbler när han står och står då fritt typ 20-30 sekunder innan han antingen tar tag i möbeln igen eller sätter sig ner. Är snart 3 månader sen han började resa sig så jag har väntat rätt länge på att han ska gå, men än dröjer det nog några veckor.
Har era börjat prata mer? Bosse surrar mest hela tiden, även om man nu inte förstår honom ;) "mama" och "papa" är väl det vi fattar, annars är det helt obegripligt. Vinkar och klappar händerna gör han mest hela tiden, dock inte alltid när man ber han :) tycker det är så kul att se han utvecklas hela tiden!
Nu har dessutom tand nr 3 & 4 spruckit igenom, och han gnisslar/knakar tänder hela tiden :s låter hemskt!