tovemaja skrev 2016-11-11 19:30:03 följande:
Vilken underbar ålder våra kids är i nu! Folke härmar i princip allt vi säger, pratar, busar, gosar, skriker och dansar dagarna i ända! Njuter av denna roliga ålder!
Hur går det för er andra som fått småsyskon efter era mars-15 barn!
Jag har sedan 2 veckor landat i verkligheten som tvåbarnsmamma utan förskola eftersom min man började jobba 1 november.
Hittills går det över förväntan men man känner helt klart att man har mindre tålamod och lite dåligt samvete varje dag.
Håller med, denna ålder är båda mysig men framförallt rolig. Bosse har så många olika ansiktuttryck, danser osv för sig så vi får skratta så fantastiskt mycker åt han! ;)
Här går det bara bra. Lillasyster är precis lika snäll som storebror var, sover okej om nätterna. Hon sover dock väldigt ojämnt på dagen, oftast flera 30-minutersvilor men då kan hon någon dag dra av en vila på 3-4 timmar (ute i vagn). Har provat ge henne flaska på kvällen i hopp om att hon ska sova hela nätterna, men tycker hon sover sämre på ersättning... så nu sista dagarna ammar vi bara igen. (Hon är ju 4,5 månad - äter 1-2 ggr/natt oftast).
Vi försöker vara ute lite varje dag, lillasyster sovandes i vagnen och Bosse och jag strosar runt på gården. Nu i helgen har det varit så kallt (-20 nästan) så då har vi inte "kunnat" vara ute. Vi känner ingen avsaknad av förskola, tycker det var absolut rätt för oss att ha honom hemma åtminstone 1 år till. Jag ser helst att de börjar samtidigt, men beror på om vi får plats redan nästa höst.
I fredags var vi på en syskonfotografering, tror det gick bra! Ser fram emot bilderna :)