• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tack hörni! Vi fick åka hem igår igen, han var piggare efter uppvätskning och nu inväntar vi de sista provsvaren hemma. De har kunnat stryka malaria iaf, vilket känns skönt! De tror att det är något virus (ev tarmvirus) som drabbat honom ovanligt hårt och att han snabbt hamnat i en ond sprial (feber, trött o slut - äter dåligt - kroppen får inte det den behöver osv). Idag har han bara 38,5 och leker en massa på golvet. Humöret är lite som en berg- och dalbana, men han har ätit bättre och sovit bättre! Magen är rätt risig så skulle behöva in till stan o köpa sempers magdroppar åt han, tänker att det kanske påskyndar magen att komma i form igen :).

• ebe91

Jahapp, idag skulle man ha börjat jobba men jag vabbar. Sonen är äntligen mycket piggare (fick några utslag igår, men febern är borta - känner mig säker på att det är denguefeber han drabbats av). Sambon däremot låg hela gårdagen med migrän och febern steg på kvällen. Han är fortfarande inte återställd, även om huvudvärken minskat sen igår. Så jag blir hemma imorgon också. Sen förhoppningsvis kan jag åka på jobbet på torsdag!

Idag ska jag börja baka lite inför sonens 1årskalas på söndag. Shit, ett år sen redan. Bebis börjar bli stor!

• ebe91

Detdär med att gå är inte intressant här heller, vilket förvånar mig. Bosse lärde sig ju att ställa sig mot möbler när han var prick 6 månader och har gått längs möbler sen han var 7 månader. Men han går och håller sig i möbler, väggen eller skjuter saker framför sig. Vill helt enkelt inte släppa taget. Nåja, det kommer när det kommer :) vet att han kan fast han inte vill.

• ebe91
    snö 81 skrev 2016-03-01 13:32:29 följande:
    Present ja, det har jag inte ens hunnit fundera över än. Och här är det ju inte ens två veckor kvar till 1-årsdagen.
    Jag ska o köpa presenter imorgon, egentligen är jag den typen som beställer allt på internet men detta tänkte jag faktiskt göra på stan! Åh, ska bli så kul :)
  • ebe91

Igår rensade jag Bosses garderob, det mesta i stl 74 åkte ut och jag packade in en stor hög nya kläder (fick en beställning från h&m). Men fasiken allt i stl 80 är ju jättestort på han! Kanske blir bättre efter någon tvätt, haha! Vi ska på 1-års koll 22 mars, men vägde han förra veckan då vi var in på sjukhuset - 8825g så han är inte så stor har jag förstått :)

Och detdär med att sova i egen säng i eget rum går inte så bra.... Jag kan inte slita mig från han. När han var sjuk sov han givetvis med oss, men nu när han är frisk hade vi ju tänkt få in han till sitt rum. Han är väldigt lättväckt så tills lillasyster är här är det bäst om han sover i eget rum för att inte störas. Men ikväll jobbar jag och är inte hemma förrän ca 22:30-23, så då kommer säkert sambon ha lagt honom i sitt rum och mitt mammahjärta kommer värka ännu mer av saknad...

• ebe91
    tovemaja skrev 2016-03-03 11:28:22 följande:

Folke sover fortfarande bara Max 4 timmar i egen säng :)

Han ska få en lillebror förresten! Vi tjuvkikade på Rul nu i veckan och allt såg fint ut!

Grattis till lillebror! :)
  • ebe91

Fan. Som att denhär (misstänkta) denguefebern inte vore nog har Bosse fått magsjuka nu också. Han har liksom inte träffat någon förutom sambons familj i fredags när vi var hos svärisarna o käka middag. Kan garantera att det är någon av bosses småkusiner som smittat han, föräldrarna till dom tycker att jag är sjåpig när jag håller stenhårt på 48-timmars (gärna 72) regeln.

• ebe91
    septemberbarn08 skrev 2016-03-06 13:57:03 följande:

Lite pinsamt ämne nu men.. nu har det ju gått ett år sen vi fick våra små. Hur ofta har ni sex?

Vi har kanske haft sex 4 gånger sen Selina föddes och ingen av gångerna har direkt gått bra:( senast var nog ett halvår sen och jag känner mig som världens sämsta sambo. Jag tycker inte alls om min kropp och det gör ju sitt. Har ingen ork eller tid att tänka på sex och då finns det ju ingen lust heller plus att amningen säkert gör det värre. Sambon försöker att inte pressa mig men visar förstås att han vill och längtar. Jag känner en enorm press, att hitta någon slags lust som inte finns där och att när vi väl ska ha sex så måste det blir perfekt eftersom det är så länge sen nu. Vi försökte tidigare idag men jag har så sjuuukt ont där nere att bara han tar i mig vill jag gråta. Hur fasen ska man då hitta någon lust?

Det är alltid jag som haft störst sexdrift av oss två så nu känner jag inte alls igen mig själv! Bör jag kolla upp smärtan eller är det normalt i och med att jag ammar än? Fick ju inga skador alls under förlossningen men ändå gör det så ont :(

Kan börja med att säga att jag har aldrig haft någon större sexlust så vet att sambon aldrig varit direkt nöjd, men vi har pratat öppet om det så det har gått ändå. När vi bestämde oss för att skaffa barn låg vi som djur, men blev gravid snabbt och ganska direkt jag plusade försvann min lust igen. Efter förlossningen när vi väl provade ligga (tror vi väntade ca 7 veckor då jag klipptes och var lite öm och rädd) var det som att lusten kom från ingenstans. Mitt i allt ville jag ligga, och ofta! Skämtade till o med om att vi inte hade tid för barnet för han hindrade oss att ligga. Alltså, så långt ifrån mig. Nu i efterhand har jag insett att jag är extremt känslig för hormoner. Innan graviditeten åt jag p-piller villet tog bort min lust helt, och när jag blev gravid med Bosse försvann lusten igen. Amningshormoner verkar dock inte ha påverkat mig (fick ju ändå mensen efter typ 8 veckor trots helamning). Samma nu när jag blev oplanerat gravid igen. Lusten minskade direkt, men nu förstår vi ju varför. Jag kommer aldrig mer ta hormoner som preventivmedel, iallafall inte p-piller. Det var inte bara det att hormonerna påverkade slemhinnorna negativt, utan hela lusten i kroppen. Huvudet. Tyckte mest det var jobbigt och tidskrävande att ligga. Nu ser jag fram emot att få tillbaka vårat sexliv efter denna graviditet (hur man nu ska hinna med två små?!) och vet att det inte är omöjligt och föralltid denna avsaknad av sexlust.
  • ebe91

Fyfan, man är inte van att arbeta! Jobbade till 22 i måndags och sen började jag 7 igår igen. Sen direkt hem efter jobbet för att ha 1årskalas igårkväll. Bosse har vaknat o grinat varje halvtimma hela natten förutom mellan 3-5 då han sov. Sen började jag 7 imorse igen. Allt detta resulterade till att jag höll på att svimma under ronden imorse (är ju ssk). Fick gå ut ur salen o lägga mig på golvet... Efter några minuters vila och några dextrosol var jag som ny igen. Haha. Hjälper ju inte att trycket på avdelningen är högre än någonsin (är 7 sköterskor och ska vara 17). Kan ni gissa om jag längtar efter att gå på gravpenning igen? Jobbar till 21 april.... Yeeey...

• ebe91
    Astilbe skrev 2016-03-10 11:51:57 följande:

Hur mycket äter era nu? Hur stora mängder och hur ofta? Tycker alltid att det ser så himla lite ut på tallriken, men då är ju mina referenser bara till hur vuxnas tallrikar brukar se ut.. Liten verkar nöjd just nu som det är men tackar heller ALDRIG nej till mat, så det är så svårt att veta vad som är lagom...

Frukost; 1-1,5 dl gröt eller en smörgås och yoghurt

Mellis; halv frukt, en klämmis eller liknande

Lunch; 0,5-1 dl mat av det vi äter

Mellis; frukt, bit smörgås eller liknande

Middag; 0,5-1 dl mat av det vi äter

Kvällsfika; 200ml välling

Inte alltid han äter 2 mellis utan brukar oftast bli antingen förmiddag eller eftermiddag.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?