BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
LillLouise: kan inte heller sova de flesta nätter... men är ju ledig från och med nu! Så jag får väl sova på dagen kanske..?
SvanE: stackars, stackars dig!! Fy va jobbigt!
LillLouise: kan inte heller sova de flesta nätter... men är ju ledig från och med nu! Så jag får väl sova på dagen kanske..?
SvanE: stackars, stackars dig!! Fy va jobbigt!
Fick till slut åka in till förlossningen när sammandragningarna inte gav med sig.
Får dropp och de gav bricanyl till slut och vilken befrielse! Det stannade av och Illamåendet gav med sig efter det också så nu blir vi kvar till ronden imorgon. Livmodertappen var påverkad men var inte öppen något iaf! Tummen ner för magsjuka iallafall :P
LillLouise: jag har oxå min tredje natt från hell med halsbränna. Vaknar, måste sätta mig upp å trycka 2 Novalucol sen kanske jag kan somna om. Blir tokig snart!
SvanE: skönt att du får hjälp! Vilken vecka är du i? Jag lider med dig, gravid & magsjuka är döden! Krya på dig!
Jag tror att idag var dagen då min kropp sa upp sig. Min rygg har helt pajat och njuren protesterar. Huvudet värker, näsan är täppt och jag känner mig allmänt låg.
Känns som att det kan bli 6 lååånga veckor detta :(
Huvudvärken kommer och går här. Jag tar Alvedon när det är som värst, så det inte ska utvecklas till migrän igen.
I natt har jag nog varit vaken 15 gånger. Tre gånger för att kissa, fyra gånger för en ledsen dotter som drömmer, och sen några gånger för att jag legat obekvämt, halsbränna,nästäppa eller sura uppstötningar. Likamed helt slut när det var dags att kliva upp.
Halsbränna är så jävla störigt. När man tagit omeprazol och samarin och skiten är kvar :P oftast hjälper den kombinationen dock
Såg på efter tio idag om foglossning men blir bara irriterad. Nu har jag förskonats från foglossningssmärta men vet ju hur vanligt det är och den enda lösningen var i princip förebyggande träning. Men för att komma igång med sådan träning måste man ju informeras om foglossning hos barnmorskan. Min barnmorska, som dock är en riktigt vänlig själ, har aldrig nämnt detta. Hur ska man då kunna träna förebyggande? Blir så irriterad. Har vänner som har haft fruktansvärda plågor genom graviditeten och ibland även efter och ändå inte fått någon info om foglossning utan själva fått googla allt. Usch blir så arg!
Såg på efter tio idag om foglossning men blir bara irriterad. Nu har jag förskonats från foglossningssmärta men vet ju hur vanligt det är och den enda lösningen var i princip förebyggande träning. Men för att komma igång med sådan träning måste man ju informeras om foglossning hos barnmorskan. Min barnmorska, som dock är en riktigt vänlig själ, har aldrig nämnt detta. Hur ska man då kunna träna förebyggande? Blir så irriterad. Har vänner som har haft fruktansvärda plågor genom graviditeten och ibland även efter och ändå inte fått någon info om foglossning utan själva fått googla allt. Usch blir så arg!
39 dagar kvar... Eller till bf i alla fall. Tänk att man snöar in på bf datumet, någonstans så räknar jag med att det är ett sista datum och jävlar vad jag kommer bli besviken om bebisen inte tittat ut då. Häromdagen när jag var som mest trött på att vara gravid så säger maken att jag får gärna gå över en vecka, för då får han sina 10 pappadagar veckan före och efter påsk så det skulle passa med hans jobb. Behöver jag förklara att om blickar kunde döda så hade jag varit änka nu. Jag svarade bara att om jag går över kommer jag tvinga honom att vara sympati vaken på nätterna när jag inte kan sova så han får känna lite vad det innebär att vara gravid.
Och min frågade om jag tänkte föda på utsatt datum så han vet när han ska ta ut sina sista semesterdagar innan april för annars brinner de inne (började nytt jobb förra hösten så det är lånade dagar som antingen används eller slängs bort) Han tyckte det passade om jag födde 23 som bestämt, ev även den 24 så tog han de dagarna ledigt. Alt. kunde jag kanske vänta en vecka och så tog han semester mån-tis där istället. Ja men självklart bestämmer jag när förlossningen börjar... Grejen var att han började oroa sig efter föräldrautbildningen när han fick höra att latensfasen kunde vara i flera dygn (Kommer det vara okej att jobba när latensfasen börjar eller ska jag hålla mig hemma eller hur ska jag göra?) Nu bor vi ca tjugo min från hans jobb så jag tycker inte det är så farligt. Jag hinner ringa både honom och förlossningen och bli hämtad och körd till förlossningen innan det är dags (räknar med att det borde ta en timme allt som allt och så snabb tror jag inte att jag föder första gången)
Men visst jag räknar ner till bf. Har svårt att se att det ska finnas en väntan efter det.Tror jag kommer klättra på väggarna då av frustration. Önskar det gick att planera som kejsarsnitt. Här är sista dagen (och inte två veckor efter bf) barnet kommer komma.