Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lavish skrev 2015-02-17 19:45:27 följande:

Känns som att ungen håller på och pressar sig ner i bäckenet, jättesvårt att gå och gör ont, samtidigt som han eller hon sparka ilsket nästan hela tiden.

Ska ju jobba sista dagen imorgon och med såhär kort varsel blir det inget vidare att behöva ställa om de planerna. Så just nu hoppas jag att den håller sig därinne till imorgon eftermiddag iaf. Någon jag säkert kommer att ångra bittert att jag önskat mig när jag går över två veckor sen... 

Min borrar sig neråt den också emellanåt. Men nu tror jag den missuppfattat vart den ska ut, för den känns som den kommer ut genom naveln snart. Jag önskar också att den ska stanna lite till eftersom jag fortfarande har 32 dagar kvar, men jag blir bitter om jag går över.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-02-17 19:49:27 följande:

Vi gjorde också sammanfattningen idag hos BM. Jag har dock inte fått med mig blodgrupperingspapprena hem än, har ni andra fått det?

Min låg nääästan fixerad, så gott som iaf.. kommer nog inte kunna vända sig sa hon:)

Jag fick blodgrupperingspappret förra gången eller gången innan jag var till bm. Men förra graviditeten så missade bm det, och de frågade efter pappret på förlossningen och suckade när jag inte hade fått något.
  • LillLouise84
    linaxelsson skrev 2015-02-17 20:03:49 följande:

Jag har ju varit förskonad från foglossning som tur är. Så jag har kunnat röra mig obehindrat, förutom nu då när magen är mer i vägen :-P Ja, tiderna för vattengympan var ju värdelös. Hade nog inte tvekat att gå på den om den gick lite senare.

OK, men då är det ju snart Jag lär nog gå över tiden. Men känner att det ska bli skönt med lite ledigt nu innan bebben kommer. Fixa med det sista och kanske baka lite så man har sen när släkt vill träffa bebben.

Jag har också klarat mig från foglossning. Men röra mig obehindrat kan jag inte hålla med om. Knyta skorna och plocka leksaker från golvet är inte så bara nuförtiden. Men värst är att gå ut och leka med dottern, snacka om Michelingubbe som rör sig som en flodhäst.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-17 22:58:40 följande:

Vitpepparkorn? Hur snabbt ska man göra det? Ingen idé om jag tar dem imorgon eller? Inga känningar än, så jag tror jag klarat mig. På tal om sjukdomar: Såg på statistik från Folkhälsoinstitutet att influensan verkar peaka den här veckan - skönt när vi går mot vår och bacillerna viker hädan!

På jobbet brukar alla slänga i sig vitpepparkorn när någon annan blivit sjuk. Vissa säger 10 korn och andra säger 20, det blir väl starkt i magen och bränner bacillerna tror jag. Annars tar några gubbar en rejäl whiskey, fast det är väl inte att rekommendera för en höggravid
  • LillLouise84
    Skumbollen skrev 2015-02-17 23:39:29 följande:

Vi åkte ju på magsjuka för ett par veckor sedan och jag googlade tips som en tok...detta kommer låta knäppande överallt skrev folk att det hjälper att trycka i sig en massa ahlgrens bilar... Jag hann aldrig prova, men det kan ju vara värt ett försök.

Haha det lät som en väldigt god huskur. Kanske man ska släpa sig till Ica och bunkra upp med några påsar bara för att gardera sig. En gubbe på jobbet hävdar att om man får magsjukan i diarré så ska man slänga i sig en tallrik med rivna morötter så ska det bli tvärstopp i magen.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-18 07:48:50 följande:

Igår trodde jag en stund att jag brutit nacken av bäbisen - på toa. Var så förstoppad att jag fick ta i som på en förlossning och plötsligt knäckte det liksom till. Sen kunde jag inte få en enda reaktion från bäbisen på en halvtimme. Usch, vad läskigt. Och hur skulle jag förklara det här för folk? Att han dog för en bajskorvs skull...? Men han sov visst bara. Puh!

Usch vad läskigt. Väldigt tragikomiskt att berätta att bebisen dog pga att mamman bajsade sönder nacken på bebisen.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-02-18 08:13:52 följande:

Rivna morötter var nåt nytt men rivet äppel däremot har vi kört på när sonen haft problem med risig mage. Konstigt att vanligt äpple kan göra en lös i magen men bara för att man river det stoppar det istället upp? Men funkar gör det iaf;)

Det är härligt med vanliga grejer som man har hemma som funkar som medicin. När maken som är nötallergiker har fått i sig choklad med spår av nötter och hela halsen börjar klia så brukar det hjälpa att käka ett äpple eller en morot. Det tar liksom bort kliet i halsen
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-02-18 08:31:52 följande:

På väg till Falun och Skid VM nu! Snälla bebis, håll dig på plats tills söndag kväll i alla fall! Är då mitt i vecka 39. Vill inte föda i Falun :)

Det positiva med falun är att det är helt nyrenoverat på förlossningen och BB
  • LillLouise84
    Tussludd skrev 2015-02-18 08:19:05 följande:

Ja, det hade varit just något att berätta! Läste gamla trådar på FL igår om en kvinna som tröttnat på att vara gravid och gått på toa och lyckats klämma hål på fostervattnet så att förlossningen kommit igång. 2ggr!! Lät helt otroligt! Själv funderar jag lite över det där med dålig mage, har ni någon erfarenhet av hur lång tid det är kvar från det att magen börjar balla ur? fick nämligen springa på toa 3ggr i går kväll och har varit lite halvkass sista veckan. Hoppas på att det betyder att något händer...

Inte så konstigt om man blir knepig i magen under graviditeten egentligen, jag har flera gånger tänkt på hur de stackars tarmarna i magen får flytta på sig för att göra plats för bebisen. Kroppen är otrolig som kan flytta på allt där inne och sen lägga tillbaka grejerna efter graviditeten.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-02-18 11:24:16 följande:

Min är ganska aktiv under dagen och framförallt på kvällarna. På nätterna är h*n lustigt nog HELT stilla.Har blivit orolig många gånger när jag vaknat på natten och inte känt något men nu har jag liksom förstått att den här bebisen kanske är en sån som faktiskt sover på natten (ber till gugudarna att det håller i sig när h*n kommer ut, haha). Jag kan kliva upp och gå och pinka och sen böka runt rätt mycket i sängen och ändå är det stilla i magen, men på dagarna är det som sagt full rulle:)

Min mamma förlorade sin förstfödda 3dagar innan hon var beräknad (hon märkte det när det inte rörde sig mer) så jag har varit nojig mer än en gång!:( försöker dock acceptera att bebisen bara har lugnare dagar och lugnare stunder precis som alla andra och inte stressa upp mig för mycket! :)

Usch jag förstår att du blir nojig om din mamma varit med om en sån grej. Tyvärr vet jag också flera som förlorat bebisen sent i graviditeten.

Min man vägrar att köpa en vagn innan han har en levande bebis i sina armar. Han är livrädd att jag ska få missfall.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?