Mimipig skrev 2015-02-07 08:54:23 följande:
Jag kunde inte ha mina vanliga jeans - eller ens kjolar! - efter v 12! Har gått upp ca 13 kg. Tycker ändå att jag är riktigt nöjd med kroppen, jag var beredd på att bli en späckhuggare. Även om jag vet att jag har fått köpa större trosor så tycker jag att jag ser ut som vanligt plus mage. Jag är alltså desillusionerad åt det ickekritiska hållet. Bra så.
Jag började nog med mammabyxor ca v 12 utan att då gått upp ett gram, men svullna tarmar. Förra gången var jag fem kilo lättare innan jag blev gravid och då blev det mammabyxor i v 8 redan, då hade jag gått upp fem kilo v 12. Nu kan jag knappt ha på mig ett vanligt linne, de når liksom inte över magen längre, medans förra gången hade jag inte en enda gravidtröja utan köpte bara en storlek större än vanligt av hms lite stretchigare tröjor.
Nu har jag gått upp 11 kg och känner mig som en flodhäst. Jag är så avis på maken som hoppade i pjäxorna och drog iväg till skidspåret i morse. Jag älskar att åka längdskidor, men det säger kroppen totalt nej till.