Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Igår em hände något när jag lyfte dottern, panikont i ryggen så jag mådde illa när jag rörde mig. Och i natt har jag haft så jävla ont i sittbenen och det känns som höfterna sitter löst. Idag har det gått över till ischias. Kan det vara någon form av foglossning? Jag har ju varit helt förskonad ifrån det tidigare.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-02-05 21:31:54 följande:

Många BB-avdelningar har ju stoppat även syskonbesök nu när RS-viruset är så aggressivt. Syskon är ju oftast dagisbarn och en vanlig liten dagisbacill kan vara RS som är livsfarligt för en pyttig en.

Jag tycker det är skitbra att det är besöksförbud på BB. Dels för sjukdomar och dels för släktingar som inte förstår att hålla sig borta.

Det här med att ha dagisbarn och nyfödd skrämmer mig. Vår dotter är 1.8 nu och konstant sjuk när hon varit på dagis. Jag vet inte om jag vågar ha henne på dagis när bebisen precis kommit.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-02-05 21:42:29 följande:

Jag är också lite orolig för dagissmittor även om mitt dagisbarn är 5 år och inte alls sjuk lika ofta nu för tiden. Men för hennes skull så vore det bäst om hon var på dagis de timmar hon får vara där.

Vår dotter trivs som fisken i vattnet på dagis. Men går sällan två veckor i rad utan någon sjukdag. Men hon har bara gått fyra månader där och ska väl prova alla baciller. Både positivt och negativt så har maken dåligt med jobb under april så han kanske blir pappaledig mycket då.
  • LillLouise84

Äntligen har jag fått vila så jag orkar göra något igen. Jag ignorerar magkatarr, illamående, bihåleinflammation och halsbränna. Idag har jag tvättat, vikt tvätt, bakat bröd och plockat grejer. 43 dagar kvar till bf, jag är så jävla trött på att vara tjock.

• LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-02-06 13:22:12 följande:

nedräkning!!! Haft sista lektionen på min sista arbetsdag! Nu är det bara 10 elevtexter som ska rättas och sedan mina vänner är jag ledig till januari 2016!!!!!!

COUNTDOWN!

Åh vad skönt! Bara gå hemma och boa nu då
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-02-06 14:24:12 följande:

Förstår det, har 45 dagar kvar. Skönt att du fått vila så du fått lite energi.

Chattade med en kompis som ska köpa valp nu och så kom vi in på min graviditet och jag sa att det var 6 veckor kvar nu. Jättesnart fick jag som kommentar.. Ja, jo, egentligen men för mig som bär på extravikten känns det som en evighet. Men visst, de ska få sin valp om 5 veckor och om det känns som snart för dem så är en vecka till inte så mycket. Men skillnaden är att de vet när de kan hämta valpen och har ett datum. Jag har ett beräknat datum och kan inte räkna med något alls, det kan lika gärna bli om 59 dagar...

Jag gissar att din kompis inte har barn, eller fick för flera år sedan. Jag känner igen typen av kommentarer som kan göra att man blir gråhårig på personen i fråga.
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-02-06 14:16:46 följande:

Jag skulle tro att det var ett sånt hon pratade om. Ja min BM sa att det funkade bara när man stod och gick i övrigt var det väldigt obekvämt så om man satt mycket så fanns det en mjuk variant men den var betydligt dyrare och det tyckte hon inte riktigt det var värt.

Får se om någon av mina kompisar använt ett sådant och låna för att testa. Verkar annars som ett onödigt köp om det skulle visa sig att det inte funkade för mig. Finns mycket roligare saker att köpa in när det gäller graviditeten och kommande barnet. :)

Här har sjukgymnasten ett att låna ut några dagar så man kan testa innan man köper ett själv.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-07 08:54:23 följande:

Jag kunde inte ha mina vanliga jeans - eller ens kjolar! - efter v 12! Har gått upp ca 13 kg. Tycker ändå att jag är riktigt nöjd med kroppen, jag var beredd på att bli en späckhuggare. Även om jag vet att jag har fått köpa större trosor så tycker jag att jag ser ut som vanligt plus mage. Jag är alltså desillusionerad åt det ickekritiska hållet. Bra så.

Jag började nog med mammabyxor ca v 12 utan att då gått upp ett gram, men svullna tarmar. Förra gången var jag fem kilo lättare innan jag blev gravid och då blev det mammabyxor i v 8 redan, då hade jag gått upp fem kilo v 12. Nu kan jag knappt ha på mig ett vanligt linne, de når liksom inte över magen längre, medans förra gången hade jag inte en enda gravidtröja utan köpte bara en storlek större än vanligt av hms lite stretchigare tröjor.

Nu har jag gått upp 11 kg och känner mig som en flodhäst. Jag är så avis på maken som hoppade i pjäxorna och drog iväg till skidspåret i morse. Jag älskar att åka längdskidor, men det säger kroppen totalt nej till.
  • LillLouise84
    SvanE skrev 2015-02-07 23:16:44 följande:

Magsjukan slog till, inte att rekommendera som höggravid :/

Fått jävliga sammandragningar som givit ordentlig molvärk i magen av och till. Kunde klocka dom men har inte blivit värre så tror mer det är kroppens sätt att säga att det är ok att ligga på toalettgolvet hela kvällen...

Fy tusan! Hoppas det går över fort och inte drar igång något ännu. Att åka till förlossningen med magsjuka kan inte vara roligt.
  • LillLouise84

Åh vad trött jag blir på att vara gravid! Jag kan inte ligga ner längre. När jag somnar så vaknar jag efter tio minuter med världens sura uppstötningar så jag nästan spyr, tredje natten och det blir bara värre för varje natt. Ändå äter jag losec och Novalucol. Jag vill sova!!!!!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?