Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-06-14 16:02:18 följande:

Vi var ju uppe och hälsade på svärföräldrarna i helgen. Det gick jättebra. Nu är det bara halva bilfärden kvar. H sover så det är ganska smidigt.
    Iaf, det var ju begravning så vi träffade stora delar av mannens familj före och efter ceremonin utanför kapellet (under ceremonin var jag och H i skuggan och njöt av svalkan i sommarvärmen). Många av släktingarna var glada att vi kommit upp och kunde se H vilket tog bort lite av det sorgliga i att begrava en kär släkting.
    Men... Jag har försökt att inte bekymra mig så mycket över min kvarvarande övervikt och putande mage utan kör på kläder som är bekväma och smidiga att amma i även om det innebär att putmagen syns. Försöker känna mig fin ändå och okej med att det tar tid att få tillbaka min kropp. Då var det en nästkusin till mannen (syssling heter det kanske norr om Skåne?) som frågade om det var tillökning på gång. Just då blev jag bara paff och förstod inte att han syftade på min mage (försöker inte tänka negativt när det gäller min kropp) utan tänkte han kanske undrade om vi redan funderade på syskon och sa att jag gärna ville återhämta mig från graviditeten först (tack amningshjärna). Men sen slog det mig att det var min mage han syftade på och då blev jag ledsen och nu skäms jag för min kropp. Något jag inte gjorde i samma utsträckning innan trots min tigerrandiga mage. För då tänkte jag att det tar tid och jag kör ju mammamageappen och mammayoga och promenader så jag borde få bort fettet till slut och bra magmuskler.

Känns som att han inte hade så bra koll på barnafödande och mammakroppen.
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-06-14 10:25:55 följande:

Är det någon av er som har koll på tyger på nätet?

Jag är ute efter stretchiga och sköna trikåtyg med fint tryck. Ekologiskt är en bonus.

På Instagram är det många som säljer barnkläder i fina tyg, men var sjutton köper de tygerna?? Jag hittar något enstaka, men långt ifrån alla.

Här är exempel på tyg jag vill hitta:

phpSH9RwI04000.jpg

Fast ännu hellre med glasstrutar, enhörningar, regnbågar eller annat festligt!

Har du kollat stoff & stil?
  • Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-06-21 00:58:23 följande:

Ni som ammar och pumpar (eller bara ammar): jag har alltid ställt klockan och gått upp och pumpat mitt i natten (om det inte är MIN natt, då ammar jag) för att inte mjölken ska sina. Men nu är det ju många som får sova fler än fyra h i sträck på natten - hur tänker ni kring att upprätthålla mjölkproduktionen? Jag skulle så gärna bara sova vidare varannan natt i gästrummet utan att behöva pumpa i vargtimmen.

Isak har börjat sova längre på natten, ofta från ca 23:00 till 06:00 och jag har inte märkt någon skillnad på mjölkmängden. Ammar ju ändå säkert 8 gånger på dagen. O mkt snuttande på kvällarna.
  • Mildamilda

Jag har inte skrivit så mkt på sistone. Vi har haft sjukstuga här med storebror som fick lunginflammation och varit hemma från förskolan i två veckor. Lilleman har också varit hostig och förkyld. Jag själv har knappt varit ute, och knappt träffat folk heller... Tufft med långvariga sjukdomar! Nu är jag så glad att vi är friska igen! På tisdag ska vi på 3-månaders kontroll med vaccination, ska bli så kul att få veta hur lång Isak blivit!

• Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-06-22 23:58:58 följande:
    Oj! När är han född nu igen? W har vänt sig om från mage till rygg, men mest pga att han ramlar åt sidan när han reser på sig som ett sjölejon. Han greppar grejer, slår medvetet på saker och drar mig i håret. Han kan härma mig också, räcka ut tungan-leken etc. Gör salivbubblor och har börjat dregla, stoppa fingrarna i munnen och har skrattat enstaka ggr. Ler massor och babblar. Det är är väl ungefär hans repertoar. Han är född 26/3.
    Ingen dålig repertoar : )
  • Mildamilda

Nu har vi varit på tremånaders kontroll, Isak är 65 cm lång och väger 6600 - lång kille! Nu får vi se om han får feber av sprutorna. Imorgon ska vi åka bil 40 mil, spännande!

• Mildamilda
    septemberbarn08 skrev 2015-06-23 14:00:55 följande:

Hur är det egentligen med vaccinationen, är det feber de inte ska ha när de får sprutorna? Eller är det att de inte ska vara snuvig? Tänkte, ska jag vänta tills hon inte är snuvig längre kan jag ju få vänta länge:/

De ska inte ha feber sa vår BVC sjuksköterska idag. Förkylning var ok, Isak har hosta och misstänkt ögoninfektion men fick sprutor idag. Angående din dotter, kan du inte pröva "vanligt" nässpray?
  • Mildamilda

Ni som fått råd att inte ge välling sa de varför? För välling är väl samma innehåll som pulvergröten?
    Ang. Vikt så var jag inte med i viktutmaningen, men jag har fortfarande 5 kg kvar till före-gravid vikten... Har inte gjort något för att gå ner knappt gått promenader då vi haft mkt sjukdom med storebror. Jag har snarare gått upp i vikt och det beror nog på att jag äter choklad och fika typ varje dag... Ska börja jobba på det mu iallafall.

• Mildamilda

Nu ikväll så skrattade Isak ljudligt för första gången. Han är 3,5 månader, jag kollade när storebror skrattade första gången och det var också vid 3,5 månader - lite kul. Fantastiskt att få höra ett bubblande skratt! Sen har jag suttit och fånat mig för att få honom att skratta igen... : )

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?