Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Astilbe skrev 2015-02-15 19:27:47 följande:

Fick förresten frågan från självaste svärmor i dag på ett kalas om hur många kilo jag har gått upp... Frågar människor verkligen om sånt??? Har inte problem med klappar på magen osv för det är ju med kärlek, men antalkilofrågan - den är väl jävligt onödig?

Jag har aldrig klämt på gravidmagar men jag har absolut frågat gravida hur mkt de gått upp, eller kanske snarare efteråt, utan att lägga någon värdering i det. Nu fattar jag att det inte är helt oladdat, jag tycker det är rätt framfusigt när typ kollegor frågar.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-15 20:02:56 följande:
    Jag blir förbannad när jag hör att det är normalt att ha diverse skador och smärtor ÅR efter en graviditet och förlossning. Det känns förjäkligt.
    Jag håller med och känner mig oroad för att underlivet inte kommer få den eftervård och uppmärksamhet som det förtjänar.
  • Mimipig
    Misty W skrev 2015-02-15 22:11:55 följande:
    Så sa mina kollegor från andra avd. Dom fatta inte att jag va gravid fast jag la på mig.

Den ena va så upprörd över att jag blivit tjock att hon satt å beklaga sig på deras morgon rapport. Som tur va så visste en av dom om att jag va gravid så då kom min upprörda kollega över till mig och bad om ursäkt för att hon inte vågat fråga mig.

Sa åt henne då att nästa gång hon tycker att jag börjar bli fet så MÅSTE hon säga till mig för detta blir mitt sista barn. Haha hon skämdes som en hund!
    Vad är det för fel på folk? Hyfs! Min mage är nog väldigt "vanligt gravid" för min vecka, varken gigantisk eller ovanligt liten, och jag har märkt att de enda som säger att den är stor och "oj, är det 5 veckor kvar?!" är kvinnor som aldrig varit gravida själva. De tycker helt enkelt att allt är stort. Och har ingen koll på att det kan vara känsligt, även om jag inte tagit illa upp. Än.
  • Mimipig
    Lavish skrev 2015-02-15 21:51:38 följande:
    Tja, det blev faktiskt bra till sist, så det blev ju ingen permanent skada, för att inte oroa någon i onödan.

Men jag tar inte för givet att vi ska kunna sätta igång igen någon månad efter förlossningen direkt iaf. 

Och ja, det är klart att det är helt jävla sjukt att vården tycker att det är "smällar man får ta", särskilt om det gäller permanenta problem/skador. 
    Det gäller att vara påstridig med underlivet efteråt alltså. Min kompis sprack och blev sydd (jättevanligt ju) men sen visade det sig att de sytt ihop henne för mycket, så hon fick snittas upp igen. Det känns så... Klantigt!?
  • Mimipig

När jag satte mig på tunnelbanan idag upptäckte jag att kvinnan bredvid mig satt med ett barn i knät som hade spytt ner hela sig. Såg att det var lite på mitt säte också. Jag fick panik, drog upp sjalen över mun och näsa och klev av vid nästa hållplats utan att ta i något. Har nu tvagat och spritat mig. Kräksjuka ska inte smitta luftburet, så jag hoppas att mina åtgärder funkar. Eller att det bara var nån vällingspya, utan sjukdom. Jag har ingen kräkfobi annars, men just nu vill jag bara vara frisk och stark. (Eh, ja, givet.)

• Mimipig

Ännu en nackdel med foglossning: man blir ett enkelt offer för stans alla säljare av el- och mobilabonnemang, välgörenhetsambassadörer för Rädda Barnen, Amnesty, Läkare utan gränser etc och alla andra som livnär sig på att haffa oss som inte kan fly fältet och tvinga oss till dåligt samvete och ogenomtänkta köp. Ursäkten "jag har bråttom" godtas liksom inte i rullatortempo.

• Mimipig
    sommarstad skrev 2015-02-17 18:38:23 följande:
    Jag brukar titta åt ett annat håll och låtsas att jag varken sett dem eller hört dem. Hörlurar i öronen kan jag rekommendera, även om du i inte lyssnar på något, bara för det är då lättare att låtsas att man inte hör alt kan man låtsas att man pratar i handsfree.

Om de ändå lyckas haffa dig kanske du kan låtsas att du får värkar eller nåt? :p

Har mycket svårt för säljare på stan. En anledning varför jag bor i en småstad ;)
    Det där tricket med hörlurar är ju toppen. Taget!
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-02-17 18:27:28 följande:
    Usch jag förstår din panik. Käka ett gäng hela vitpepparkorn, de sägs hjälpa mot magsjuka. Hoppas du slipper magsjukan
    Vitpepparkorn? Hur snabbt ska man göra det? Ingen idé om jag tar dem imorgon eller? Inga känningar än, så jag tror jag klarat mig. På tal om sjukdomar: Såg på statistik från Folkhälsoinstitutet att influensan verkar peaka den här veckan - skönt när vi går mot vår och bacillerna viker hädan!
  • Mimipig

Igår trodde jag en stund att jag brutit nacken av bäbisen - på toa. Var så förstoppad att jag fick ta i som på en förlossning och plötsligt knäckte det liksom till. Sen kunde jag inte få en enda reaktion från bäbisen på en halvtimme. Usch, vad läskigt. Och hur skulle jag förklara det här för folk? Att han dog för en bajskorvs skull...? Men han sov visst bara. Puh!

• Mimipig
    laila88 skrev 2015-02-18 12:57:29 följande:
    Det sägs att tjejer har mer hicka än pojkar :) och om det är en flicka i min mage så stämmer det för min son hickade aldrig så här mycket :) Men det känns långt ner där bebisen har ryggen, som septemberbarn08 skrev tickande med några sekunders mellanrum :)

Kan va ren inbillning också men om ja äter sött är det vanligare att bebisen hickar också tycker jag :)
    Min lille pojke i magen hickar varje dag. Det känns både nere i underlivet vid hans huvud, längs med hela ryggen och rumpan. Så det är inte enbart en tjejgrej...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?