Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-02-18 12:01:13 följande:
    Ja det är ju något jag vetat om hela mitt liv (storasyster är född 11år innan mig) men förstod nog inte på allvar vilken tragedi det måste ha varit förrän jag själv blev gravid. Har en enorm respekt för min mamma för att hon tog sig igenom det!

Hur rädd jag än varit emellanåt försöker jag ändå tänka att risken för att något ska hända är mindre än chansen att det ska gå bra. Har hela den här graviditeten oroat mig för att något ska vara fel men ingenting har ju hittills tytt på det så jag kan ju inte grubbla över det mer. Bättre att försöka njuta och skulle något visa sig vara fel får man handskas med det då!
    Min mamma är väldigt pragmatisk och rationell, hon säger att tanken på att det skulle vara något fel inte föll henne in en enda gång under någon av hennes två graviditeter. Jag är ganska cool, men inte riktigt så kylig som mamma. Vi fick ju jättedåliga odds på kub-testet tex, så jag har ändå fått ett smakprov på oron. Men sen har plutten skött sig fint, sparkat livligt, vänt sig själv och växt enligt kurvan, så jag försöker tänka att chansen för att allt går bra är överlägsen.
  • Mimipig
    linnis83 skrev 2015-02-18 14:30:06 följande:

Hej tjejer!

Har hängt i apriltråden hittills (beräknad 29/3) men har tjuvkikat på er ett tag och tycker ni verkar vara ett sånt härligt gäng! Hoppas det är okej att jag hakar på här?

Är 31 år och bor i Skellefteå, väntar mitt första barn så allt är nytt och spännande! = )

Idag har jag varit på kontroll hos bm och det konstaterades att bebis ligger med huvudet uppåt...! Tvärtemot vad jag har trott... Är i v 34+2 idag och den fick till nästa besök om ca 2 veckor på sig att vända sig, annars blir det vändningsförsök... Kändes lite jobbigt att den inte ligger rätt ännu, men jag hoppas att den hinner sno på sig... När har era bebisar vänt sig?

Gjorde även sammanfattning inför förlossningen, fast jag hade en annan bm än min ordinarie då hon var sjuk... Kändes lite konstigt då hon inte har följt mig eller ens träffat mig förut... = / Nästa besök ska jag ha ytterligare en annan bm för min ordinarie har semester....

Blev ett långt och lite gnälligt första inlägg det här, hoppas ni har överseende... = )

Välkommen! På bm-besöket i v 32 (31+4) hade han vänt sig konstaterade bm för första ggn. Jag tror han vände sig tre dar tidigare, för då var det ett jäkla våldsamt och smärtsamt härj i magen. Om det stämmer att det var det han sysslade med kan du kanske hålla utkik efter en liknande magfest.
  • Mimipig
    sommarstad skrev 2015-02-18 21:22:03 följande:

En fundering. Min barnmorska sa att de kollar inte hur barnet ligger innan v 35 (räknar bara hela veckor så det blir v 36 i min räkning). Detta för att innan dess finns chans att barnet vänder sig igen och det då kan skapa stress hos föräldrarna. Så även om hon känt hur barnet legat innan den veckan har hon alltså inte sagt något till oss . Men jag förstår det som att det  där verkar variera från barnmorska till barnmorska eller kanske är det olika beroende på län? När fick ni först höra hur barnet låg?  :)

I v 32. Då fick jag ligga på rygg med benen uppdragna, ta ett djupt andetag och så pressade hon händerna ner mot ljumskarna och kände då ett huvud på plats. Hon sa också att han har tid och plats att snurra, men nu i v 36 har han fixerat sig och kommer troligtvis inte snurra längre.
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-02-18 20:07:04 följande:

Plötsligt händer det...

Efter ytterligare ett besök hos BM som tycker att det är dags att packa väskan så har jag helt plötsligt ikväll gjort det, vecka 35+3. Hade inga som helst planer på att packa såhär tidigt, men men...

Än så länge är det bara bebisens väska som är packad, men listan för min egen väska är klar och små reseförpackningar av toalettsaker plus gördel är införskaffade så det är bara att lägga ner i en väska sen.

Just ja... Den där väskan. Det få bli till helgen. Eller så. Måste väl skaffa amnings-bh och gördel också. Annars tänker jag att jag minimerar packningen. Jag tänker inte gå mån modevisning i BB-korridoren...
  • Mimipig

Det ska bli 9 grader varmt i Sthlm idag, så jag tog en tunnare kappa, och vips - nu erbjöd någon mig en sittplats på den överfulla tunnelbanan! Jag har väl bara sett tjock ut i makens vinterjacka.

Idag har jag en jättelansering av ett stort projekt på jobbet, blir en lång dag, men åh så skönt när den här dagen är över. Då ska jag verkligen börja avveckla mig själv på jobbet. 2,5 arbetsveckor kvar.

• Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-02-19 14:13:05 följande:
    30 dagar här med. Jag är trött på att vara gravid nu. Jag har idag tagit tag i att packa mer i bbväskan, och har en lista på vad som ska med i sista stund. Men är den här bebisen som sin syster så blir det väl någon gång i april. Om jag inte blir igångsatt pga högt blodtryck igen.
    Jag har 31 dar kvar. Jag är inte redo för förlossning, ska jobba två v till innan jag ska börja tänka på det. Däremot är jag helt färdig med magen. Den behöver verkligen inte växa mer! Jag fattar inte hur den ska kunna bli större. Stopp!
  • Mimipig

Puh! Äntligen är den här dagen över! Har nu hållit i presskonferens och mingel för en enorm lansering för en samarbetspartner. Och det gick vägen! Har stått på benen nästan hela dagen och nu är min kropp helt knäckt. Det värker nåt så vansinnigt i fogarna, ryggen, fötterna, klarar knappt att stödja på höger ben. Så jag har lärt mig en läxa också - jag kan inte jobba ihjäl mig just nu. Men i och med den här kvällen så kan jag också släppa en massa ansvarsområden till min vikarie. Och jag ska verkligen fundera på om jag kanske ska utnyttja min 50%-iga sjukskrivning de sista veckorna också.

• Mimipig

Ebe91 - så himla tråkigt med svärmor! Tyvärr så skapar det nog bara värre problem om du ska jävlas tillbaka. Skulle det funka att ringa henne imorgon och säga "Jag blev väldigt ledsen över vad du sa om FB, och nu känner jag mig väldigt stressad över det. Det är väldigt viktigt för mig att själv få lägga ut den nyheten skälv när vi är redo, och jag hoppas att du förstår och respekterar det." Folk brukar sällan vara lika ståpåiga när de blir konfronterade. Eller vaffan - be din man göra det. Han kan väl hantera sin mamma?

• Mimipig
    laila88 skrev 2015-02-19 22:49:12 följande:

Urs va irriterad ja blir. Att folk inte kan vanligt sunt förnuft, att det ens ska få bli ett problem överhuvudtaget! Man lägger inte ut allt på facebook, speciellt inte någon annans händelse MOT deras vilja. Herregud vilka människor de finns :) Man ska ha rätt att välja när eller om man vill gå ut i socialamedier med livshändelser, men det verkar folk inte fatta.

Jag vet inte om ja kommer lägga ut på facebook, och hoppas verkligen att ingen annan gör det heller, iallafall inte utan mitt godkännande. Dom som behöver veta att jag får barn lär nog få veta det i vanliga livet när det passar sig ändå tänker jag ;D

Men har nog blivit extrem inom det området, mina vänner fick också dubbelcheka med mig om bild och text efter babyshowern, just för jag är mer "privat" nu mera. 

Ja... Jag har inte lagt ut på FB att jag är gravid ens. Det kändes för privat i början och nu när det inte direkt råder någon tvekan om mitt tillstånd så känner jag ändå inte för det. Jag gillar inte heller att bli fotograferad som gravid. Jag tar kort i badrumsspegeln utan huvud för dokumentation, i övrigt undviker jag kameror så gott det går.
  • Mimipig
    Misty W skrev 2015-02-20 15:05:25 följande:
    Sånna ska man fan ringa vakten på!!!!! Jävla egoister!
    Ja - och hur har hon lyckats ta sig in???
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?