Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag ligger också vaken sen 4... Inatt igen. Så himla stressande att veta att klockan ringer om ett par h.

Spännande med förvärkar. Jag har inte känt något i närheten än. Trots att det verkar vara knökfullt i magen så verkar han ändå fatta att han ska stanna på det trånga pensionatet en månad till åtminstone. Jag tvättade bäbiskläder idag, (igår) mest för att alla i tråden verkar göra detsamma men någon BB-väska har jag inte påbörjat. Har inte heller köpt några grejer till mitt nya mamma-jag: saknar amnings-linnen, amnings-bh, amningslappar (eller vad det heter), bröstsalva, gördel etc.

Tips på vad man ska tänka på när man köper amnings-bh?

• Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-02-12 14:56:22 följande:

Mina förvärkar har hållit i sig under dagen. Det är ju tydligt att det bara är förvärkar eftersom det annars borde hänt något mer tycker jag.. De går över när jag är uppe och rör mig men kommer tillbaka med samma styrka och smärta så fort jag är stilla. Just att det avtar när man rör sig sägs ju vara ett supertydligt tecken på att det bara är förvärkar men i mitt fall är det inte mycket att lita på då det var precis likadant när bägge mina andra förlossningar satte igång, då har värkarna bara känts när jag varit stilla. Kan heller inte klocka värkar och lita på att det är lugnt så länge de kommer oregelbundet då jag aldrig fick regelbundna värkar då heller.. så man kan ju minst sagt säga att jag känner mig förvirrad just nu.

Oroar mig för att tappen ska påverkas när de är så kraftiga och kommer så ofta.. samtidigt är jag rädd att det INTE händer något och att jag typ ska gå såhär och pinas i flera veckor till..

Har du ringt din bm eller förlossningen? Vad säger de att du ska göra? Fattar att det inte känns kul att åka in i onödan - du hade väl ganska långt dit?
  • Mimipig
    Astilbe skrev 2015-02-12 18:25:50 följande:

Så, då har man lipat på IKEA också... Min stackars man råkade ju föreslå någonting annat än det som jag skrivit upp på vår inköpslista... Alltså är det bara mina hormoner som helt har flippat ut på sistone? Sedan kan jag verkligen inte gå många meter alls längre utan att få sammandragningar non stop. Har fått leta sittplatser hela IKEA-rundan igenom eftersom sd bara släpper numera om jag sitter ner en stund. Råkade dessutom se hur en annan tjej satt på huk(!!!) för att kolla in om en bottenhylla var avtagbar... Vill bara kunna gå och röra mig igen som en normal människa!!!

Helt normalt och förståeligt alltihop. Inte läge att gå utanför shoppinglistan med spontana initiativ just nu. Fräckt av vanligt folk att demonstrera sin spänstighet inför en höggravid kvinna. Jag blev helt knäckt av att se hur en massa GRAVIDA kvinnor på föräldrakursen studsade runt på lätta fötter. Ohyfsat. Men det är inte långt kvar tills vi också kan gå på promenad igen.
  • Mimipig

Ang amning: någon som fått det att funka tidigare med att varva amning med ersättning i flaska? Det är mitt drömscenario, men jag har fattat att det kanske inte är helt enkelt?

• Mimipig
    Nixe skrev 2015-02-13 15:08:00 följande:

Vagnen har levererats!! :D försöker skynda hem men bussen gör som en snigel. Ååh vad jag har längtat sen början av oktober!! Hoppas den är lila perfekt som jag tänkt mig nu bara ;)

Vår vagn (bugaboo Buffalo) har levererats till butiken för flera v sedan, tillsammans med en massa tillbehör och grejer, men jag har inte varit där och tittat - de förvarar den i butiken tills vi hämtar den, vi bor i lgh i Sthlm och har liksom ingenstans att förvara den. Den får bo i hallen sen, men så länge hos butiken. Inser att jag inte är någon vagnfantast... Butiken ligger bara ett kvarter bort.
  • Mimipig
    Nixe skrev 2015-02-13 21:58:10 följande:
    En buffel för oss med :) vad är det för tillbehör ni valt till? Vi bor också i lägenhet men strax utanför Stockholm, har plats för den i hallen men den bor i bebisens rum så länge så inte katterna inviger den för entusiastiskt ;D
    Den är verkligen snygg! Jag gillar särskilt läderdetaljerna. Vi tog en "vanlig" Buffalo, men i dark khaki, typ militärgrönbeige. Jag minns knappt allt vi beställde - åkpåse, sittdyna, mugghållare, skötväska, nån mindre behållare, sommarsufflett... Var det allt tro?

Vad duktigt att sätta ihop den själv! Butiken gör det tydligen åt oss, vilket förmodligen innebär att det kommer att ta en evighet att lära sig alla knepen själv...
  • Mimipig
    pink76 skrev 2015-02-13 14:05:33 följande:

Jag orkar snart inte mer. Jag är arg hela tiden, arg o irriterad. Jag är stor o tung. Jag orkar ingenting, o jag har massor att göra o snart ingen tid. Har ingen energi alls o för att inte tala om smärtan i ryggen.

Jag kan inte sova heller för att jag är så stor. I natt var jagvaken från kl 12 till kl 5. Jag orkar snart inte mer.

O min man fattar ingenting. Det han gör är att skälla på mig för allt jag inte gör.

Dumma man! De ska ha förståelse för oss. En bagatell i sammanhanget kanske men jag har varit så irriterad på min man hela dan. Vi bestämde att vi skulle "hitta på nåt" ikväll annat än att bara sitta i soffan och se på Netflix. Då förslog han en promenad. En promenad!!! Vilket hån! Jag har ju inte kunnat göra annat än att hasa ett halvt kvarter den senaste månaden. Tror han att jag har fejkat foglossning för att jag är lat eller?
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-13 23:12:18 följande:

V 37+0 idag. Jag hade önskegissat att bebisen skulle komma 14-15 februari, men det känns inte som det är på gång direkt, hehe.

Jag mår lite illa nu, men det är troligt att det beror på de vansinniga mängder mat och fika jag fått i mig idag. Spännande och galet nervöst det här med förlossning, jag är inte helt säker på om jag vill, men det är så dags att tveka nu.

Å ena sidan är jag så trött på den här magen och allt ont i kroppen och vill bara att förlossningen ska vara förbi så jag kan få ett liv igen. Å andra sidan är jag inte redo för förlossning och det nya livet riktigt ännu.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-14 06:49:56 följande:

Alltså, 79,2kg efter kiss och före frullen. Det är 4kg mer än förra veckan när jag vägde mig efter frukost

Vad fan är det här? Ska jag börja öka 4kg per vecka nu på sluttampen??

Nej, nu får hon komma ut...

Det måste väl enbart vara vatten? Fett kan inte hopa sig så snabbt och din bäbis har väl inte tagit ett 4-kilosskutt heller... Vattnet kissar man ju ut direkt efter förlossningen, så egentligen behöver du inte kännas vid de här kilona.
  • Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-02-14 08:00:05 följande:

Räknade igen och kom fram till 27barn förresten. Helt otroligt med tanke på hur mycket äldre folk det bodde här för bara några år sedan.

När dottern börjar förskoleklass kommer det vara hela 7 barn från detta kvarter som börjar samtidigt:)

Ja, vilken lyx! Som Bullerbyn! I vårt trapphus i stan (nu lät jag som Skrållan) bodde det noll barn när vi flyttade in för fyra år sen. Det senaste året har det fötts minst ett barn per våningsplan (fem) så jag hoppas ingen flyttar utan att kidsen kan bli bästisar - så praktiskt!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?