Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-02-01 09:10:46 följande:
    Ja, det är ju mycket som kan ändras i kroppen. Jag hoppas att jag kan ta det med ro, se hur fantastisk kroppen är, och nästan känna stolthet i förändringarna. :)

Jag säger det igen: Jag är så glad att jag slutat jobba. Ibland känner jag mig lite lat och värdelös, men jag fixade inte mitt jobb alltså. Det gick inte. Det är inprogramerat att jag ska vara duktig och kämpa, så jag är till och med lite nöjd över att vägra vara duktig! :)
    Jag förstår duktighetsfällan. Jag försöker också tänka tvärt om och inte vara så hård mot mig själv när jag inte orkar allt längre. Tex sover jag ca 40 min på arbetstid varje dag efter lunch. Det skäms jag inte ens för längre, utan ser det som priset för att jag ska orka med eftermiddagen.
  • Mimipig

Jag känner mig som ett riktigt partyanimal! Har varit på middagar hos vänner både fre och lör och inte kommit i säng förrän 03. Riktigt kul, även om det blir lite tjatigt i öronen efter midnatt när man är nykter och de andra pratar högt, långsamt och drar samma poäng gång på gång.

Men ja, eftermiddagslur är obligatorisk.

• Mimipig

Ang läkare och apotekspersonalen: jag fick träffa en läkare hos bm vid inskrivningen i aug för att prata om mina mediciner (migräntabletter, insomningstabletter etc) för att få veta vad som går igen till fostret och vad som är säkert. Bland annat förklarade han att jättemånga mediciner får stämpeln "olämplig för gravida" som standard, för att inte bli stämda. Flera av mina som hade den instruktionen var fritt fram att ta, sa han efter att ha slagit i sina lexikon. Alltså - jag går på vad läkaren säger, inte Apoteket. En tant där ville inte ens sälja nässpray till mig som det uttryckligen stod "får tas av gravida" på.

• Mimipig
    JhjärtaK skrev 2015-02-02 13:32:39 följande:

Nu är jag utskriven och tappen verkar ha återgått till 20 mm som den var i onsdags så läkaren trodde att de skulle stanna inne i många veckor än, whoho! (Även om de såklart inte kunde lova något smile5.gif )

Var på TUL också och tjejerna fortsätter att växa smile1.gif . Tv1 väger ca 1734 g (-10%) och Tv2 ca 1855 g (-4%). Så himla härligt att de börjar närma sig 2 kg och båda har växt ca ett halvt kilo på två veckor! :-O

Härligt att höra!
  • Mimipig

Vaknade 5 och kunde inte somna om. Min bm hävdar att den här dåliga sömnen mot slutet av graviditeten är finurligt konstruerad för att vi ska öva på amningsnätter. Jag hävdar att det är ett naturens hickups och att det hade varit bättre att få ladda med ordentlig sömn. Åtminstone om kvinnan ska vara en jämställd förvärvsarbetade. Fy farao vad trött jag är och idag kommer min vikarie för en heldags introduktion av mig.

• Mimipig
    Tussludd skrev 2015-02-03 14:55:08 följande:

Idag har bebisen varit vaken i stort sett hela dagen och röjt runt. Den brukar röra sig mycket, men detta är extremt. Hur har ni det i magarna? Gör de som de brukar eller har de också ändrat mönster?

Jag var hos BM i morse som konstaterade som jag misstänkt att den lagt sig med ryggen på vä sida och där finns tydligen mera plats. Den kanske bara njuter av att sträcka ut helt enkelt?! :)

Ni som fått barn tidigare, hur reagerar bebisen på värkarna? Känner man att den rör sig då också?

Min verkar också vara vaken mest hela tiden. Han har lags sig med huvud ner och ryggen på vänster sida. Sen använder han knän och fötter till att sparka/trycka/pressa ut min navel och midja/sida.
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-02-03 14:59:58 följande:

Nu jäklar ska jag sy en filt!! :)

Det orangea är velour och det andra är sån stretchig bomullsjearsey. phptZ34eh20494.jpg

Kul! Du måste visa resultatet! Hur gör du med kanterna? Kantband? Sticksöm?
  • Mimipig
    Mimipig skrev 2015-02-03 22:50:27 följande:
    Kul! Du måste visa resultatet! Hur gör du med kanterna? Kantband? Sticksöm?
    Glöm fråga, jag såg ditt svar till Kpax nu. Men visa hur det blev!
  • Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-02-04 04:48:35 följande:

Wow, tror att jag för första gången på MÅNADER sovit en hel natt utan att vakna en enda gång!!

Ingen av de andra i familjen som väckt mig, inte vaknat för att byta sovställning, inte vaknat för att jag haft ont nånstans. Helt otroligt! :)

Bra natt! Jag sov också ovanligt bra! Vilket för min del innebär att jag bara vaknade tre ggr. Sweet! Vaknade före klockan också.
  • Mimipig

Ang kisseriet: det kommer väldigt små mängder nu för tiden, även om jag är extremt nödig innan. Någon annan som fått så?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?