Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-02-10 14:10:17 följande:

Tack hörrni :)

Ja det känns skönt! Det enda jag skulle tänka extra på var att om vattnet går innan jag ska till bm nästa gång (om två veckor) ska jag sätta mig ner och ringa förlossningen, inte springa runt och packa. Eftersom hon inte är fixerad finns visst en risk att navelsträngen sjunker snabbare än bebisens huvud. Men det här måste ju gälla alla vars bebisar inte är fixerade...

Astilbe: Ja riktigt obehagligt! Pga min foglossning har jag ju inte legat på rygg sedan September, fy tusan.

Vad är det här med livliga marsbarn nu då? Jag har ju beställt en lugn nybörjarbebis! :)

Skönt att hon vände sig själv! Jaha, ska man behöva oroa sig för sjunkande navelsträng också. Men hon kan väl hinna fixera sig? Ryggläge är vidrigt. Jag skulle inte klara 30 min. Klarar knappt att halvsitta i soffan.
  • Mimipig
    Astilbe skrev 2015-02-10 13:43:21 följande:
    Ja, jag tar också datumet lite med en nypa salt eftersom jag har så täta och onda sammandragningar hela tiden. Funderar på att be barnmorskan att kolla hur tappen ser ut i fortsättningen. Är inte den påverkad kan jag nog slappna av mer. Och det i som tur ger nog mindre sammandragningar. Men vet inte om en barnmorska kan kolla tappen eller om det behövs en gynekolog till det?

Datumet (den 26 mars) känns bra annars. smile1.gif och skönt att ha ett sista datum. Däremot har min mamma förklarat för mig att "oj, oj, oj - det blir ett marsbarn och DE är inte lätta. Se bara på din syster..." (Min syster är marsbarn och livade väl upp stämningen där hemma en hel del när hon kom smile2.gif )
    Jag var tvungen att googla marsbarn (men blev inte klokare på varför de skulle vara livligare) men hittade en artikel som handlade om att årets vanligaste födelsedag är 22 mars - som även är min bf. Men hellre att han kommer 22 mars än fem dar senare - på min födelsedag. Det är nog inte kul att dela födelsedag med sin mamma. Hellre med rekordmånga anonyma svenskar.
  • Mimipig
    Kawinna skrev 2015-02-10 14:28:46 följande:

Var på tv-ul idag och bebis var fortsatt stor. Kommer troligtvis bli igångsättning i 37 fulla veckor om det inte startar tidigare av sig själv smile1.gif

Dricker hallonbladste nu som kanske hjälper lite på traven smile5.gif men är svårt att förstå att vi blir föräldrar om kanske ynka två veckor!

Wow! Det är nära! Hur pålitligt känns tul? Jag har hört så många rykten om fall som inte stämt alls. Känns det trovärdigt, du som har varit med "på riktigt"?
  • Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-02-10 14:52:19 följande:

phpcyeN4m51981.jpg

Absolut inte det vackraste jag gjort men med tanke på att jag lärde mig virka för 6dagar sedan får det duga;)

Imponerande! Var hittade du mönstret?
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-10 19:18:23 följande:
    Ja tydligen, alltid är det något! Jag klarade uppenbarligen inte heller 30 min, men nästan :)

Det var ju obekvämt innan det blev jävligt, så jag låg vara kvar för att vara en duktig patient, tills jag började må dåligt.

Nu har jag ont i fogarna.
    Jag var hos läkaren hos bm idag och han påstod att "foglossningen går över samma sekund som förlossningen är över". Jag vill så gärna tro honom.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-10 19:47:30 följande:
    Tsss... Inte alltid, har jag hört. Det känns logiskt att det skulle ta lite tid tycker jag, allt som luckrats upp ska stabiliseras igen. Jag hoppas såklart att vi hör till de som slipper eländet direkt! :)
    Jag har snarare också hört att det tar ett par veckor, även några skräckhistorier om åååår, men på direkten lät ju så mkt trevligare.
  • Mimipig
    Nixe skrev 2015-02-10 20:53:10 följande:

Mitt hb idag hamnade på inte så imponerande 97 :-/ förklarar ju varför man är så trött och konstant förvirrad på jobbet iaf. Fyra arbetspass kvar nu (eller fem med en kursdag nästa vecka) men sen är det vila och järn som gäller. Känns ju lite sådär att ligga lågt i hb när man ska snittas. Tips på järnrika maträtter som inte innehåller inälvor? Förutom broccoli och blodpudding ;)

Stod och fixade med en liten en i v 35+2 idag, precis en vecka före min bebis. Har fortfarande sjukt svårt att föreställa mig att min bebis är i samma storlek, haha! Väldigt abstrakt, tror poletten trillar ner när det är bf :)

Det måste vara så häftigt ändå, att ha ett exemplar på utsidan att kunna "jämföra" med magen. Jag kan knappt föreställa mig vad som finns i min.
  • Mimipig

Legat vaken sen 4.30. Drog efter luft lite väl snabbt och fick näsblod. Viktigt möte 9.00, gissar att det inte blir mer sömn, trots att jag är svintrött. Bu!

Snö81 - fy så läskigt kan jag tänka mig!

• Mimipig
    Kpax skrev 2015-02-11 22:11:24 följande:

Gud vad spännande att det verkar hända grejer för en del av er!

Jag undrar om min äntligen tänker fixera sig, det sticker, ilar och jäklas långt ner. Nu har jag ju hela två veckor till nästa bm-besök, så jag får väl leva i ovisshet. :)

Min bebis har hicka ofta, nästan lika irriterande som ett ryckande ögonlock nu när jag ska sova, men säkert betydligt mer irriterande för henne!

Min med! Fast jag tycker det är ganska rart. Han verkar inte tycka likadant, det blir alltid liv i magen med sparkar och rörelser när hickan drar igång.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?