Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2014-11-25 10:35:28 följande:

Usch! Haft småblödningar sen igår förmiddag.. hatar att det aldrig kan få kännas helt bra den här graviditeten.

Pratat med barnmorskan som bad mig ringa gyn. Dom tyckte det var onödigt att åka ända dit (har 14mil till gyn/förlossning) så nu ska jag försöka få tag i barnmorskan igen och åka dit på en koll först och främst! Är hon minsta lilla osäker blir det att åka vidare i alla fall:(

Usch så jobbigt. Vilken vecka är du i?
  • JhjärtaK

Mycket fina magar här i tråden! Här kommer min i slutet av vecka 22 (går in i vecka 23 imorn).

• JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2014-11-25 20:47:58 följande:

Hur ser det ut på era jobb, har ni fått vikarier klart?

På mitt jobb har vi personalbrist och vikarie finns ingen mer att ta in. Så just nu har vi provjobbare som jag får dras med om dagarna smile4.gif jag kör lastbil och har nu fått en grabb med nytt körkort som inte kört en meter sen uppkörningen förrän han kom till oss. Men ett jävligt stort ego har han och vägrar ta till sig tips och råd för han kan ju redan.... Mina gravidhormoner kommer snart att explodera!

Jobbigt med stursk ung kille som skall visa sig på styva linan!

Min vikarie började för några veckor sedan redan då vi "visste" att jag troligtvis inte skulle jobba längre än till jul (pga tvillinggraviditeten) och hon har fått gå lite solo nu när jag varit sjuk och det har funkat jättebra som tur är

Men på mitt förra jobb så fick jag ingen vikarie utan jag fick själv portionera ut mina arbetsuppgifter på kollegor som redan hade 100% (eller mer!) vilket kände sådär verkligen! Så denna gången känns det riktigt lyxigt att ha en person att lämna över till och hon är dessutom väldigt kompetent.
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-11-25 15:49:35 följande:
    Jättefin mage! Men det sim slår mig är att min är lika stor och jag har bara en därinne :)
    Haha, vänta bara tills om några veckor. Då har min säkert exploderat om era andra magar så det stänker om det
  • JhjärtaK
    Nixe skrev 2014-11-25 21:19:39 följande:
    usch, funkar det inte att bara rakt ut förklara att han är som en avtorkad nykläckt bebis i sammanhanget och han gör bäst i att lyssna eller så får han dåligt omdöme? det låter ju lite farligt med en sån där mupp bakom ratten på ett tungt fordon menar jag :-/ Vi har också total personalkris, det får mig att misstänka att de inte kommer bevilja mig semester innan min bf (kommer inte få min ansökan om graviditetspenning godkänd det är jag rätt säker på så måste ju ta ut semester för att kunna gå fyra veckor innan). När vi la schemat för nästa period nu så sa bemanningspersonalen glatt att jag ju säkert går över tiden så jag hinner ju jobba hela perioden (bf 21/3, schemaperioden går till 23/3). Alltså aldrig i livet att jag tänker stressa ihjäl mig så som man får göra varje arbetspass hela vägen till bf! Jag har tur om jag hinner få en kvarts lunchrast innan kl 14. Dessutom kommer jag förmodligen snittas så det blir ju snarare tidigare än 21/3. Känns lite sådär...
    Du har möjlighet att ta ut föräldrapenning istället innan födseln och den kan de inte neka dig (såsom de kan göra med semester). Du kan ju också säga till dem att antingen tar jag föräldrapenning nu och min semester sen eller så tar jag semestern nu om ni godkänner den.
  • JhjärtaK

Nej besök på bb har jag aldrig reflekterat över ens! Men förra gången födde jag ju i Sthlm och där har varken jag eller maken nära släkt. Denna gång blir det ju i Gbg där min familj bor men tror inte att de kommer till bb för det. Finns gott om tid för sådant senare

• JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-11-27 22:47:41 följande:
    Ingenting egentligen, jag tänkte mest kolla att hon själv var medveten om när påsken låg i år och det var hon ju uppenbarligen... Det var snarare hennes analys jag fann intressant.

Nä, hon ska inte med till BB, men jag trodde att hon gärna vill finnas i landet, i rätt tidszon och så.
    Jag förstår precis din undran. Jag hade inte velat att min mamma var utomlands kring bf. Inte för att hon skulle komma till bf men att ha möjligheten att ringa och säga att hon blivit mormor och prata lite kändes iaf viktigt för mig. Sen kom hon upp och hälsade på en knapp vecka efter födseln och sen igen när maken skulle gå tillbaka och arbeta så var hon uppe några dagar för att stötta mig.

Ja märkligt resonemang kanske Min första födsel såg inte ut som min mammas första exempelvis så jag skulle aldrig anta att min dotters födsel blir som min.
  • JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2014-11-28 05:03:09 följande:

Halsbränna och kan inte sova smile4.gif någon mer som känner igen sig? Jag tror att jag stressar för mycket och får magkatarr och halsbränna av det, läste på 1177 att det var vanligt hos gravida. Äntligen fredag och bara 8 timmars jobb kvar av veckan. Sen ska jag åka och köpa en extra barnvagn smile3.gif

Novalucol och mjölk hjälpte mig när jag väntade dottern men har hört att omeprazol är effektivt också. Jag hade (och har nu också) alltid ett glas mjölk ståendes vid sängen så slipper jag gå upp och vakna till rejält iaf.

Yay för barnvagn! Vi försökte köpa igår men det blev strul så skall försöka ringa butiken idag igen och se om vi kan köpa den nu istället (de hade kundkväll så svarade inte på telefonen igår när vi ringde)
  • JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2014-11-28 22:26:35 följande:
    Novalucol är bra, men inte alltid tillräckligt.

Åh jag vill också köpa en ny vagn, nu blev det en gammal men den passar med vårt babyskydd och det är vad jag var ute efter nu. Sen blir det nog en emmaljunga dubbel viking smile1.gif
    Jag lyckades faktiskt få tag på dem igår och köpte just en Emmaljunga double Viking . Känns så skönt att ha det avklarat! Får se om den går in i bilen bara för set har vi inte testat, haha
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?