Inlägg från: Villhaenbebbe |Visa alla inlägg
  • Villhaenbebbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2014-08-22 07:11:09 följande:
    Det är nog foglossning snarare än mf skall du se. Är detta ditt första barn? Jag fick mina första känningar redan i vecka 8 men det har blivit bättre men blir fortfarande väldigt trött i ryggen.
    Japp mitt första barn, så har inget direkt att jämföra med haha..
    Igår hade jag väldigt ont men fick en värmekudde och då blev det lite bättre. 

Där jag bor så får vi inte göra KUB/tidigt VUL utan får vänta tills v 18-20 innan man får ett livtecken.. :( Jag som är så orolig och går på nålar hela tiden haha..
  • Villhaenbebbe
    Hanna1989 skrev 2014-08-22 09:01:25 följande:
    Samma här! Blir så avis på alla som gör VUL redan nu, det var inte ens prat om det för oss på min inskrivning.

Men tänk som så att sålänge du känner några som helst symptom (finns ju en del) plus märker att magen växer sakta men säkert och brösten som ömmar och blir större så är det livstecken på din lilla skatt därinne och den som väntar på något bra..., väntar aldrig för länge : )
    Nej visst är det lite tråkigt att vänta så länge - men som du säger - den som väntar på nått gott :) :) 

Ja symptomen har jag kvar - kräktes senast imårse haha.. tuttarna gör lite mindre ont, men ist har jag fått ryggvärk.. 
    Jag har också en känsla av att allt är okej, men herregud jag är expert på att oroa mig ändå :)
  • Villhaenbebbe

Å jäklar vilken fin kula du fått lejonhierta :)

Här kommer en bild på min hitills; jag är i vecka 11 och förmodligen så är det mest tarmar, men det är lite mysigt ändå :) :)

Hoppas ni inte tycker bilden är "för vågad" haha..

• Villhaenbebbe
    Lejonhierta skrev 2014-08-28 07:43:33 följande:
    Di mage är inte så dum den heller :)
    Ser att du har samma vid troskanten som jag -att trosorna börjar blir tajta i linningen på magen, jätteobehagligt tycker jag, särskilt då de börjar rulla ner sig om jag böjer mig framåt.
    Ja och dessa är mina "stora" trosor - dom flesta andra kan jag inte ha då dom rullar sig vid linningen och sitter för tajt. Och det är såååå obekvämt :) 

Men min mage är nog inte så mycket bäbismage.. Utan mest uppsvälld. Har varit så i en vecka ungefär! Men nu börjar folk titta på jobbet, och det är ju lite jobbigt då jag inte vill outa graviditeten än.. Men men :)
  • Villhaenbebbe
    JhjärtaK skrev 2014-09-03 06:40:48 följande:

Någon mer vars molvärk har lagt sig rätt så mycket? Tycker att den minskat senaste veckan och är i vecka 11 imorn. Övriga symptom finns kvar:

Ömmande bröst

Illamående

Trött (slocknar vid kl 8 på kvällarna)

Går upp och kissar på nätterna 3-5 ggr

Foglossning

Dålig hy

Man blir ju lite orolig att det skall ha avstannat där inne :-/

Min molvärk märks knappt av längre - kommer någon gång ibland men det är mycket mindre än tidigare. Sen så har mina bröst slutat ömma, eller dom gör ont om jag "klämmer" på dom och bröstvårtorna är fortfarande känsliga.. 

Jag mår dock fortfarande illa och har ganska dålig aptit - och som jag skrivit tidigare så har jag en känsla av att allt är okej med bebisen, så får hålla tummarna att det stämmer. Även om man blir orolig när symptom ändras/försvinner.. 
  • Villhaenbebbe
    Mimipig skrev 2014-09-07 22:42:02 följande:

Två frågor:

1. Jag har varit pigg hela tiden fram till förra veckan. Någon mer som blivit trött först i v 11-12?

2. När kommer den där utlovade avsvällningen av magen/tarmarna egentligen???

haha jag har också precis blivit JÄTTETRÖTT och är i vecka 12... Så det känner jag igen :)

Mina tarmar svälls upp pch ner hela tiden. rätt som det är så är jag gigantisk och ser ut som jag är i 7:e månaden. Sen nästa dag så är den "vanlig", men man ser ändå att den har fått en annan form, och jag tycker mig se en liten kula ändå :)
  • Villhaenbebbe
    Teresiat skrev 2014-09-08 15:54:45 följande:

Just hemkommen från bm besök. Nästa besök är RUL 16/10 sen i nov blir bm besök nr 3.. Jag är sååå glad nu!!! Idag pratade bm om hjärtljud och då frågade jag lite försiktigt om vi kunde lyssna på hjärtat redan nu trots att jag vet att det är svårt att höra. Då log hon och sa "ok, vi kan lyssna via ultraljudsapparaten även fast jag inte får egentligen".. Så vi fick se lilla pyret igen med andra ord!! Oj oj det hade jag inte räknat med eftersom de har varit sjukt strikta och restriktiva med ul. Pyret har vuxit massor och såg ut att trivas gott i magen. Vilken lycka! Det är så otroligt att se det röra sig trots att man inte känner nååågot i magen.

Åhh jag var också hos BN idag på inskrivning.. Vågade inte ens fråga om jag fick lyssna då jag var inställd på ett nej :( Jag fick min tid för UL 20/10.. känns som en evighet.. 
    Men vad kul att du fick se lill*n!! :) 

Förresten så tog min BM inget urinprov.. Brukar dom inte göra det vid inskrivning? 
  • Villhaenbebbe
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-08 20:25:21 följande:

Jag är i v 14.. Går in i v 15 på torsdag.. Och känner mig mindre gravid? Är det vanligt?

Brösten ömmar inte så mycket längre.. Jag har inget direkt "mensvärk" som jag hade från början utan mer som ett tryck neråt.. Får dock kissa ofta.. Magen är uppblåst..

Skulle lätt kunna göra ett ul till bara för att se att det fortfarande är ok..

Längtar tills jag gjort rul.. Vill bara veta att allt är ok med lill*n..

Är det nån fler som känner sig ömmare nere i "muffen"? Känner mig öm i slidan typ..

Jag känner precis som dig, många av mina symptom har försvunnit nu i vecka 12.. Det enda jag känner av nu är ryggont! :(

Och jag känner igen mig i det andra också. Har haft ont i fiffi men det är svårt att förklara hur det känns.. Som att någon nyper mig där nere typ haha..
  • Villhaenbebbe
    snö 81 skrev 2014-09-10 13:24:11 följande:

Jag har följt denna tråd ett tag utan att skriva.

Jag gjorde ett VUL igår i v.12+5 och allt såg toppen ut så det känns så skönt.

I mitt landsting får man inte göra KUB och ett fostervattenprov skulle jag ALDRIG göra

Åh vilken tur att du fick se :) Blir så avis!

Jag börjar faktiskt känna mig orolig nu (igen), jag var väldigt orolig för missfall fram till v.10, sen så lugnade det sig lite, men nu (går in i v.13 imorgon) så kommer oron tillbaka. 
    Mina symptom är nästan helt borta, känner av i ryggen, men illamåendet, dom ömma brösten och molvärken är som bortblåsta.. 

Jag vet att detta är normalt... Men herregud vad jag blir orolig :(
  • Villhaenbebbe
    Teresiat skrev 2014-09-10 19:39:17 följande:

Bjuder på en magbild! Första barnet för oss och ni har pyret fått nytt smeknamn av mig och sambon - bäbbo. Det är ju faktiskt en bäbis där inne även om det känns overkligt.. Känns som att jag har en sjukt framåtlutad livmoder då magen känns enorm för att vara så pass tidigt..

Åhgud vilken fin mage :) :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?