Inlägg från: Villhaenbebbe |Visa alla inlägg
  • Villhaenbebbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2015-02-03 15:53:12 följande:

Någon mer än jag som känner sig svullen och tung i underlivet?

Jag!! Jätte obehagligt, känner inte igen den när jag kollar heller haha.. Den brukar vara ganska fin tycker jag själv men nu är den svullen och inte alls fräsch...

Har känt när jag torkar mig att det inte känns som det brukar, känns liksom svullet..
  • Villhaenbebbe
    snö 81 skrev 2015-02-03 19:06:41 följande:

Nej, det är inte mycket som känns som det brukar där nere. Det är svullet, svettigt, kladdigt och luktar annorlunda :)

Ja det är verkligen märkligt hur kroppen och allt förändras.. Min gravida kollega kallade det så fint för fläskfitta hahah!!

Ja vi gav oss på ett försök att ha sex.. Alltså herregud vilket projekt! Tuttarna läkte, fiffi sved och bebis sparkade.. Jag ville mest att det skulle vara över haha.. Sambon sa dock efteråt att nu kanske vi får vänta tills efter han är ute, så får vi tillfredsställa varandra på annat sätt så länge haha.

Jag fick väldigt mycket sd efteråt också, så det var ganska ovärt. Det här med gravidkåtheten passar verkligen inte på mig!
  • Villhaenbebbe
    snö 81 skrev 2015-02-03 20:46:51 följande:

Ja, visst är det underbart med denna tråd?!!

Jag har deppat över det extremt förändrade sexlivet i många veckor, men jag börjar förlika mig med att det är som det är. Mannen har inga problem med att jag är gravid eller så, men jag däremot verkar ha massa problem. Jag kan tänka på sex och tro att jag vill, men så fort vi försöker är jag helt avstängd och inget funkar :(

Jag hoppas i alla fall att vi kommer på banan snabbt efter förlossningen.

Så känner jag med, jag har alltid haft mycket lust innan och sambon har fortfarande det, trots magen och allt! Jag vill så gärna för hans skulle att jag ska få lust, men helt ärligt är den obefintlig. Jag är så rädd att vi ska tappa stinget helt och att det aldrig kommer bli som förut.. Men jag hoppas verkligen att man hittar tillbaka till det sexliv man hade innan trots en liten bebis hemma! Jag förstår dock att det inte kommer bli lika enkelt :)

Men som ni sagt, det är väldigt skönt att man inte är ensam om detta och att fler känner lika :)

Jag känner mig långt ifrån sexig med magen, svullen fiffi, flytningar, stora och mörka bröstvårtor osv osv!

Dock i osexiga sammanhang så älskar jag magen och har inga problem med tuttar, bristningar eller så! Haha märkligt
  • Villhaenbebbe

Jag har dom senaste dagarna tyckt att det känns sååååå länge kvar för mig och känt mig riktigt avis på alla här som har BF i början på mars. Även min kollega har fått sin bebeis och två andra från jobbet också. 
    Längtan har blivit helt extrem och veta inte hur jag ska klara mig ända till 28 mars (eller ännuuuuuu längre!!)
    någon fler som har BF i slutet och känner lika?? Känner att det finns en risk att man blir sist i tråden haha..

• Villhaenbebbe
    snö 81 skrev 2015-02-08 15:59:47 följande:

Ni som haft problem med njuren, vilken sida är det man ska ligga på?

Jag har börjat få ont i höger njure, men internet gav mig ingen användbar information...

Ligg på vänster sida! Det hjälpte verkligen för mig!

Hoppas hoppas att du inte behöver få problem med njuren, för det var verkligen inte kul!
  • Villhaenbebbe

Vi har beställt en Emmaljunga super Viking :) stod mellan den och brio go next men valde tillslut Emmaljungan då vi ändå bor en bit upp och vi behöver ett par mer rejäla däck :) så kändes den stabilare än brion tyckte vi!

• Villhaenbebbe
    Astilbe skrev 2015-02-15 19:27:47 följande:

Fick förresten frågan från självaste svärmor i dag på ett kalas om hur många kilo jag har gått upp... Frågar människor verkligen om sånt??? Har inte problem med klappar på magen osv för det är ju med kärlek, men antalkilofrågan - den är väl jävligt onödig?

Jag har fått den frågan så många gånger. Men främst av personer i min närhet (mamma, syskon, svärmor) men även kollegor har frågat, jag är dock väldigt öppen som person och har faktiskt av nån anledning inte gått upp så mycket så tycker inte det är jobbigt att svara på, aldrig heller haft problem med min vikt trots att jag ligger långt ifrån min "drömvikt". Men jag förstår verkligen inte hur det kan intressera andra vad jag gått upp eller inte. Känns som en onödig grej att fråga bara?
  • Villhaenbebbe
    sommarstad skrev 2015-02-17 18:24:53 följande:

Vet du om apotek hjärtat har babybox? Frågade när jag var där men fick till svar att man var tvungen att anmäla på hemsidan för att sedan hänta ut i butik, men hittade inget på deras hemsida. Hon lät även osäker på om de fortfarande hade babyboxar.

Vi har Lloyds apotek här men där vägrar jag att gå in. En av deras anställda har påstått att jag behandlat hen dåligt pga hens ursprung vilket såklart inte är sant. Detta var på mitt jobb hen påstod detta och efter all extra tid jag lagt ner på hen så jag blev riktigt illa berörd av anklagelserna. Hen sa till en kollega till mig att hen vägrar att prata med mig och ett antal andra kollegor för att vi alla behandlat hen dåligt. Fine för mig men inte tänker jag fortsätta vara kund på ett apotek med sån personal. Inte ens för att få gratisgrejer.

Apotek hjärtat har babybox men man måste vara klubbmedlem :)

www.apotekhjartat.se/mina-behov/barn--foraldrar/babybox/

Jag fick hem min idag men har inte hämtat ut den ännu!
  • Villhaenbebbe
    LillLouise84 skrev 2015-02-17 19:43:57 följande:

Fick du vänta länge på den! Jag beställde för säkert två veckor sen men har inte fått någon än.

Jaa typ två veckor så det tog sin lilla tid haha :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?