Inlägg från: Villhaenbebbe |Visa alla inlägg
  • Villhaenbebbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Hejsan!

Jag vill också vara med här om jag får :) :)

Jag är i v.6 (5+3). Jag vill så gärna berätta för min familj men tror jag ska försöka hålla mig ett litet tag till då jag är oerhört orolig för missfall. Jag har aldrig haft det tidigare men det verkar vara väldigt vanligt. 

Jag är i alla fall 22 (snart 23) år och min sambo är 26. Vi ska till BM imorgon och det känns superkul :) 
    Vi lyckades få till det på första riktiga försöket med ÄL-test. Just därför tror jag att jag är extra rädd för missfall, för att det gick nästan "för lätt".. 

• Villhaenbebbe
    Ninat skrev 2014-07-30 13:32:19 följande:

Jag hoppar gärna in här också! Grattis till alla som plussat!

Jag plussade i förra veckan den 25:e och är beräknad till den 26 mars :)

Jag är helt överlycklig även ifall jag är jätte rädd för denna osäkra perioden :/

Vad kul :) grattis till plusset!

Jag är också så himla orolig nu, går in i vecka 7 imorgon, hoppas hoppas den lill* håller sig kvar <3
  • Villhaenbebbe
    Ninat skrev 2014-07-30 13:56:37 följande:

Tack! :D

Vi får hoppas det går fort till v12!

Jag känner 2 st som har fått mf så jag har de i huvudet hela tiden :/

Jag är i v 6 (5+5) och ska på hälsosamtal på fredag :)

Vart bor alla någonstans? :) jag själv är bosatt i Jönköping eller lite utanför ;)

Jag blir 22 år och detta är min första graviditet som jag dessutom skall klara på egen hand :p

Någon mer som kommer bli ensamstående? :)

Åh du och jag ligger nästan lika, är också i v.6 (5+6), det är min första graviditet och är också 22 :) :) 

Jag var på hälsosamtal igår, fick datum för inskrivning 8/9, känns som en eeeevighet tills dess... 

Jag har min sambo, så jag kommer inte vara ensam. Men jag tror du kommer klara det galant :)
  • Villhaenbebbe
    Ninat skrev 2014-07-30 14:04:56 följande:
    Jag är ny på denna sidan också så jag vet Inte om jag gör rätt nu när jag ska besvara dig men jag försöker.. ;)

vad roligt :D

Men det går säkerligen jätte fort.. Man får hitta på massa saker att göra så tänker man inte så mkt på tiden ;)

Vad mysigt :) jag kommer få jobba så mkt som möjligt nu innan iaf men det ska gå bra :) jag längtar som bara den! :D

Vad har du för syntom?
    Det ser ut som du lyckades :) haha!

Dom symptom jag haft hitills är mensvärk/molvärk enda sen 3 dagar efter ÄL, det kommer och går.
    Har haft ömma bröst senaste veckan, större och hårdare bröstvårtor (ömheten har dock minskat idag)
    Lite illamående som varat i någon minut, kräkts en gång,
    Varit väldigt gasig i magen, och lös och hård från dag till dag (ber om ursäkt för mycket info)
    Tröttare, men det kan bero på värmen också.. 
    Irriterad som satan - på allt och alla haha..
    Minskad sexlust

Men annars känner jag mig som vanligt. ingen av symptomen har gjort sig påminda under en längre period haha.

Vad har du för symptom? :)
  • Villhaenbebbe

Hittills verkar jag klarat mig från illamående, men idag v 6+2 så mår jag illa vid tanken på att äta mat, mår illa när jag tänker på att laga mat.. Vrider sig i magen när jag skriver det..

Någon fler som har lika känsla?

• Villhaenbebbe

Alltså nu har mitt illamående kickat igång rejält. Känner mig konstant åksjuk och får inte i mig någon mat för jag har ingen (här var jag tvungen att springa och kräkas på jobbet) aptit överhuvudtaget. 

Kommer nog gå hem tidigare idag från jobbet och försöka hitta någon medicin som hjälper!

• Villhaenbebbe
    KarinIngrid skrev 2014-08-05 09:30:59 följande:

Mitt illamående har också eskalerat
    känner mig konstant proppmätt och illamående, jättesvårt att äta, får i mig några tuggor sen tar det tvärstopp.
    Imorse satt jag på bussen på väg till jobbet och det var skitjobbigt när det gungade till hela tiden, till slut kunde jag inte hålla emot längre utan fick kliva av och kräkas i ett dike... :/
    Nu framme på jobbet en timme försent och alldells urlakad och kallsvettig..

Åh jag känner igen det där - fick sitta och fokusera på vägen trots att kräkset låg i halsen.. 
    Jag kräktes direkt när jag kom in på jobbet.. Tror en i ledningen där jag jobbade hörde mig, trots att jag försökte kräkas tyst haha.. 

Har apotek i samma bygnad så sprang och köpte prostafen, om det inte blir bättre om någon timme så åker jag hem för dagen och vilar upp mig!
  • Villhaenbebbe
    mp90 skrev 2014-08-05 09:52:56 följande:
    Lergigan comp räddade mig i förra grav o har några kvar som räddar mig nu! Vet preciiis hur du mår!

Jag flyger till spanien idag.. Vet i sjutton hur ja hade lyckats utan de tabletterna!

Be en läkare/bm skriva ut de till dig:)
    Ja jag är nog långt ifrån ensam om att må illa ;) 

Jag köpte postafen nu, om det inte funkar så får jag ringa BM. För jag kommer inte palla att jobba om jag ska må så här!

Åh hoppas du får tag i något som kan hjälpa iaf, tungt med illamående utomlands.. :(
  • Villhaenbebbe
    Hanna1989 skrev 2014-08-06 08:17:02 följande:

Idag slog tröttheten till som ett slag i ansiktet, fyy.... Förkylning på g med. Men morgonen är värst, vaknar alltid en gång på nätterna nästan alltid samma tid 02.30 måste upp och kissa och sen svårt att somna om och grymt jobbigt att ta sig upp på morgonen. Gick in i v.7 idag enligt appen. Bm bekräftade något sånt med.

Funderar lite på det här med koffein. Står inte mer än 300 mg per dag men 300 är ganska mycket ändå... Försöker verkligen undvika men en kopp kaffe på morgonen är ett måste nu, till Frukostgröten : ) hur är era koffeinvanor och vad anser ni om det rekommenderade?

Jag har oerhört koffeinberoende, men inte med kaffe utan med cola.. Jag dricker sjuka mängder cola per dag i vanliga fall. Som jag förstår det så kan jag nu dricka 8 burkar per dag, men har minimerat det till hälften. 
    Men det är svårt att sluta med en vana.. Men dom senaste dagarna har jag mått så illa så jag inte ens velat haft cola så förhoppningsvis så är det min chans att sluta helt! :)
  • Villhaenbebbe

Hitills så har postafen funkar för mig mot illamåendet - fick till och med tillbaka min aptit efter jag tagit en tablett :) Har nu tagit det varje morgon och då går det faktiskt ganska bra - kan känna av svagt illamående någon gång ibland - men det går härda igenom :)
    Som jag förstår det så funkar det jättebra för vissa och inte alls för andra!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?