ebe91 skrev 2015-10-15 20:03:31 följande:
Villhaenbebbe: grattis!
Ja, har väl börjat smälta det lite, men det känns otroligt overkligt ändå. Tog ett test med veckoindikator som visade "gravid 2-3v" så då var det ägglossningen då jag hade positivt ägglossningstest... Minns att vi hade sex dagarna kring men då avbrutet, men tydligen inte nog snabbt avbrutet. Vi kommer såklart behålla barnet även om det inte var planerat, hade ju pratat om att ev börja försöka efter nyår/till våren så är ju inte helt fel tid direkt. Om allt går vägen kommer det bli 15 månader mellan barnen, är beräknad kring midsommar. Och det kändes skönt att jag är så kort gången, då har mina synder (vin, brie, lufttorkad skinka osv) inte varit så farliga. Hade kvar fosfor-tabletter så börjat ta dom nu igen. Herregud. Det här var vi inte beredd på! Jag fyllde år igår - vilken födelsedagspresent alltså!
Min sambo blev helt i chock, han tycker det blir väldigt tajt. Och det tycker väl jag med, men vi ska absolut behålla, vi ville ju ha ett syskon men trodde inte det skulle hända ännu. Att vi prickade rätt dom få gånger man hinner få till det känns sjukt! Haha..
Jag vet inte ens vilken vecka jag är i med tanke på att jag inte haft mens, men skulle gissa på 6-7 då det var då jag började må illa sist och det var det som fick mig misstänka nu!
Man får räkna med en sommar med fullt upp 2016 :D haha