Inlägg från: Villhaenbebbe |Visa alla inlägg
  • Villhaenbebbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-10-15 15:32:33 följande:

Jag är i chock. Tog just ett gravtest. Positivt. Dethär var inte alls planerat, ska Bosse bli storebror? Hur långt gången är jag? Jag har druckit vin, levt på brie och lufttorkad skinka. Var förra mensen en riktig mens, den var lika lång men blödde mycket mindre? Och ägglossningstestet jag tog (förebyggande syfte!) var det ett positivt gravtest egentligen? Eller var det då jag blev gravid. Vi har kört på avbrutet samlag men jag tycks ju vara väldigt fertil... Oj så det snurrar. Ringde sambon, han bara skrattade typ. Chock? Bad han köpa ett test med veckoidikator. Verkligen oj.

Haha här är en till som plussade igår. Är också så chockad. Vi har kört oskyddat medvetet men då jag inte ens fått tillbaka mensen så trodde jag det skulle dröja. Nen icke, tydligen har sambon superspermier och jag är superfertil haha...

Grattis :)
  • Villhaenbebbe
    ebe91 skrev 2015-10-15 20:03:31 följande:

Villhaenbebbe: grattis!

Ja, har väl börjat smälta det lite, men det känns otroligt overkligt ändå. Tog ett test med veckoindikator som visade "gravid 2-3v" så då var det ägglossningen då jag hade positivt ägglossningstest... Minns att vi hade sex dagarna kring men då avbrutet, men tydligen inte nog snabbt avbrutet. Vi kommer såklart behålla barnet även om det inte var planerat, hade ju pratat om att ev börja försöka efter nyår/till våren så är ju inte helt fel tid direkt. Om allt går vägen kommer det bli 15 månader mellan barnen, är beräknad kring midsommar. Och det kändes skönt att jag är så kort gången, då har mina synder (vin, brie, lufttorkad skinka osv) inte varit så farliga. Hade kvar fosfor-tabletter så börjat ta dom nu igen. Herregud. Det här var vi inte beredd på! Jag fyllde år igår - vilken födelsedagspresent alltså!

Min sambo blev helt i chock, han tycker det blir väldigt tajt. Och det tycker väl jag med, men vi ska absolut behålla, vi ville ju ha ett syskon men trodde inte det skulle hända ännu. Att vi prickade rätt dom få gånger man hinner få till det känns sjukt! Haha..

Jag vet inte ens vilken vecka jag är i med tanke på att jag inte haft mens, men skulle gissa på 6-7 då det var då jag började må illa sist och det var det som fick mig misstänka nu!

Man får räkna med en sommar med fullt upp 2016 :D haha
  • Villhaenbebbe
    ebe91 skrev 2015-11-01 11:30:45 följande:

Just nu är jag nog inte den trevligaste att bo med.... Är koma-trött hela tiden. Kan somna sittande på en stol. Kommer ihåg att jag var jättetrött när jag väntade Bosse också, men kommer inte ihåg hur länge det höll i sig? Illamåendet har kommit mer o mer, imorse fick jag springa upp o tomspy i toaletten.

Spydde bara 2 ggr med Bosse men mådde illa v 7-15 typ, o gick in i vecka 7 i onsdags... Äter postafen på morgonen, tror det hjälpt lite men får se om jag kmr behöva öka. Så förutom att jag sover när jag kan så äter jag konstant. Och tiden för sambon finns inte, jag prioriterar att sova. Men känns som att han förstår, vi gick ju nyss igenom samma men då utan en 7-månaders att ta hand om. Men som jag längtar tills jag får lite energi igen!

Åh jag är också såååå trött. Var inte det när Olle låg i magen, mådde bara jätteilla. Nu mår jag knappt illa och har inte så mycket synptom förutom molvärk och trötthet. Men tröttheten kan bero på att vi håller på att totalrenovera hela vår lägenhet och att Olle har blivit en helt ny bebis på nätterna - från att sova hela natten till att vakna mellan 2-5 och VÄGRAR somna om.. Så trött!

Någon fler här inne som renoverat? Jag förstår alla som säger att renovering tär på förhållandet, man har knappt tid att säga hej till varandra.. Men det är i alla fall snart klart :)

När har du bf ebe91? Är med i juni tråden, men det är mycket otrevligare stämning än vad vi hade/har här! Haha
  • Villhaenbebbe
    ebe91 skrev 2015-11-16 08:19:21 följande:

Det är så stor skillnad på konsistensen på typ sempers och nestles. Semper 8 månader innehåller ju typ hela köttbullar! Bosse är väldigt bra på att tugga men sempers mat måste vi ofta mosa lite iallafall. Dom helt släta är ingen favorit hos han!

Fyfan. Imorse kom första spyan. Mådde ju tokilla med bosse men spydde bara 2 ggr. Den här gången har jag ju mått lite bättre (peppar peppar!) så trodde jag skulle klara mig. Men det finns två saker som gör att den vänder sig i min mage; byta blöja (såklart) men även ALL barnmat (gröt, burkar, välling osv). Enda målet han äter då jag inte mår illa är frukten på eftermiddagen. Känner mig inte som någon toppen-mamma som knappt kan ta hand om mitt barn just nu...

Haha åh vad jag känner igen mig, barnmat alltså, fyfan vad illa jag mår av den, brukar smaka lite så jag vet att den inte är för het men nu är det helt uteslutet! Jag brukr också bita i diverse saker (napp, bebistanborste osv) för att få med mig alla grejer när man roddar bebisen själv, men jag får sååååna externa kväljningar bara av att bita lite i kanten, men jag har också bara kräkts en gång än så länge så det funkar ändå :)
  • Villhaenbebbe

Åh igår så låg Olle och sov i stora sängen själv (då vi renoverar har vi inte fått upp hans spjälsäng än) och jag skulle gå ut med hunden som tar ca 5 min på kvällen och min sambo satt i soffan och lyssnade på musik i lurarna, när jag kom in igen hörde jag hur han skrek och då hade han trillat ner på golvet.. Han var alldeles svullen om näsan och blödde näsblod så vi ringde vårdguiden och dom tyckte vi skulle åka in på akuten, jag bara grät och grät för jag glömt lägga kudden bredvid så han inte rullar iväg! Så jävla dumt.

Nu var det ingen fara och svullnaden är borta idag men näsan är blå :( full fart på honom idag, men tänk vad rädd man kan bli..

Här kommer in bild på krigarn!

• Villhaenbebbe
    tovemaja skrev 2015-12-05 07:27:50 följande:

Är i chock! Gravid 3+ dök upp på det digitala idag! Vi som skulle vänta minst ett år med att försöka! Och jag dom haft "mens" som vanligt! Kommer ta ett tag att landa i detta och börja glädjas! Men visst kommer det lilla livet att vara välkommet! Vet bara inte alls hur långt gången jag är!

Grattis! Kul med en till bebis i magen :)
  • Villhaenbebbe
    tovemaja skrev 2015-12-05 16:33:21 följande:

Tack gänget! Just nu mer chockad än glad, men glädjen smyger så långsamt sig på!

LillLouise, jovisst var det jag som skrev att vi skulle vänta! Vi hade int planerat detta nu!

Ang.skydd... Jag har ju "haft mens", vilket det uppenbarligen inte var egentligen, och inte skyddat oss då.

Jag kände detsamma när jag plussade nu, var inte alls beredd på det så vart mest chockad. Tror inte jag fattade på riktigt förens jag gjorde VUL i onsdags och fick se den lilla, då rann det glädjetårar, sen lyssnade jag med dopplern jag köpte när Olle låg i magen och fick sån mysig känsla igen som jag kände med Olle i magen :) tänk att det är en liten där inne igen, så fint!
  • Villhaenbebbe

Ja glädjen kommer tillslut ska du se :) jag är överlycklig nu även fast jag också tänker på att det kommer bli kämpigt, är mest orolig för relationen faktiskt! Man får prata ihop sig och se till att båda kämpar för att det ska funka :)

Förövrigt, vill avslöja graviditeten på julafton, men blir svårt att dölja, magen är redan sååå stor.. Haha

• Villhaenbebbe
    tovemaja skrev 2015-12-06 16:29:37 följande:

Wow! Vilken vecka är du i?

Gick in i vecka 15 igår :) så här såg jag ut i vecka 27 typ första gången haha..
  • Villhaenbebbe
    ebe91 skrev 2015-12-06 19:18:47 följande:

Jag känner igen det där, är i v 12 nu men ser ut att vara i v23-24 om jag jämför hur jag såg ut med Bosse ;) en tydlig gravid-kula har jag!

Då är du beräknad i början av juni typ? :)

Ja det är ju mest mysigt men lite jobbigt nu när vi inte vill avslöja det ännu haha.. Ja runt 2 juni trodde dom när jag gjorde VUL :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?