BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Vakennatt med dottern!
I torsdags började hon gnälla över illamående vid 17-tiden men eftersom vi bara varit hemma den senaste veckan kände jag mig rätt lugn. Gnällde en timme och sa sen inget mer. Somnade dock tidigt och sov halvoroligt till midnatt då hon fick komma till oss och sova. Igår var hon HELT som vanligt.
Kom in till oss nu runt 2.50 och gnällde över att hon mår illa igen så nu ligger vi på soffan istället! Hatar den här paniken jag får när ungarna gnäller över magont/illamående.
Har sån ångest över de kommande två veckorna (eller fram till bebis föds) om jag ska lämna barnen på dagis/förskoleklass eller hålla dem hemma. På dagis vet jag att det åtminstone går magsjuka på avdelningen bredvid, hur det ser ut på dotterns avdelning vet jag inte. Inte heller förskoleklass har jag koll på. Visst kan jag ringa varje morgon och kolla läget men jag vet ju även om att det kan ändras tio minuter efter att jag lämnat barnen där. Vet inte om jag orkar med den här paniken och sömnlösheten för att jag bara väntar in magsjukan.. eller ännu värre om vi får hem skiten, orkar inte det nu! Men känner mig sjukt fånig och DUM om jag håller dem hemma.
Nattliga funderingar! Jag som var så trött igårkväll och såg fram emot att få ordentligt med sömn:(