Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ToveS skrev 2015-03-13 17:02:24 följande:

Samma här, bm sa att den troligtvis inte fixerar sig när man fött en gång tidigare, att den heller kanske inte "åker" så långt ner. Men det berodde väl på om man är förstagångsföderska eller ej

Min är otroligt nog fixerad sedan minst två veckor tillbaka och här är det ju tredje barnet. Känns tryggt!:)
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-03-14 03:35:53 följande:

Så olika det kan vara. En kompis till mig födde för några veckor sedan och hade då Ingela och var supernöjd! Jag hade nämligen henne i början av förlossningen med min dotter och tyckte att hon var en riktigt otrevlig kvinna, medan de påföljande barnmorskor jag träffade var underbara:)

Studenten fick vi också träffa igår, Anna. Jättegullig!!

Sovdos gjorde susen för en trött kvinna med värkar :) Somnade som en stock kl 22 och sov fram till 3. Nu har sammandragningarna börjat komma tillbaka och vi ska in på förlossningen kl 9 - då jäklar får dom se till att jag föder barn!!

Jag tycker du kan knipa igen tills det är dags för mig istället så jag slipper bli ännu mer frustrerad;)

Skämt åsido, hoppas det går bra för dig idag! Kämpa på nu! <3
  • septemberbarn08
    tovemaja skrev 2015-03-14 07:30:17 följande:

Knappt att man vågar klaganden fy faaan då trött jag är! Han har velat snutta sedan ett i natt... Suck!

Klaga på! Här inne FÅR man göra det (hoppas jag, annars ligger jag risigt till:P)
  • septemberbarn08
    Skumbollen skrev 2015-03-14 11:10:14 följande:

Hade onda sammandragningar mellan 01.00 och 04.30 inatt... Sen slutade de bara... Är så less nu

Tredje natten med falskt alarm, det verkar som vi är många med luriga bebisar nu, suck

Ja jag vet inte vad alla bebisar håller på med riktigt!

Jag hade lite onda sammandragningar under dagen igår men på kvällen var det så lugnt så.. förutom att bebis var helvild. Idag är det också huuur lugnt som helst! Jag vill ju helst att det ska hända något i helgen eller på måndag när sambon är hemma men vi verkar ju inte få bestämma:(
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-03-14 14:22:04 följande:

Nu har lille Tage kommit till världen, 13.09 idag. 2940 g tung och precis perfekt :)

ÄNTLIGEN! Hoppas allt gick bra för er:) Vilken lycka!

Önskar min kunde skärpa sig och komma ut också men hittills idag har jag inte ens haft en vanlig SMÄRTFRI sammandragning!
  • septemberbarn08
    Cymi skrev 2015-03-14 17:09:38 följande:

Jag känner mig lite dum, men hur kokar man flaskor/nappar? Lägger dem i kokande vatten i kastrull så de kokar konstant eller går det att koka vatten i vattenkokaren och hälla i flaskorna/en skål till napparna? Eller måste det aktivt koka för att det ska bli rent?

Jag har alltid bara lagt delarna i en kastrull, täckt med vatten och låtit koka upp.. Och låtit koka en liten stund. Vet inte om delarna spricker om man häller kokande vatten över dem när de är kalla kanske?

Jag har ju dock inte varit så överdrivet noga med att koka. Har givetvis gjort det när det varit nytt men absolut inte efter varje användning!
  • septemberbarn08
    ToveS skrev 2015-03-14 17:57:43 följande:

Så kul med alla bebisar som kommer! Vill att min också kommer nu!! Särskilt som min idiot till man tror han vet när den ska komma vill jag att den kommer snarast! Som jag misstänkte blev han sur för att han inte fick ta ett par öl ikväll när vi ska bort, sa att jag var egoistisk... Har tio dgr till bf.. Men han tror att den tidigast kommer 24e så då är det ingen fara Hoppas han beklagar sig sen över hur dum jag är så någon annan säger till honom hur jävla dum han är!

Det är 5v sedan min sambo senast drack en droppe alkohol, och då är han ändå en sån som gärna tar en öl eller två på lördagen (ska tillägga att han aldrig dricker mer än just det, så länge vi inte har barnvakt). Efter det har han varit sugen på en iskall öl har han nämnt nån gång men vågar inte dricka ens EN. Men då har vi förstås 14mil till förlossningen också så det är väl därför.. kan dock inte minnas att han var lika noga så långt innan bf de andra två gångerna;)
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-03-14 17:59:16 följande:

Roligt med många som verkar föds idag men lite avis är jag allt Har idag sytt ihop ett babywrap till babyskyddet. Kanske inte helt perfekt och kanske aldrig kommer användas men med tanke på att tygkostnaden blev totalt 30kr så kan jag stå ut med det

Ser ju jättefint ut! Jag tror vi kommer använda våran jättemycket men det kanske inte alls blir så, svårt att veta:)
  • septemberbarn08

Måste ju visa min mage som en jämförelse mellan tre graviditeter:

Första graviditeten, 8dagar innan BF:

Andra graviditeten, också 8dagar innan BF:

Och så nu, tredje graviditeten och 7dagar kvar till BF:

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?