BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Samma här, bm sa att den troligtvis inte fixerar sig när man fött en gång tidigare, att den heller kanske inte "åker" så långt ner. Men det berodde väl på om man är förstagångsföderska eller ej
Samma här, bm sa att den troligtvis inte fixerar sig när man fött en gång tidigare, att den heller kanske inte "åker" så långt ner. Men det berodde väl på om man är förstagångsföderska eller ej
Så olika det kan vara. En kompis till mig födde för några veckor sedan och hade då Ingela och var supernöjd! Jag hade nämligen henne i början av förlossningen med min dotter och tyckte att hon var en riktigt otrevlig kvinna, medan de påföljande barnmorskor jag träffade var underbara:)
Studenten fick vi också träffa igår, Anna. Jättegullig!!
Sovdos gjorde susen för en trött kvinna med värkar :) Somnade som en stock kl 22 och sov fram till 3. Nu har sammandragningarna börjat komma tillbaka och vi ska in på förlossningen kl 9 - då jäklar får dom se till att jag föder barn!!
Knappt att man vågar klaganden fy faaan då trött jag är! Han har velat snutta sedan ett i natt... Suck!
Hade onda sammandragningar mellan 01.00 och 04.30 inatt... Sen slutade de bara... Är så less nu
Tredje natten med falskt alarm, det verkar som vi är många med luriga bebisar nu, suck
Nu har lille Tage kommit till världen, 13.09 idag. 2940 g tung och precis perfekt :)
Jag känner mig lite dum, men hur kokar man flaskor/nappar? Lägger dem i kokande vatten i kastrull så de kokar konstant eller går det att koka vatten i vattenkokaren och hälla i flaskorna/en skål till napparna? Eller måste det aktivt koka för att det ska bli rent?
Så kul med alla bebisar som kommer! Vill att min också kommer nu!! Särskilt som min idiot till man tror han vet när den ska komma vill jag att den kommer snarast! Som jag misstänkte blev han sur för att han inte fick ta ett par öl ikväll när vi ska bort, sa att jag var egoistisk... Har tio dgr till bf.. Men han tror att den tidigast kommer 24e så då är det ingen fara Hoppas han beklagar sig sen över hur dum jag är så någon annan säger till honom hur jävla dum han är!
Roligt med många som verkar föds idag men lite avis är jag allt Har idag sytt ihop ett babywrap till babyskyddet. Kanske inte helt perfekt och kanske aldrig kommer användas men med tanke på att tygkostnaden blev totalt 30kr så kan jag stå ut med det
Måste ju visa min mage som en jämförelse mellan tre graviditeter:
Första graviditeten, 8dagar innan BF:
Andra graviditeten, också 8dagar innan BF:
Och så nu, tredje graviditeten och 7dagar kvar till BF:
Oj vilket stort inlägg det blev! Ber om ursäkt för det!